Løgn og humbug

Har aldrig oplevet mage til fup firma lover guld og grønne skove, fik 5 Mbit udfald hele tiden og dårligere og dyrere telefoni. Inkompetente medarbejdere der ikke aner hvad de laver, fiber på landet NU tak

32 Kommentarer

Hej, jeg kan se at du ikke har fået svar endnu.

Jeg er ked af at høre at du oplever problemer med din forbindelse, og jeg vil varmt anbefale at kontakte support, for at se om der skulle være problemer med linjen.

Du kan finde kontakt infomationerne her : http://kundeservice.tdc.dk/kontakt-privat

Med hensyn til fiber på landet, så kan jeg ikke komme med nogen konkrete svar, da sådanne operationer skal planlægges og tilrettelægges, både med kommuner, elselskaber, vandforsyning, samt indkøb af det korrekt udstyr. En lidt større process som tager tid.

Men når du er i kontakt med hotline, spørg dem lige om 5 mbit er den hurtigste forbindelse der kan leveres på din adresse.

Jeg bor også på landet, har nyligt skiftet fra TDC til Telenord

jeg havde hos TDC en 10/1 forbindelse som jeg fik ved at jeg havde 2 tlf. linjer ind i huset, 

det vil sige jeg havde 2 tlf.ledninger fra stikket på vægen op i routeren (2 × 5/0,5 = 10/1) 

nu hvor jeg så har Telenord, kan de ikke lave en 10/1 linje hos mig, kun en 5/0,5 forbindelse,

Er blevet forklaret at en venlig medarbejder hos  telenor, at den teknologi TDC bruger til at man kan køre på 2 linjer, vil de ikke give andre teleudbydere adgang til at bruge..

Jeg syntes det er direkte flabet, syntes det virker monopolagtig, måske enda konkurrence forvridene, da de jo på den måde tvinger andre udbydere til at kun at kunne levere et dårligere produkt. ?

Overvejer faktisk om hvorvidt jeg skal indsende en klage til forbrugernævnet eller måske gøre medierne opmærksom på det,  måske man sku ligge det som et direkte indlæg på TDC's forside på Facebook....

Jeg kan ikke engang få 2 linjer hos TDC, synes det er så svinagtigt at man skal betale det samme som alle andre når man ikke opnår halvdelen af deres hastighed, alt hvad der blev lovet da jeg flyttede fra telenor til TDC var løgn, og nu har jeg fået nok af dem så hopper bare tilbage til de mere stabile
Har det på samme måde, bananE FORBINDELSE! Amatører og jeg kan blive ved..

Ingen løsninger, kun langsommere og dyrere internet.

I har gemt jer så godt væk, at man skal bruge en time på bare at finde en mailaddresse for at kunne indgive en ordenligt klage over det her uacceptable langsomme interenet.

Ser ikke ud til at hverken admins eller nogen anden medarbejder hos tdc har lyst/mulighed for at kommentere på denne tråd.

Så nu ligger jeg et link til tråden ud på deres forside på facebook.. 

Det kan også være ligemeget, jeg har fået nok af deres løgne, uhøflige medarbejdere så skifter tilbage til telenor igen,
TDC er en mærkelig størelse, vi er andre der heller ikke kan pearbanding, på trods af deres engen teknikker

sige at det er ikke noget ploblem og på trods at min bror der bor lige ved siden af lige har fået.

TDC har den holdning at når de ikke kan se det på deres computer så kan det ikke lade sig gøre. 

Nå men jeg må søge et anden teleudbyder som ved hvad de snakker om.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

????????????
"Herlig tråd".
Hvilken form for hjælp ønskes fra andre kunder,når det meste i tråden kun er brokkeri ?
Alene overskriften...
Læs dog betingelserne for brugen af TDC-Forum!
----------
Hvor er Moderator fra Forum-Team ?Er stillingen nedlagt?
Er en sådan tråd relevant?-TDC skal IKKE svare i en sådan tråd,,men stoppe den.
Her er en opgave der hurtigt kunne løses,inden trofaste gamle brugere mister lysten til at deltage.

