Modtager kun halvdelen af min hastighed

• New
  • Deltager
  • 1 kommentar
Hej TDC.

Jeg står i den situation at mit internet er meget langsomt. Jeg betaler for 20/2 Mbit men på hastighedstest får jeg aldrig mere end 10/11 - 1/1,2. Jeg ved godt at det hedder op til 20/2, normalt modtager jeg omkring 18/2 hvilket er fint nok. Men synes ikke halvdelen er nok.

- Det er ikke trådløst.

- Alle tidspunkter af døgnet

- Der er kun én forbindelse på nettet

- Browseren fejler ikke noget

Håber i kan hjælpe Glad humørikon

3 Kommentarer

Omdømme 3
Ikke for at være kedelig men dette er jo altså et kunde til kunde forum og normalt ikke et sted TDC kigger efter kunder med problemer, men når det så er sagt er det da irriterende at du oplever nedsættelse i din hastighed...

Helt til at starte med så prøv at gå ind på din homeboxs web interface og tryk på knappen "netværksstatus" så skulle der gerne komme lidt info frem neden under med hvilken hastighed den har trainet med routeren på centralen, hvis der ikke står "Hastighed: 2044/20391 kbit/s" ca. så prøv følgende:

1. prøv at sluk for den i minimum 30 min. og så tænd igen og se om den trainer en højere hastighed ellers gå til nr 2
2. nulstil din homebox/modem til fabriksindstillinger.
3. ring til TDC kuneserivce og klag din nød.

Det tallene fortæller dig, er at forbindelsen mellem din homebox og centralen, køre med en maks hastighed (båndbrede er det helt korrekte udtryk) på x/x kbit/s, hvilket er med 10-15% i overhead, så den brugbare hastighed er altså 10-15% under de tal, og hvis de tal ikke passer med hvad du normalt har er der sket en "fejl" på linjen et sted. Men hvis de tal er inden for hvad du betaler for, så er det ikke linjen der er noget galt med, men nok din pc eller andet udstyr på dit netværk, der bremser din hastighed.

Alle de test der fungere gennem en browser (TDC hastighedstest, speedtest.net osv.) går ud fra at der ikke er anden kommunikation på din linje og netværk, så hvis nu din antivirus opdatere i baggrunden mens du tester så kan det godt påvirke resultatet...

Håber det har givet lidt hjælp, ellers må du sige til... Glad humørikon
Var egentlig godt klar over at jeg nok ikke fik det svar jeg ledte efter. Men når man går ind på hjælp her på siden, så fortæller den at man skal prøve forummet inden man ringer. 

Men tak for hjæpen, jeg forsøger at ringe.

Tråden kan lukkes.

Omdømme 1
Hej New

Jeg forstår ikke helt dit sidste indlæg.

Er du sikker på at du har fået at vide at du SKAL spørge i forum, før du ringer. Det kunne jo også være et tilbud til dig, om at få et anderledes svar, end det tdc kan give dig. Overrasket humørikon

Du har lige fået at vide hvordan du kan måle din hastighed, af en bruger der bruger sin fritid på at hjælpe dig. Ydermere får du dett af vide af Alexsus: Håber det har givet lidt hjælp, ellers må du sige til... :D  

Det er muligt, jeg har misforstået dig, men jeg synes faktisk ikke det er et særlig venligt svar du giver Alexsus.  Andre kunder kan kun forsøge at hjælpe via ord, og mange der spørger, er faktisk glade for svarene. 

Jeg har ikke skrevet dette for at være ubehøvlet. Kun for at sikre mig, at du får den bedste hjælp her i tdc's kundeforum.  Glad humørikon  bl.a. fordi de tråde der oprettes ikke lukkes, men de kan godt markeres med "Accepteret løst tråd", hvis trådopretteren (du) føler der er et brugbart svar. 

Derfor spørger jeg:

Hvad forventede du?  Eller rettere, hvad mangler du svar på, som andre kunder kan hjælpe med?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)