Netværk

Hej TDC.

Jeg har et problem, og det er fordi at jeg har lige fået nyt netværk, og min playstation gider ikke at oprette forbindelse til netværket. Jeg ringede til dem der ejer Playstation, og de sagde at det kunne måske være fordi at der var nogen TCP porte der måske ikke var aktiveret. Hvad er en TCP port?.

hilsen frederik

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Prøv at læse mit svar her: /t5/Bredb%C3%A5nd/GTA-lacker-p%C3%A5-playstation-3-hvordan-l%C3%B8ser-jeg-det/m-p/143743#M17936 Det giver en lille ide om hvad der er galt med PS3/PC, eller hvad der nu gerne vil snakke med nettet på en speciel port. Det ser ud til at være samme problemer.

Kort forklaring på hvad porte er, pas på det bliver teknisk Glad humørikon

En TCP port er en speciel adgang til en TCI/IP adresse (Den adresse du får fra din router) Der findes i alt 655534 porte at arbejde med i den normale IP adresse man kører med på en computer. Hver port kan være reserveret til forskellige programmer (Se her for liste af porte, og hvad der bruger dem: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_port_numbers ) Et spil vil f.eks. sende al data over en port, f.eks. port 3456, Hvis den port så ikke er åben (Lige som en port i et hus) kan der ikke komme data ud fra porten. Det man så typisk gør er at åbne porten (Se det øverste link om hvordan man gør på en Homebox) Derved kan data "Slippe ud, og ind" og hen til hvor det sted det gerne vil hen, og ankomme til den port i den modsatte ende, der så også er åben, og derved "komme ind/ud" på den computer/server. Grunden til at Routere skal åbne en port er den måde en router virker på teknisk, og det vil jeg ikke lige gå nærmere ind på her.

Hvordan kan man se hvilken Ip ps3 modtager

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
det kan du finde på den her måde: http://www.ehow.com/how_5105809_ps3-ip-address.html Glad humørikon

Ip adressen står der ikke

Nu har jeg prøvede at lave en fast port gennem homebox men der sker ingenting

Hej TDC

jeg har lige prøvet at oprette forbindelse inde i stuen hvor routern står, men min ps3 kan kun oprette forbindelse via et internet kabel. og da ejg prøvede at oprette forbindelse via det trådløse net, kunne den ikke oprette forbindelse.

hilsen frederik

Omdømme 3

Badge +3
Først. Det er ikke TDC der svarer her på forum. Det er et kundeforum, hvor kunder hjælper kunder. Glad humørikon

Derefter, hvorfor ikke bibeholde netledningsforbindelse? Det er det medst stabile. Men for at teste det trådløse, se om du kan få forbindelse til en anden enhed (Smartphone, Pc, iPad el.lign) der hvor din PS3 står. HUSK at prøver fysisk DER hvor den står. (Flyt PS3, og test). Hvis enheden har rimelig forbinddelse (Over 50%) så burde din PS3 kunne for forbindelse. Prøv også at genstarte Homebox, og sluk de enheder der ellers er på homebox. Det er lige de foreslag jeg kan komme i tanke om lige nu Glad humørikon

Hilsen

Brian

den sagde der var fejl i forbindelsehastigheden, og jeg kan ikke beholde netlednings internettet fordi at rountern står inde i stuen.

Hilsen frederik

Omdømme 3

Badge +3
Har du prøvet med en anden enhed, som jeg skrev, der hvor PS3 står? Og Hvad siger enheden? er der over 50% signal?  Hvis signalet skal igennem en væg, er det en væg af beton, med jergitter i? eller er det en gipsvæg? hvad hænger på vægen? Husk en WiFi er kun en simpel radiosender/modtager (i gamle dage kaldet en Walkie Talkie)

Routern står bag en radiatorskjuler
Omdømme 3

Badge +3
WiFi antennerne skal stå frit. dvs. ved en homebox, skal homboxen stå frit. Ikke i et skab. Ikke bag sofaen. Ikke bag en vase. ikke neden under sengen, men frit. Som skrevet ovenover. Det er kun en radiosender. Bedste placering for de fleste trådløse routere og Accesspoints er Højt og frit fremme.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)