Nedlagte Profiler,,manglende Superbrugere (frivilligt eller ej) er ikke gode tegn for et fremtidigt Forum.

Håber mit indlæg lige når at komme med inden tråden forhåbentlig lukkes.

En trods alt
Venlig hilsen
Trumle.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Telenord er jo et selvstændigt firma som bruger eget udstyr og mange steder også har eget udstyr på centralerne.

Hvad jeg har fået oplyst fra Telenord er at de stadig har pairbonding på test plan. De bruger jo et andet setup og derfor er det ikke Tdc der bremser dem men de er jo nød til at sikre sig at det også virker på deres platform inden det rulles ud til kunder. Det er derfor ikke korrekt at Tdc ikke vil samarbejde med Telenor for det gør vi jævnligt og med glæde. Jeg tror bare at du har haft en fejlinformeret medarbejder i røret og den slags kan jo ske for alle.

mvh

Jan

Hej Jan
Takker for et godt og konstruktivt svar

Jeg håber og tror på at det er tilfældet at vedkommende medarbejder, er blot fejl informeret, og ikke vidste at de kører test på pairbonding
så vil jeg holde dem i ilden ;-) og med glæde se frem til igen at få højere og bedre forbindelse.

Det er måske noget Telenor bør følge op på, at holde deres hotline medarbejder opdateret omkring.
Mvh Torben
Ja det er da rart med ordentlige svar, nu er det endelig lykkedes mig at finde en medarbejder hos TDC med bare en smule forstand hvilket resulterede i at hun rent faktisk satte gang i noget og det viste sig at der var fejl på min forbindelse, dette har dog ikke ændret på den dårlige service og ukompetente medarbejdere der nu er skyld i at det eneste jeg har hos TDC er internet, alt andet er flyttet væk.
Da jeg havde bøvlet med TDC i flere år (fortæller historien senere) fik jeg besked om, at TDC ikke er forpligtet til at levere bredbånd. Altså: Du køber en klase bananer hos købmanden. Det viser sig, at de er rådne. Du vil have dem byttet. Men købmanden siger, at han ikke er forpligtet til at sælge bananer.

Hvad stiller man op med sådan en købmand?

jeghaderTDC skrev:
Da jeg havde bøvlet med TDC i flere år (fortæller historien senere) fik jeg besked om, at TDC ikke er forpligtet til at levere bredbånd. Altså: Du køber en klase bananer hos købmanden. Det viser sig, at de er rådne. Du vil have dem byttet. Men købmanden siger, at han ikke er forpligtet til at sælge bananer.

Hvad stiller man op med sådan en købmand?

Hej jeghaderTDC

Hvis du ønsker et svar på dit spørgsmål, er du jo nok nød til at fortælle historien først. Glad humørikon 

Pointen er, at når man vælger at sælge noget, så kan man ikke undskylde et dårligt produkt med, at man ikke er forpligtet til at sælge produktet.

Altså: Når TDC har valgt at sælge bredbånd og lover guld og grønne skove, men leverer et dårligt produkt, så kan man for pokker da ikke undskylde sig med, at man ikke er forpligtet til at sælge bredbånd.

Det her står alene og har ikke noget at gøre med resten af historien, som jeg vil fortælle senere. Først vil jeg se, om TDC svarer på mit indlæg.

TDC har ændret mit brugernavn, som ikke fulgte retningslinjerne. Det skal det naturligvis. Tænk hvis man udviste samme nidkærhed i forholdet mellem afgivne løfter og leverede produkter. Så ville dette forum se meget anderledes ud. Nå, men nu hedder jeg altså Brugernavn789. Og det vil jeg beholde til evigt minde om et bureaukratisk svar på min indberetning af mit eget indlæg. Jeg havde håbet at indberetningen ville fremme et indholdsmæssigt svar, men det gjorde det ikke.

