Spørgsmål

Mobilt bred bånd port forwarding?

• Deltager
  • 1 kommentar
Er det muligt at port forward på mobilt bredbånd? Jeg syntes jeg har forsøgt alt på min huawei router b315.

Har læst rundt omkring at man IKKE kan dette på TDCs netværk? Da man ikke har en offentlig IP.

Kan dette passe, eller er det bare mig der ikke har ekspertisen?

3 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du har en delt version 4 IP-adresse, og kan derfor ikke lave "port forward".

Da version 4 IP-adresser er en mangelvare, bruger man derfor nogen gange deling af dem. Det gøres ved at dele portene mellem kunderne med den samme adresse. Du kan derfor ikke regne med, at du netop har den port til rådighed, du vil lave "port forward" på. Der er forskellige metoder til at fordele portene på. Nogen laver en fast fordeling. Andre andre laver en dynamisk fordeling. Det kaldes teknisk for CGN (https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT). Når Yousee begynder at tilbyde version 6 adresser, bliver der igen rigelig adresser.
Har lige snakket med Yousee og de siger at andre har gjort det uden problemer, men når jeg prøver at åbne en port i en Huawei B315, så kan jeg ikke se det udefra.

Og de giver ingen support for port forwarding... Flot.

Det er super smart når dette er den eneste mulighed for internet jeg har her og så er den begrænset i.f.t. port forwarding.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg tror, at du har snakket med ny ansat :D

Hvis du kunne lave (virksomme) "port forwards" i din router, og det ikke virkede, vil jeg tro, at du kunne hente hjælp, så længe det var den router, som Yousee stillede til rådighed.

Hvis Yousee fordelte portene fast, kunne man gå ind for den enkelte kunde, og se om en bestemt port er tildelt. I princippet kunne du sige "jeg vil gerne have port 741", og Yousee ville kunne sikre du havde den fast, så du kunne lave "port forward" af netop den port.

Hvis du snakker med folk i f.eks. ejendommen eller grundejerforeningen er der måske flere, som vil have bedre internet. Er man nok interesserede åbner der sig nye muligheder.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)