Netgear modem/router til HomeBox

Hej alle.

Jeg har i længere tid haft min Netgear DGDN3700 modem/router sat til HomeBoxen, som et access point for at få glæde af bedre WiFi og internt netværk til mediecenter. 
Jeg fik så en ny HomeBox da der på et tidspunkt var fejl på netværket, og nu kan jeg ikke få det til at virke som tidligere, og jeg kan ikke huske de indstillinger der var i Netgear routeren.

Jeg har prøvet lidt at rode med det igen og har sat følgende op.

Netgear router:

WAN ip: 192.168.1.2

Subnet: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.1

Primary DNS: 192.168.1.1

Lan IP: 192.168.0.1

Subnet: 255.255.255.0

Deaktiveret DHCP da jeg ønsker at HomeBox stadig uddeler ip adresser.

Homebox:

IP: 192.168.1.1

DHCP server: 192.168.1.10-99

Derefter har jeg kablet de to bokse med Lan til Lan.

Det der nu sker når jeg forbinder til access point er følgende:

PC til router med kabel: Internetforbindelse virker

PC til router WiFi: Ingen internetforbindelse (har prøvet flere forskellige computere)

Mobil til router WiFi: Internetforbindelsen virker

Jeg håber at der er en af jer der kan hjælpe med en løsning Glad humørikon

Hvis der er behov for screenshot af opsætning har jeg dem klar.

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hvis du kobler dine routere sammen LAN til LAN skal du have din netgears LAN til at have samme subnet (Samme IP område) som din homeboks (Lan IP samme net som Homeboks 192.168.1x). Ellers skal du koble dem sammen som Homeboks LAN til Netgear WAN, lade dit WAN IP være som det er på netgear, men så skal du slå DHCP til på din Netgear. Homeboks kan IKKE tildele IP igennem en Router! 

Tak for svar - desværre virker den løsning ikke helt.

Det skal siges at jeg før har haft et setup med routere forbundet med lan-lan og haft HomeBox til DHCP så den har uddelt IP-adresser gennem min Netgear. Der var dog problemer med min forbindelse for noget tid siden og jeg lavede et factory reset på Netgear router og fik ny HomeBox (viste sig at problemet var på centralen). Og jeg kan ikke huske hvordan mit setup var i Netgear routeren efterfølgende.

Når jeg sætter lan i Netgear til at være i samme subnet som HomeBox, f.eks. 192.168.1.2/100 (uden for DHCP range i HomeBox) og slår DHCP fra i Netgear, så kan jeg kable lan til PC fra Netgear og få forbindelse, og jeg kan logge på Netgear med WiFi med mobil og få forbindelse, men med computerne er der ingen forbindelse!

Jeg har sat det op med WAN ip i samme subnet som HomeBox og sat Netgear som DHCP, og fået det til at virke, men jeg ønsker dog helst kun at have én DHCP server styret af HomeBox.

Så jeg leder stadig efter en fejl i setup der gør det ikke fungerer, og desværre har jeg allerede prøvet de ting du skriver BrianHHansen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)