Mtu værdi tdc homebox?

Hej,

Hvad er mtu værdien sat til i tdc homeboxen? Er der nogen mulighed for at ændre det manuelt?

Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde den mulighed i routerinstillingerne.

mvh

Charles

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke ved om den kan ændres i homebox....

Men det ville ikke være særlig smart hvis den kunne. MTU bør ændres centralt på et netværk, sådan alle enheder enten kører med det samme - eller sådan at overordnede routere kører med en højere værdi end underordnede. Hvis det sættes op omvendt går det alvorligt ud over hastigheden på netværket.

Så ud fra et netværksteoretisk synspunkt burde det ikke være noget den enkelte bruger kan ændre på.

Vh

peter

Aha, Jeg har bare haft store problemer med at blive smidt af severe i onlinespil. Jeg ryger ud med medelesen om "signature check time out".  I min jagt på en løsning på problemet, er jeg flere gange stødt på et råd om at stille mtu værdien på router og pc til 1500. Men måske er den allerede sat til 1500. Jeg har i hvert set en mtu værdi på 1492 nævnt flere steder i forbindelse med homeboxen.

Jeg har testet pc på et andet netværk uden problemer med spil, så der må være et eller andet galt med netværket hos mig. Jeg har prøvet at genstarte/nulstille homeboxen uden effekt.

Det skal siges at det ikke er noget jeg har oplevet før og problemet er opstået inden for de sidste par måneder. Jeg har kørt en fejlsøgning på linien på tdc.dk der ikke viser nogen fejl. 

..hmm what to do, what to do.. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P