kan man få en støjfri Homedisk

Hej

Jeg er ved at flytte ind hos min kæreste i et mindre hus, jeg har i dag min homedisk gemt væk i en trappenedgang til kælder

Hvis jeg skal ha Homediske med kommer den til at sidde fremme og vil larme(meget i min kærestes ører)

Kan man ikke montere en SSD i den? Så ville støjen vel næsten være helt væk  

Ole

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
I en NAS er en SSD uegnet. Det ligger ved den måde en SSD er bygget op på. En SSD har kun et begrænset antal gange man kan skrive/læse fra den på samme "sted". Windows er lavet til at undestøtte løsningen på dette problem, ved at den selv styrer fordelingen af læsning/skrivning over hele "disken" (I hvert fald Windows 8, Der er det enabled fra start) Desuden bliver det koombineret med andre ting f.eks. sletning. en NAS er IKKE lavet til at tage hensyn til SSD. Derfor er SSD uegnet til NAS. men de fleste NAS kan slukke Harddisken efter en lille tid, kender ikke Homedisk. Men jeg har købt en Netgear Radynas. Denne er så stille at den ikke kan høres i naborummet, hvor den står, selv med døren åben i begge rum.

Dette sagt, er det , så vidt jeg ved, heller ikke muligt at skifte disk i en homedisk. Men der findes mange NAS man kan købe, hvori man selv kan bestemme hvilken HDD der skal i, og her kan isætte en mere stille disk.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du er villig til at ofre lidt penge for det så har Qnap en der er uden blæser og kan håndtere SSD
http://www.qnap.com/i/useng/product/model.php?II=147

Der er sikkert også andre som Synology der har ligende, og jeg ville nok vælge enten en Qnap eller Synology da de er super gode og kraftfulde...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)