Svar

Manglende adgang til TV via fibernet

- Har fulgt alle instrukser på TDCs site og fået genskabt TDCs logo på mit TV, men der sker ikke mere...

Forhistorien er, at jeg tidligere i øverste højre hjørne fik en kort fejlmeddelelse på TV-et om

"DTV Luft

DR1        I

Alle

Ingen titel".

Ellers stod der bare på TV-skærmen, mere langvarigt: "Svagt eller intet signal. Kontroller antennekabelforbindelsen og kontroller de lagrede kabler."

Det lykkedes så, ved ændring af opsætning af AV/HDMI-kanal på TV-et til det korrekte samt genstart af både homeboks og digitalmodtager iht TDC's tidl. instruks at få denne fejlmeddelelse elimineret. Men nu er den så erstattet af et konstant skærmbillede med TDC's logo.

Mit TV er helt nyt og TDC skiftede Digitalmodtageren ud for kort tid siden (så den nye har ikke noget display).

Men hvordan får jeg mon TV-signal igen i stedet for blot TDCs logo?

Bedste hilsner

Bettina Helligsøe

icon

Bedste svar af Kassandra12 22 august 2013, 01:52

Fik besøg af en tekniker (fra Eltel), men det viste sig, at der slet ikke var nogen fejl her i mit hus, men at der var sket det på centralen, at mit kabel, som sidder yderst dér, var kommet i klemme. Teknikeren sagde, at det formentlig er sket, mens man på centralen har ordnet noget for en anden kunde.

Så nu er det løst og jeg har atter i nogen tid kunnet se TV.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Hej             

ændring af opsætning af AV/HDMI-kanal på TV-et

Og du har tjekket at det stadig står der, på TV  ?

Venlig hilsen

Altså, at det stadig står med HDMI IPTV (som min montør har valgt at kalde det det) som valgt. Ja, det har jeg tjekket. Ved de andre muligheder, f.eks. TV og DVD, vises TDC's logo heller ikke på TV-skærmen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Kassandra12 skrev:
- Har fulgt alle instrukser på TDCs site og fået genskabt TDCs logo på mit TV, men der sker ikke mere...

Hvilke instrukser?

Ellers kan du prøve følgende: Bag på digitalmodtageren er der en lille tænd og sluk knap. Sluk for digitalmodtageren, tænd for den, sluk for den igen efter et par sekunder, tænd for den, sluk for den igen efter et par sekunder, tænd for den osv indtil der vises 2 tandhjul på skærmen (tænd sluk skal vist gentages 3 gange). Digitalmodtageren downloader nu den nyeste software og installerer en frisk version.

Meld tilbage.

Instrukser om 1) at sørge for, at der i på TV-et var valgt HDMI-TV, 2) at genstarte både digital modtager og homeboks og TV i bestemt rækkefølge flere gange.

Dit råd har fået en ny ting til at ske: Der kom aldrig de 2 gule prikker på skærmen, men et tandhjul. Det blev så afløst af et rødt kryds, som vedvarende er på TV-skærmen. Og dermed har erstattet TDC-logoet.

Og på digitalmodtageren er der nu to blinkende lamper. En rød og en grøn. Da der ikke er ur i den digitalmodtager jeg har nu har, kan jeg ikke se, om den har forbindelse. (Den er fra medio juni i år). Men pga. de blinkende lamper, har jeg nu mistanke om, at det måske er dén det er galt med.

På TV-boksen har de seneste dage blinket en lampe, med tegning af en ellipse med to modsatrettede pile over hinanden. Ved ikke, om den hele tiden har gjort det.

Venlig hilsen

Bettina 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Måske er din digitalmodtager ikke forbundet til homeboxen, tjek netværkskablerne.

Ellers er der intet andet at gøre end at ringe til TDC og fejlmelde.

Jeg indledte  med at tjekke, at kablerne sad ordentligt i.

Giver besked, når jeg har haft besøg af TDC.

Fik en sms fra TDC om, at fejlretning starter inden 21. august...

Så lige nu kan kan jeg ikke gøre andet end at vente.

Fik besøg af en tekniker (fra Eltel), men det viste sig, at der slet ikke var nogen fejl her i mit hus, men at der var sket det på centralen, at mit kabel, som sidder yderst dér, var kommet i klemme. Teknikeren sagde, at det formentlig er sket, mens man på centralen har ordnet noget for en anden kunde.

Så nu er det løst og jeg har atter i nogen tid kunnet se TV.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)