Malware

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej,

Jeg lånte,som så ofte før, komputer for alle på biblioteket udgave 9/2014. da jeg ville læse den vedlagte CD,

fik jeg en advarsel fra mit sikkerhedsprogram fra YouSee, og efter at have scannet CDen, kunne jeg se at der var malware på den, "adware.w32/webinstallBundle" betegnet som spyware. Sikkerhedspakken havde sat den i karantæne stod der. Nu er mit spørgsmålså; skal jeg bare lade den blive liggende der, gør den nogen skade der, eller skal den fjernes helt,og hvordan gør man det.

m.v.h vah  

1 Kommentar

Hej Vah 

Den burde ikke lave ulykker når den er i karentæne, men hvis du vil slette den kan du prøve dette:

Åben yousee sikkerhedspakke > Indstillinger > Faneblad: Computer - Virus og spywaresscan.

I det store vindue, nederst - er der tre link, klik på det der hedder, Åben karantænefunktionen

Skærmen bliver mat og et lille skilt spørger dig om du vil tillade at programmet laver ændringer på din pc. Klik på ja.

På det nye vindue vil du forhåbentlig kunne se den fil der er sat i karatæne. Marker den og klik på Slet nederst i vinduet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)