mit tv og streaming af musik - har udfald

Jeg har nu igennem de sidste 2 - 3 uger oplevet hyppige lydudfald.

Har bootet router - ( og reset )

Har kørt upåklagligt længe...

What to do

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du kører på WiFi, så undersøg om der er kommet nye netværk i dit nabolag, eller andet nyt der kan sende radiostøj (Nyt køleskab, Fryser osv. evt i samme stik som dit WiFi). WiFi er kun en simpel sender/modtager. Husk også at Det optimale til streaming er altid kablet forbindelse. Der kan feks. være kommet et nyt WiFi der ligger oven i dit, og derved "jammer" din forbinddelse.

Hvis din forbindelse er kablet, så undersøg om ledningen kan være skadet et eller andet sted, og om den sidder ordentlig i din Router Switch. Hvis du kører igennem en anden Switch end din router, genstart denne, det kan for det meste klare sagen.

Hej I forum Blinkende humørikon

Jeg har netop købt en ny Bluenote og havde glædet mig til at nu skulle jeg høre lækker digital musik i bedste kvalitet, men mange gange kommer der 'hakker' i musikstrømmen Trist humørikon( er det en dårlig router at TDC de har leveret?

Har andre samme problemer?

MVH

Hansmogens

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej HansMogens

Det behøver ikke være TDC der har dårlig WiFi. Det kan være dine omgivelser. Der er generelt mange der ikke ved hvad et WiFi accesspoint er og hvordan det virker, men her er et par vigtige huskeregler når man bruger WiFi: (TDC Homebox er faktisk en router og et Accesspoint pakket ned i samme kasse, og det giver så en Trådløs router))

Skal helst stå højt og frit (Ikke bag sofa, Ikke i skab, ikke bag en vase el.lign)

Sørg for at lægge din WiFi på en kanal hvor der ikke ligge andre accesspoints (Kan være svært i f.eks. etageblokke, eller tæt bebyggelse, med mange foskellige familier med hver deres routere, men find en kanal der er rimeligt tom for data. Dette kan ses med et program som f.eks. WIFI Analyzer af Farproc til Android)

Pas på med ting der kan "Skygge" for signalet (Kan være f.eks. et køleskab der står i "sigtelinjen" mellem enhed og router. Hvis det sker, flyt router til den ene eller anden side.)

WiFi er IKKE optimal til streaming. Der er mange ting der kan forstyrre signalet. WiFi virker efter princippet i en Walkie Talkie (Radio). Der er KUN ÉN enhed af gangen, der ENTEN kan hente data, ELLER sende data. Selvom man har f.eks. 100 Mbit WiFi og 4 enheder. er det ikke sådan at alle får 25 Mbit. WiFi fungerer ved at den der lige nu sender, eller modtager, får 100Mbit, alle andre får 0 mbit. Jo flere der er på et trådløst netværk (Accesspoint), jo dårligere virker det.

Hej Brian

Det er vel forstået, men det er en enkelt eller 2 gange om dagen at det sker, men jeg vil prøve at køre dit foreslåede program for at analysere min forbindelse!

Har du nogen erfaring fra andre Bluenode brugere?

Der må også findes bedre routere end dem TDC brugere?

Venligst Hans

Omdømme 3

Badge +3
Jeg har desværre ikke erfaring med Blunote, og heldigvis har jeg kun et modem, og egen router, og ikke en Homebox. Og ja der findes selvfølgelig bedre routere end Homebox. Løsningen hvis du gerne vil køre trådløs kunne være at investere i et bedre Accesspoint (WiFi uden routerdelen) og så bare slukke WIFI fra Homebox. Eller selv anskaffe sig en router og følge diverse vejledninger på at tilkoble egen router.

Prøv også at lægge mærke til om afbrydelserne sker omkring ved samme tid. Så kan det være noget så simpelt som en elmoter der starter/stopper (Køleskab,Fryser,Aircon el.lign.). Det kan også være en dårligt skærmet bil/scooter/knallert. Faktisk kan en trådløs fastnet telefon også forstyrre WiFi..

Der skal ikke meget til at afbryde WIFI, og mindre jo længere væk du er fra selveste Aceespointet, i dette tilfælde din Homebox (Signal styrke). Men signal styrke kan testes med det program jeg henviser til Glad humørikon

Jamen der er flere muligheder der skal undersøges! Jeg vil prøve at kortlægge udfaldene.

Men det er lidt pudsigt at det er begge enhederne af Bluenode der har udfald, selvom det kun er forstærkerenheden der kører trådløst!DVD afspilleren som er tilsluttet routeren via kabel, gør det samme!

Men tak for info, jeg gør flere forsøg!

Hilsen

Hansmogens

Omdømme 3

Badge +3
Der var lige en information der skulle have været med lidt før Glad humørikon Den der med at en enhed der er tilsluttet med ledning til router gør det samme. Glad humørikon Løsningen kunner her være at ringe til TDC Kundeservice. Og de kunne starte en overvågning af din linje, for at se om det er den der falder ud. Eller de kan se om de kan trække den hastighed du står til osv. Glad humørikon

Det beklager jeg, at jeg ikke fik med i 1. brev, men jeg kontakter TDC og forklarer dem sages kerne!

Du får tak for din hjælp og tålmodighed Blinkende humørikon

Hilsen

Hansmogens

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8