Kære MajaH og andre (hvorfor har jeg en fornemmelse af, at jeg står sammen med to andre og råber ind i en mur for enden af en blind vej?)

Min historie er i ultrakort form følgende. Jeg vil uddybe den, efterhånden som TDC svarer nedladende og bortforklarende (hvis de svarer overhovedet).

I TDC-butikken på Falkoner Allé købte jeg bredbånd, fordi jeg fik at vide, at "... her får du 20 Mb med det samme!"

Det viste sig at jeg fik op til 5 Mb, men som regel mindre, så jeg blev smidt af forbindelsen.

Jeg klagede og klagede og klagede.

Så fik jeg pludselig at vide, at jeg var blevet nedgraderet til 10 Mb, for det ville jeg blive rigtig glad for! Jeg protesterede, men den slags vrøvl kan TDC ikke tage sig af. Derved flyttede man mig med en ensidig bureaukratisk manøvre fra et garanteret minimum på 10 Mb til et garanteret minimum på 5 Mb. Sådan!

Senere blev jeg ringet op af TDC som del af en generel kampagne. De ville gerne tilbyde en gratis opgradering til 13 Mb. Jeg skulle bare binde mig for en ny periode.

Jeg bad dem om at smutte!

Omdømme 2

Hej

Produktet er egentlig ikke dårligt men tilgengæld meget følsomt.

Det lyder som om du bor på Frederiksberg. Netop der er der kæmpe problemer med støj som følge af en ejendom som fik eftermonteret 2 udvendige elevatorer. Forsyningen til dem er blevet lagt således at de udsender en voldsom mængde støj ned i tele kablerne og dermed er ødelæggende for adsl linierne.

Lidt lige som en mobil telefon i nærheden af en radio. Den vil også kunne udsende støj f.eks. når den skifter sender.

Dog kan jeg jo ikke vide 100% at det var dit problem.

Men jeg mener nok at du nok har fået en mildest talt dårlig forklaring på dine problemer. Det er da korrekt at der ikke er forsyningspligt på bredbånd efter de gældende regler, men jeg ville mene det havde været mere fair hvis du i det mindste havde fået den korrekte og præcise forklaring på hvad der var problemet i dit tilfælde.

Der er nemlig rigtig mange udefrakommende faktorer som vi bare ikke kan undgå og desværre heller ikke kan hjælpe. Eksempelvis vil en defekt strømforsyning kunne ødelægge det for indtil flere opgange i en ejendom. Som sagt er det svært at give dig en forklaring på hvad der var galt i dit tilfælde men hvis det er en lille trøst arbejdes der på højtryk på at løse de udfordringer der kan være i kommunikationen med kunderne.

mvh

Jan

Tekniker

Hej Jan

Tak for en fyldig forklaring. Jeg ved godt, at udefrakommende faktorer periodisk kan spille en rolle, men jeg har tidligere fået den forklaring fra jer, at mine problemer skyldes kapaciteten - og at den udbygges i et tempo, der "er forretningsmæssigt forsvarligt."

Det er altså med andre ord ikke forretningsmæssigt forsvarligt at løse mit problem.

En venlig tekniker forklarede mig iøvrigt senere, at man kunne omlægge den linje, jeg forsynes gennem, men at det skulle jeg ikke regne med, at de "der bestemmer i TDC" ville bekoste.

Men angående elevatorerne: Er det lovligt at ødelægge signaler på den måde støj?

Jeg har netop sendt følgende til redaktøren:

Brugernavn789 har nu fået en forklaring, men fastholder stædigt sit brokkeri. Er det muligt at udelukke ham, fordi han ikke er "positiv og konstruktiv"?

Omdømme 2

Hej

Det virker altså lidt underligt med de beskeder du har modtaget og er bestemt ikke den form for beskeder som egentlig er det vi ønsker.

