Svar

Mailopsætning på PC

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hej,

Jeg har en TDC mail og vil gerne anvende Outlook på min PC. Jeg har hentet programmen "TDC mailsupport til PC" men jeg får følgende fejlmeddelelse, når jeg kører programmet:

"Forkert mailadresse eller adgangskode. Prøv igen."

Men det ER den korrekte mailadresse og adgangskode, jeg har tastet. 

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak :-)

Mvh.

Diana

icon

Bedste svar af DianaK 24 oktober 2013, 18:03

Tusind tak for jeres hjælp og gode råd! Jeg kan nu omsider åbne Outlook 2010 på min computer, dog kun for at finde ud af at min licens er udløbet - typisk!

Men jeg sætter stor pris på jeres svar allesammen - TAK! :-)

Med venlig hilsen

Diana

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Hej                               Blinkende humørikon

Du skriver ikke hvilken version af outlook du bruger, men kig her og det om det kan bruges:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960

DianaK skrev:"Forkert mailadresse eller adgangskode. Prøv igen."

Men det ER den korrekte mailadresse og adgangskode, jeg har tastet. 

Hej DianaK

Hvis det er den rigtige skal det også virke. Blinkende humørikon Hvis du bruger dit tdc-login er det forkert, da dit server(mail)login højst sansynligt er et andet.

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på mit TDC med dit TDC-logon(samme som til forum) Klik på Webmail-linket ude til højre.
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Tusind tak for svar :-)

Det hjælper mig dog ikke, for nu kan jeg ikke starte Outlook! Jeg får fejlmeddelelsen:

"Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange. Outlook skal være online eller have forbindelse for at kunne udføre handlingen"

når jeg prøver at åbne Outlook 2010 og er 100% ONLINE. 

What to do?

Igen - tak for hjælpen! :-) 

Hej.

Fejlbeskeden kan tyde på at din Outlook forsøger at forbinde sig til en Exchange-server, hvilket er normalt på arbejdspladser med mange computere som forbinder sig til en fælles Exchange-server, men ikke hos normale private brugere.

Kan du overhovedet ikke starte Outlook, eller starter Outlook med en fejlbesked, men med mulighed for at åbne egenskaber og indstillinger? Hvis Outlook lukker ned af sig selv, hvad sker der så hvis Outlook umiddelbart efter startes igen?

Er der inden fejlen opstod hentet mail, som ikke må gå tabt?

Er det en computer, der både anvendes på en arbejdsplads og privat, og hvis det er tilfældet fungerer Outlook så på arbejdspladsen?

Det drejer sig om min private computer og min private TDC mail, som jeg tidligere har brugt i Outlook på en anden computer.

Jeg har nu forsøgt at forbinde til en Exchange-server ved at bruge denne vejledning for manuel opsætning:

http://help.dandomain.dk/he2010/default.htm?turl=Documents%2F212_Outlook_2010.htm

men jeg kan ikke komme længere end til punkt 13, hvor man skal udfylde pop-up boksen med mailadr. + password. Der sker simpelthen ikke noget, når jeg indtaster det! Jeg har både forsøgt med mit password til min webmail + mit TDC server password, men intet virker. Når jeg indtaster login oplysningerne går der et øjeblik, og så popper boksen op igen uden at der er sket nogetsomhelst. 

Status er, at når jeg nu efterfølgende prøver at åbne Outlook, så popper boksen og igen og beder om login oplysninger. Hvis jeg så klikker på "Annuller" (hvilket jeg er nødt til for at komme videre) så får jeg fejlmeddelelsen: Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange. Outlook skal være online eller have forbindelse for at kunne fuldføre handlingen.

Har du/andre erfaringer med ovenstående? 

På  forhånd tusind tak for hjælpen!

/Diana

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Diana

Du skal ikke bruge Exchange når det er privat.

Kan du komme til din webmail her på MitTDC, hvis du kan det ville jeg slette alle konti i mailprogrammet og begynde forfra - manuelt. (det sletter sikkert alle mail i mailprogrammet, hvis der er nogen)

Husk at mailpassword er forskelligt fra TDClogin, du kan evt. lave et nyt på webmail.

Se evt. denne side  http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=33521  hvordan mailprogrammet skal opsættes.

Mvh

Kim

Hej.

Jeg kan se at der er kommet et svar fra Kim (KaSn) med et link til mailopsætning for TDC Mail. Følg Kims anvisninger, dog angående mail, der allerede måtte ligge på computeren disse bemærkninger:

Hvis du ikke har nogen mails liggende, og heller ikke nogen kalenderaftaler, kontaktpersonlister, noter m.m., som stammer fra et tidligere fungerende Outlook.program, er der ikke noget der kan mistes.

Hvis der ligger mails, kalenderaftaler, kontaktpersoner, noter m.m. på computeren fra et tidligere fungerende Outlook-program (eller kopieret til computeren fra en anden computer), plejer Outlook ikke at slette disse data selv om man sletter alle mailkonti. Men for en sikkerheds skyld kan der laves en kopi af disse data. De ligger i en fil af typen .pst, sandsynligvis hedder den Outlook.pst. Standardplaceringen i Windows 7 er denne mappe: C:Users[brugernavn]AppDataLocalMicrosoftOutlook men kan muligvis være placeret et andet sted.

Tusind tak for jeres hjælp og gode råd! Jeg kan nu omsider åbne Outlook 2010 på min computer, dog kun for at finde ud af at min licens er udløbet - typisk!

Men jeg sætter stor pris på jeres svar allesammen - TAK! :-)

Med venlig hilsen

Diana

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)