Nationzoom.com

hej, har gennem mange år haft TDC's F-secure til at klare virus mv. Nu har jeg investeret i en laptop og installeret mit sikkerhedssystem dér også. Men af mig ubekendte årsager starter min internet hver gang med Nationzoom.com og jeg kan ikke få det væk - tror jeg har prøvet alt. Kun Spyhunter finder 10 "malwares" indeholdende navnet Nationzoom, men her skal jeg betale en god pris for at downloade "rensningen". Hvorfor kan F-secure ikke finde samme mailware og har andre haft samme problem?

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan finde gode råd om hvordan du fjerner det - helt gratis her:

http://botcrawl.com/how-to-remove-the-nation-zoom-virus/

Hvis du vælger den manuelle måde, som er den der ikke engang kræver at downloade noget andet, så sørg for at notere datoen for installationen af hovedfilen når du er inde i "fjern programmer". Fjern derefter alle andre programmer der er installeret samme dato.

Et andet gratis program der normalt klarer ærterne findes her:

http://support.pandasecurity.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=16&sid=75e50a8614dc336297ea2610511b729d

Hvorfor F-secure ikke finder det... Tja.... Sandsynligvis er der kommet en advarsel mens du har været ved at installere noget andet - og så har du svaret ja. Uden helt at være sikker på hvad du sagde ja til. Der har vi vist alle været :-). Og så er F-secure (eller andre) ikke klogere end at når du siger ja - så må det være i orden.

Vh

Peter

Hej Peter,

tusinde tak for svaret. Jeg gemmer det. Jeg valgte at forsøge med gendannelse, og det lykkedes faktisk, men hver gang jeg åbner, kommer der en lille rude og fortæller, at der er sket en fejl,  og at jeg skal genstarte og eventuelt snakke med udbyder. Jeg lukker boksen og så virker alt tilsyneladende ok.

Måske må jeg dog fortryde gendannelsen og vælge dit forslag

Hej Peter,

jeg valgte her til morgen at fortryde systemgendannelsen og så er den gal igen.

Jeg ville følge dit råd med selv at fjerne "programmet", men der er slet ikke noget program, og uanset hvordan jeg søger, så finder jeg intet om Nationzoom - bortset fra, at det hver gang popper op som startside.

Trykker jeg på home - så kommer den startside, jeg selv har valgt. Den kommer altså ---- foreløbigt ---- kun når jeg starter op

Tilbage igen, Peter

jeg takker dig meget for, at du havde lyst til at hjælpe, men jeg må desværre konstatere, at ingen af de 3 forslag hjalp. Ingen af de 2 sikkerhedsprogrammer fandt nogen fil, programdel eller malware, der ved den efterfølgende rensning fjernede problemet, og ingen af dem viste noget med Nationzoom.

Det samme gør sig gældende med F-secure!

Kun SpyHUnter finder 10 "malware", der alle indeholder navnet nationzoom. Man skal dog betale for at få foretaget den efterfølgende rensning. Ingen herregård, men når man igennem utallige år har betalt for F-secure, så må jeg sige, jeg er skuffet.

Nu må jeg igang med at undersøge, om F-secure på flere punkter er dårligere, for så er løsningen at skifte.

PS: Spyhunter viser bl.a. RV i firkantet klamme og så (Nationzoom) Default_Page_URL. Er det en malware, en fil eller en programdel. Jeg har forsøgt at lede i min laptop, men der kommer intet 

Til all med samme problem

Efter at have prøvet alt, gik jeg tilbage til genetablering Det - troede jeg - forudinstallerede sikkerhedsprogram fra Kapersky skulle mod betaling aktiveres - altså der var faktisk ingen sikkerhed, og den uheldige hjemmeside kunne ikke fjernes ved senere installering af andre programmer - heller ikke Spy Hunter eller F-secure.

Det første man skal gøre ved opstart er at installere sit sikkerhedsprogram (jeg har F-secure) og derefter gå videre.

Man er altså sikret, når diverse opdateringer indfinder sig af sig selv.

Denne vej løste mit problem!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det sker desværre af og til at man skal bruge nogle kunstgreb for at få den slags l**t ud igen....

Godt du fandt det kunstgreb der virkede ved dig :-)

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)