Er det bare en omlægning er det den pågældende tekniker der er ude ved dig der skal vurderer om det vil hjælpe eller ej. Hjælper det omlægger vi. Det kunne dog også være en ny fremskudt dslam tættere på dig som der var tale om og så er det altid et spøgsmål om budget og omkostninger. En ny dslam kan sagtens løbe op i 2 mill. og det er jo trods alt ikke småpenge. Men så er det jo ikke kun din linie det handler om men en del flere. Da jeg selv kører rundt nede på Lolland-Falster kender jeg ikke din aktuelle sag og derfor er jo også svært at tage 100% stilling til den. Fremmed støj kav være svært at gøre noget ved med mindre det forstyrrer mange. Så er det statens støjtjeneste som skal ind i billedet. De er de eneste som kan udstede krav om udbedring og evt. samktioner mod dem der er skyld i støjen. Vi i Tdc kan kun henstille.

mvh

Jan

Hej Jan

Jeg bor på Frederiksberg. Henvender TDC sig ikke selv til Statens Støjtjeneste i sådan en sag, hvor mange åbenbert er ramt?

Omdømme 2

Hej

Jo naturligvis gør vi det, men de bestemmer desværre selv om de vil give påbud om at det skal løses.

Det er en opvejning af de forskellige hensyn og da problemet startede var der desværre ikke helt det samme fokus på bredbånd som i dag. Derfor er det op ad bakke.

Men det kan jo også være andre kilder der har påvirket din linie.

Når Telebutikken eller en sælger via telefon skal sælge en linie har de mulighed for at slå den beregnede hastighed op. Denne er beregnet ud fra den dæmpning der er i kabler ud til dig. Hvad de ikke kan se, er om der er dårlige kabler i ejendommen eller reperationer på ledningerne undervejs der er med til at hæve dæmpningen og påvirke kablets egen balance. Dette er altsammen ukendte faktorer som først ses når linien er åben. Det sker dog også at vi har kunder som vi opdager kan få mere hastighed end vi havde regnet med.

Det hører også med at vi i takt med teknologien udvikles får bedre og bedre muligheder for at løse udforingerne, men mirakler kan vi desværre ikke klare endnu.

Men hvad vi kan gøre er at sørge for at informerer korrekt om årsagen til hvorfor det ikke er gået som forventet. Det er noget vi stadig forsøger at gøre bedre og selvom du måske efter din oplevelse har lidt svært ved at tro det, er det faktisk et stort fokus område.

mvh

Jan

Hej Jan.

Nu er endelig sket det at TDC har opdateret deres system og pludselig kan det lade sig gøre
at få den pearbanding jeg har søgt efter, det hjælper at råbe højt.
men ellers tak for svaret.Cool

Tak for dine saglige svar Jan, men de bringer mig jo ikke et skridt nærmere en løsning, endsige en forklaring på den behandling, jeg har været udsat for fra TDC's side (falsk markedsføring og bureaukratisk, beskidte trick).

Hvad angår en ændring af den dårlige linje, jeg og mange andre bliver forsynet igennem på Frederiksberg:

Du skriver: "En ny dslam kan sagtens løbe op i 2 mill. og det er jo trods alt ikke småpenge." Nej det er mange penge. Heldigvis ville en sådan investering ikke kun komme mig til gode, men mange, mange andre, der idag har langsomt og støjpræget internet. Var det i øvrigt ikke noget i retning af 60 millioner Henning Dyrmose fik i lommen ved sin fratræden? Nå, men det handler jo om propertioner, fordeling og retfærdighed, så jeg må hellere omgående pakke mine afvigende og usaglige synspunkter sammen.

Jeg vil gerne researche lidt på sagen om de to udvendige elevatorer og den ulovlige støj, de åbenbart forårsager. Hvilken adresse er de monteret på?

Kære Trumle

Hvorfor er det egentlig så vigtigt for dig, at folk ikke udtrykker kritik af TDC?

Hvad er dig eget forhold til TDC?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P