Netværket ikke identificeret, bredbånd

Hejsa, har nulstillet min bærbare og har derefter haft problemer med at blive smidt af konstant.
Den går på og af med minutters mellemrum.
Min router er slukket om natten.
Min mand er på, uden problemer.
Vi taler trådløst.
Jeg har prøvet at læse forskellige tråde her i Forum og syntes jeg bliver mere og mere forvirret.
Dette er skrevet fra min iPad, der fungerer fint, har en pc mere, der også fungerer fint.
Hjælp modtages meget gerne ;-)
Venlig hilsen Jane

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej klougart

Det lyder godt nok "træls", at du oplever alle disse problemer på din egen PC!

Der kan være flere årsager til, at din computer ikke får optimalt ud af det trådløse internet. Hvis den lige er nulstillet eller formateret, så er det en god idé at tjekke, om alle dine drivers til dit netkort er helt opdateret. Det kan godt være lidt svært at finde ud af, hvis du ikke er expert, så hvis du ikke selv ved hvordan du finder ud af det, så kan det være en god idé at kontakte en person, som har stort kendskab til computere Glad humørikon

En anden ting kan være, hvis din PC er af ældre generation og den ikke har indbygget de trådløse standarder, som din Homebox er sat med. Vi ser ofte, at PC'er med f.eks. Windows XP eller Vista, ofte har nemmere ved at opretholde forbindelse, hvis det trådløse netværk er sat med Netværksgodkendelsen WPA2 og Kryptering AES. Hvis din PC er Windows XP eller Vista, så kan det være en god idé at sætte den til ren WPA og TKIP i kryptering. Du kan dog være opmærksom på, at hvis disse indstillinger bliver lavet, skal du ind og slette netværket på dine andre computere. De kan nemlig ofte ikke selv finde ud af, at tilpasse sig.

Du kan se hvordan du kommer ind og ændre indstillingerne her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25060

Du kan også kontakte vores hotline, som kan hjælpe dig videre med det eller få det fejlmeldt, så du kan få nogle eksperter til at hjælpe dig videre. Dem kan du fange på 70 70 30 30 Glad humørikon

//Nikolaj

nu skal jeg ikke blande mig men vi havde samme problem her hos os

og jeg fik sat begge laptops op med faste ip adresser og det løste problemet

Der er nu sket det, at efter jeg har beskrevet problemet, har det løst sig selv!!!!

Kan ikke sige hvad løsningen var/er, men det fungerer i dag upåklageligt.

Må nok erkende, at PC'er lever deres eget 'liv'

Tak for indlæg, skulle det opstå igen, vil jeg overveje fast IP adresse 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)