Log på router fra wan siden

Hej Alle

Er ny kunde.

Det er vel ikke rigtigt at man ikke kan logge på sin router fra ekstern lokation!! (WAN)?

Jeg har en masse ting stående ude i min have som jeg ikke kan få adgang til før jeg tager derud og sætter det op!!!

Den mulighed ville jeg have hjemme fra, og ikke køre flere km. for at sætte den op / genstarte router m.m....

FÅ DET FIXET....

Kommer fra Fullrate og ingen problemer med at logge på router udefra!

/Kim

1 Kommentar

Omdømme 5
Badge +4
Hej kim

Hvis du snakker om ting stående EFTER din router på dit INTERNE netværk (enten via WIFI eller trådet net) så logger du IKKE PÅ ROUTEREN! Du prøver at nå enheder BAG din router! Det er en MEGET STOR forskel. Hvis du kunne logge på din router fra WAN, kunne man komme ind og ændre f.eks. din WIFI password, WIFI navn osv. hvis man knækkede paswordet til routeren. Så det er slået fra på 99 % af alle de routere der findes! (Ikke kun TDC routere, men også andre routere netgear, D-Link, Asus, Cisco osv. Man kan slå det til for de fleste, men lad være, det er en STOR risiko forbundet med det.)

Men tilbage til dit problem. Det du skal gøre er at finde ud af hvilke porte dine enheder kumunikerer på, og sørge for at åbne de tilsvarende porte i routeren så du kan få fat i enhederne BAG routeren. (Husk at enhederne skal have faste IP adresser) Alt dette står i denne vejledning fra TDC: http://kundeservice.tdc.dk/bredbaand/arkiv/portaabning-i-tdc-box Derefter kan du tilgå dine enheder bag din router.

Venlig Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)