Spørgsmål

Maginon repeater ude af drift

• Deltager
  • 4 kommentarer
Repeateren har virket fint siden 2016. Nu virker den ikke mere og jeg har
1. Resettet den og prøvet at geninstallere, men det kan jeg ikke, fordi jeg ikke får forbindelse til den. Indtastning af 192.168.10.1 skulle give forbindelse til repeateren, der er sat i strømstikket, og til AC/repeat.
Jeg husker at der første gang jeg skulle installere dukkede et skærmbillede op til indtastning af forskellige ting. Nu får jeg bare en time-out og ingen forbindelse.
Jeg har noteret, hvad jeg gjorde dengang og skal have
data vedr. routeren parat. Her skal man indtaste 192.168.10.1.

Herefter åbnes der et grønt vindue, hvor man skal taste brugernavn og password. Hm……. Nå ja, der står jo højt og tydeligt: at det ved levering og re-initialisering er ” admin” for både brugernavn og password!!!
Herefter åbner der sig en side, hvor man i det delte felt øverst til venstre vælger ”Repeater”

8. Nu søges efter tilgængelige netværk og det ønskede vælges ”tilføj”

9. Nu indtastes netværksnøglen. (Password for at komme på nettet). Andre parametre røres ikke. Navnet på netværket SSID og netværksnøglen er de
samme som til routeren.

Efter klargøringen er WiFi forstærkeren ikke længere på computeren via http://192.168.10.1 fordi den nu er integreret i routerens netværk. "
Så langt så godt, men kan jeg ikke komme til indtastningsvinduet, fordi 192.168.10.1 ikke længere findes på computeren?
Jeg har IKKE ændret HomeBoxens standardindstillinger, men fordi jeg ikke kan logge på den, har jeg også resat den, men får stadigvæk at vide at der er loginfejl.
Jeg har tilsluttet med WPS, efter anvisningerne, men det er stadigvæk kun Homeboxen der blinker, men repeateren lyser kun på power knappen. Med andre ord ingen forbindelse til repeateren, som så muligvis er i stykker, men det forklarer jo ikke, at jeg ikke kan logge ind på routeren.

4 Kommentarer

Omdømme 1
Badge +1
Hej Ok-ok

Jeg kan se, at du endnu ikke har fået svar, så jeg træder lige til.

Hvis du er tilkoblet WiFi på din repeater, skulle du meget gerne fortsat kunne indtaste dennes IP og logge ind på den. Når der nu ikke længere er forbindelse til den, kan du med fordel prøve at resette din HomeBox også, og nulstille forbindelsen til repeateren dén vej igennem. Hvis det fortsat fejler, er det muligt, at din repeater simpelthen er kaput, men jeg skal ærligt indrømme, at Maginon-repeatere ikke er min stærke side.

Anna
Omdømme 7
Badge +7
Homebox bruger som standard IP adresse 192.168.1.1 Har du ændret IP scope?
Hej Slangefar. Nu forudsætter du at jeg ved, hvad IP scope er. .... og nej jeg har ikke ændret noget og det fungerer jo også fint med 192.168.1.1. Det er mit login der ikke fungerer. En yousee tekniker har nu ordnet Home Boxen for mig fra centralen.
Jeg kan stadigvæk ikke komme på 192.168.10.1,som er defineret af repeaterens producent . Det er repeateren som er i stykker og hvordan finder man ud af det? Efter mange timers forgæves forsøg. Jeg har nu købt en ny og bedre ZyXEL WRE6505 repeater og den hoppede straks på med WPS funktionen, så problemet er løst.
Tak for svaret
Ingeborg
Omdømme 7
Badge +7
Ud fra det tekniske niveau i det du skrev, gik jeg ud fra du kendte til IP-scope. Min fejl. Din router giver dine lokale enheder IP adresser fra et bestemt område - her nok fra 192.168.1.2 til 192.168.1.255. Dette område kaldes "IP scope". Jeg undrede mig bare over, at du skulle bruge en adresse så langt fra dit "IP scope".

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)