Svar

Multistik

• FSM
  • Bruger
  • 7 kommentarer
Jeg har bredbånd igennem telefonstik, alså multistik NJ 11 og over til homebox.( hvid). Hvor lang afstand må der være fra multisik på vægen til homebox, og det kabel skal vel også være skærmet.
icon

Bedste svar af Slangefar 2 juni 2017, 13:28

Får du på et tidspunkt brug for en højere hastighed på internet ved hjælp af "pair bonding", skal der med et LAN kabel, ikke igen føres endnu et RJ11 kabel frem, men bare yderligere et kort RJ11 kabel mellem router og stik i væg.

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det hedder RJ11 (og ikke NJ11). Mig bekendt kan det ikke fås skærmet. Nogen laver dog selv en skærmet udgave med noget skærmet LAN kabel. Man kunne vist på et tidspunkt få RJ11 parsnoet, men det er måske ikke muligt mere.

Jo længere du kommer fra telefoncentralen, jo lavere bliver din internet hastighed. Jeg ville i stedet lade router bliver hvor den er og føre et LAN kabel frem og sætte et eller flere Access Points passende steder i boligen. Er kabelføring svær/dyr bør wifi extenders overvejes.
Omdømme 7
Badge +7
Får du på et tidspunkt brug for en højere hastighed på internet ved hjælp af "pair bonding", skal der med et LAN kabel, ikke igen føres endnu et RJ11 kabel frem, men bare yderligere et kort RJ11 kabel mellem router og stik i væg.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)