Svar

Meget lav hastighed på trådløst? what to do?

Hej -

Jeg har en 16/1 forbindelse, har lige fået helt nyt modem (der kan køre 5ghz) - fordi det gamle tit faldt ud.

Men når vi kører på trådløst, kører det umanerligt langsomt.

Når jeg tester, hvor jeg sikrer der intet andet er koblet på, og jeg står klods op og ned af routeren, starter hastighedstesten på 12-14mbit, men falder støt hele testen igennem til et resultat på 4-6mbit.

Der er testet på både 5ghz og 2,4?ghz

Jeg har testet på forskellige enheder, pc, ipad, iphone, samme resultat på det hele - uanset afstand til router.

Jeg har også testet enheder på andre trådløse netværk, her opnår jeg snildt højere hastigheder.

Når jeg taler med TDC support, melder de at der er mange faktorer der spiller ind, i forhold til hastigheden på det trådløse - men jeg synes jo, at når jeg står lige ved siden af boksen, og intet andet konsumerer net, bør der kunne trækkes mere end 4-6mbit trådløst? - det oplever jeg i hvertfald alle andre steder jeg er på trådløst...

Eller er hardwaren virkelig så sløj at jeg skal have en anden router imellem for at køre højere hastighed?

Nogen der har et bud på, hvordan det trådløse kan komme op i fart?

icon

Bedste svar af BrianHHansen 4 maj 2016, 10:58

Den understøtter skam også AC så vidt jeg ved. MEN hvis der ligger en masse andre naboer på din frekvens, eller andet på den frekvens VIL det nedsætte hastigheden betydelig. Desværre findes der ikke et program som WiFi-Analyzer på i-enheder (Apple produkter) med mindre de er jailbreaket. Se her: http://www.howtogeek.com/197268/how-to-find-the-best-wi-fi-channel-for-your-router-on-any-operating-system/

Ellers havde det været meget nemt at se om der var andre wifi netværk på den frekvens som din også er på. Dette plejer at være det største problem når der er nedsat hastighed. Desuden husk at placere din homboks højt og frit. Ikke under sengen, inde i skabet, bag moster annas fine vase eller lign. selv en stabel bøger kan dæmpe signalt gevaldig. Det har jeg oplevet mange gange. Der var en der havde 1 streg ud af 5, 2 meter væk fra homeboksen, igennem en væg, Han havde en pose med bøger stående ved siden af reolen. Da den blev fjernet, røg signalet op på 4 ud af 5 streger, selvfølgelig stadig igennem en væg. Så der skal ikke meget til at dæmpe signalet, og jo svagere signal, jo langsommere hastighed. Det med dæmpning gælder ISÆR 5 ghz! Hvis der så samtidig er naboer der kører på samme kanal, ligger de to tråsløse signaler og "Slås" om forbindelsen, og den der "råber højest" vinder. Ligesom hvis der er flere der snakker sammen, om forskellige ting, på samme frekvens ved en walkie Talkie.

Venlig Hilsen

Brian

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Der er, som TDC support rigtig nok har sagt, mange ting der influerer på dit trådløs. Det er IKKE kun andre enheder på nettet. Det kunne være f.eks. Trådløse Telefoner, Blutooth, Fjernstyrede biler/fly, Babyalarmer, Alt der har en radio, og sender på, eller i nærheden af, 2,4 eller 5 Ghz.

Desuden er der selve den enehed du tester med. Hvad er den højeste hastighed denne enhed understøtter? Hvordan er antenneforholdene på den enhed?

Faktisk kan du resikere lavere hastighed hvis du står lige ved siden af, OG hvis du står for langt væk.

Hvis du finder mine andre indlæg omkring WiFi problemer skriver jeg tit at WiFi er den absolut DÅRLIGSTE løsning når man vil have stabilt netværk. Derfor: Alt der kan kables, bør kables, hvis det er praktisk muligt.

Husk på at den trådløse del i en trådløs router ikke er andet en end normal to vejs radio (Walkie Talkie)

Edit: Husk at TDC (og andre udbyddere) nok ikke sender High End trådløst udstyr ud til kunder. Det ville nok være meget dyrt.

Venlig Hilsen

Brian

Den enhed jeg tester med, iphone4s, kører snildt 25mbit/s på andre trådløse netværk.

Det er primært det der er min undren - og så det faktum, at selvom de ikke kan sende primaudstyr - da det nok er for dyrt-

bør nyt udstyr der leveres i 2016, der understøtter ac standard, jo alt andet lige kunne trække mere end 4-6 mbit?

Jeg kan se at tdc/yousee sender højere hastighed ud, til samme pris som tdc/bredbånd,

Er der nogen der har erfaringer med det trådløse udstyr de leverer?

eller er det det samme?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Den understøtter skam også AC så vidt jeg ved. MEN hvis der ligger en masse andre naboer på din frekvens, eller andet på den frekvens VIL det nedsætte hastigheden betydelig. Desværre findes der ikke et program som WiFi-Analyzer på i-enheder (Apple produkter) med mindre de er jailbreaket. Se her: http://www.howtogeek.com/197268/how-to-find-the-best-wi-fi-channel-for-your-router-on-any-operating-system/

Ellers havde det været meget nemt at se om der var andre wifi netværk på den frekvens som din også er på. Dette plejer at være det største problem når der er nedsat hastighed. Desuden husk at placere din homboks højt og frit. Ikke under sengen, inde i skabet, bag moster annas fine vase eller lign. selv en stabel bøger kan dæmpe signalt gevaldig. Det har jeg oplevet mange gange. Der var en der havde 1 streg ud af 5, 2 meter væk fra homeboksen, igennem en væg, Han havde en pose med bøger stående ved siden af reolen. Da den blev fjernet, røg signalet op på 4 ud af 5 streger, selvfølgelig stadig igennem en væg. Så der skal ikke meget til at dæmpe signalet, og jo svagere signal, jo langsommere hastighed. Det med dæmpning gælder ISÆR 5 ghz! Hvis der så samtidig er naboer der kører på samme kanal, ligger de to tråsløse signaler og "Slås" om forbindelsen, og den der "råber højest" vinder. Ligesom hvis der er flere der snakker sammen, om forskellige ting, på samme frekvens ved en walkie Talkie.

Venlig Hilsen

Brian

OK. det er super hjælp - har android enheder, og pc jeg kan køre den på - så må vi se om der er crowded på min kanal...

Den står i øvrigt så højt den kan, helt oppe under loftet - og der er 68% signal styrke længst væk i bygningen - så det er ikke fordi signalet er svagt.

Tak for nuGlad humørikon og dejlig eftermiddag

/Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)