Netgear wifi extender WN2500RP Hjælp

Jeg har købt mig en netgear wifi extender, synes jeg har læst omkring på forummet på hvad jeg skal gøre... ved ik om jeg skal have det skåret mere ud i pap.. men fatter ik hvad jeg skal gøre, har fået oprettet et "et nyt wifi så min extender er på. Men nettet dur ik på den?

Hjælp på forhånd tak.

9 Kommentarer

Det er en anden jeg har (Netgear EX7000) men jeg vil gætte på det gøres på samme måde.

Jeg satte et kabel til den, loggede ind på den ligesom man gør på en router eller cable modem. Så kan man nemt læse sig frem til resten på Web-interface'et.

Jeg satte den op til at bruge samme pass som på min Nighthawk x4 router - ID på extender hedder det samme som på Nighthawk x4 bare med "_2GEXT" og "_5GEXT" efter. Det virker perfekt.

Jeg brugte denne guide som følgesnor, eller hvad man´siger...

http://www.computerdk.com/Networking/Routers/79504.html#.V5GybriyOko

Jeg loggede ind på min router og fandt selv ud af resten herfra...

Held og lykke :-)

Jeg har givet mine forældre samme extender og har samme problemer. Har prøvet sætte extenderen igennem med DMZ, som så ud til at virker da pc´en blev koblet til extenderen som nu sagde der var internet, men det var der så ikke aligevel.

Nogen som har løst problemet???

Hej Patrick

Tak for svar.

Jeg har ikke bedre styr på tingene end at jeg ikke 100% kan overskue konsekvensen af at sætte min extender op til DMZ.

Det kunne sikkert godt være en løsning, men jeg tænker at jeg kompromiterer sikkerheden på mit netværk?

Når man læser forum her igennem, ser der ud til at være mange der sidder med lignende problemer.

Det kunne være lækkert med en guide fra TDC i hvordan vi kan forlænge vores trådløse netværk.

-Proto

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Proto

Jeg vil ikke forsøge at være klog, når du virker som om du har fint styr på hvad det handler om med den extender og Homeboxen. Men har måske et forslag, der slår mig, når jeg læser dit indlæg:

Mon du skal sætte DMZ til dine extendere?

Jeg har selv sat en Apple Airport router bag min homebox og sat DMZ frem til den i Homeboxen. Det fungerer fint. 

Håber det kan være lidt til hjælp?

Hilsen

Hejsa

Sidder med præcis samme extender og samme problem.

Har ikke forsøgt så meget endnu og regner med at prøve at give kundeservice et kald i morgen.

Opsætningen af extenderen kører efter bogen, den finder mit "TDC" netværk, hvor jeg på forhånd har indsat relevante MAC adresser. Extenderen danner to nye netværk, men uden interforbindelse.

Tjekker man loggen på TDC routeren, ser det ud til, at når jeg forsøger at opnå adgang via de nye netværk på extenderen, så lukker routeren af pga. spoofing attempt.

Det ligner umiddelbart en sikkerhedsfeature på TDC routeren der giver problemet...

Jeg kan ikke se nogen ligefrem løsning af dette i menuen på routeren. Firewall er sat på laveste setting.

Vh. Martin

Nu gik den igennem og jeg har et netværk der hedder_2GEXT men  der er ik internet...

Har købt en Netgear Universal Dual Band WiFi Range Extender, 4-port Wifi adapter WN2500RP

Når jeg så kommer inde på www.mywifiext.net og prøver at connecte siger den der er fejl på og så skriver den nogle MAC koder. Som jeg har prøvet at sætte ind i routeren

Og jeg skal bare have bedre styke på wifi nettet oppe i stuen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MicheleVesconi

Det burde egentlig virke ret nemt. 

Vil du beskrive, hvad du har gjort nøjere?

Og hvilken fejl du får?

Måske også, hvad du gerne vil opnå? Altså, er det fordi der ikke er signal nok i den ene ende af huset, eller fordi du har noget, som du sætter i extenderen?

Også lige, hvilken netgear extender du har købt, så vi kan tjekke op på den rigtige.

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P