Spørgsmål

Mulighed for hurtigere internet afvist hos kundeservice

Jeg skal høre om der er nogen herinde der evt kunne hjælpe mig, med at forstå hvorfor det ikke er muligt at forøge min bredbånds hastighed.

Jeg har lige fået bredbånd fra yousee i forbindelse med at vi er flyttet på landet, det var lidt problemer med forbindelse til centralen, så der var en tekniker ude og kigge på problemet og fik det løst ret hurtigt.
I den forbindelse målte han min forbindelse og havde også sat den i hvad han kaldte "test". Han målte en forbindelse på 13,5/1,5. Han synes det vil være en god ide at kontakte yousee hvis jeg var interesseret i en hurtigere forbindelse, da han var nød til at drosle den ned på de 5/0.5 forbindelse som jeg betalte for. Ydermere mente han jeg kunne få fordoblet min forbindelse, da der kørte to "par" ud til min adresse og på den måde udnytte den nye homebox fuldt ud da den både har en dsl1 og dsl2 indgang.

Jeg var yderest positiv og ringede til yousee kundeservice så snart han var kørt, for at få en hurtigere forbindelse,
Til min overraskelse fik jeg blot besked om at det desværre ikke er muligt der hvor jeg bor, men jeg kunne få en anden løsning i form af mobilbredbånd.
Jeg synes det virker mærkeligt at en tekniker fra TDC som lige havde været på den central der kun ligger 2,5 km fra hvor jeg bor og samtidig havde været ude på min adresse for at finde den fejl der gjorde jeg ikke havde internet. Han sagde det var muligt men en inde hos kundeservice siger det ikke er muligt?

Jeg har tilbøjelighed til at tro mest på teknikeren eller er det bare mig?

Håber der er nogle herinde der ved lidt mere om dens slags teknik end mig som måske kan sætte mig lidt ind i problemet.

På forhånd tak :)

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7
Du burde kunne få hvad linien kan give, og betale for det. Prøv at ringe igen på 70 70 40 40.

At du har et ekstra trådpar i boligen er desværre ikke nogen garanti for "pair bonding". Hvis mange i dit område har det på centralen, kan det vist ikke lade sig gøre mere der.

Prøv at snakke med andre i området f.eks. gennem grundejerforeningen. Er der nok interesse kan Yousee lave f.eks. en fremskudt central eller en delt fiber (GPON).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)