Svar

Linksys router efter TDC homebox

Jeg har en Homebox, der er forbundet med et langt kabel til en Linksys E3000 router midt i huset. Homebox wireless er slået fra. Linksys E3000 er wireless adgang til internettet. Jeg bor i et nyt hus med metal i skillevæggene, så jeg er nødt til at have den trådløse router i ca midten af huset. Jeg ved, at jeg kan bruge et wireless access point i stedet for Linksys E3000; men jeg har en Linksys E3000 og jeg har ikke et wireless access point.

Nu vil jeg tilslutte en server til Linksys E3000. Jeg ønsker at have adgang til serveren også fra en internet adgang udenfor huset.

1. Er det muligt, hvis jeg får en fast IP adresse fra TDC?

2. Hvordan skal jeg konfigurere Homebox?

3. Hvordan skal jeg konfigurere Linksys E3000?

4. Hvordan får jeg adgang til serveren fra en browser et eller andet sted i verden?

icon

Bedste svar af lthasenhod 22 november 2013, 10:53

Hej Sandberg,

1. du kan fange din server både med og uden fast ip

1a. med fast ip skal du bare huske ip adressen

1b. med dhcp ip skal du sætte noget ala dyndns.org op

2. du skal konfigurere din homebox's dmz funktion, f.eks. sæt dmz op til at være 192.168.1.2, når du har gjort dette vil alt trafiik fra internettet uden undtagelse blive sendt videre til denne adresse.

3. du skal så sætte din linksys e3000 wan adresse til ovenstående 192.168.1.2 255.255.255.0 med default route til 192.168.1.1 (som er din homebox) og forbinde dit linksys wan interface med en af de 4 porte i din homebox, jeg bruger port 4, da port 1-3 har jeg sat til deres iptv bokse.

4. for at tilgå din server fra internettet skal du se på mit svar i punkt 1a og 1b, hvis du f.eks. har sat dyndns.org op skal du gøre noget ala dette http://dyndnskontonavn.dyndns.org,  dette kræver selvfølgelig at du har sat den korrekte adgang op i din linksys.

Med Venlig Hilsen / Kind Regards,

Lars Christian Thasenhod

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

1. Er det muligt, hvis jeg får en fast IP adresse fra TDC?

Ja det kan du godt

2. Hvordan skal jeg konfigurere Homebox?

Ikke sikker

3. Hvordan skal jeg konfigurere Linksys E3000?

Bare følg brusanvisningen 

4. Hvordan får jeg adgang til serveren fra en browser et eller andet sted i verden?

Som man normalt ville gøre.. skrive ip addresse i søgefeltet..

Hej Sandberg,

1. du kan fange din server både med og uden fast ip

1a. med fast ip skal du bare huske ip adressen

1b. med dhcp ip skal du sætte noget ala dyndns.org op

2. du skal konfigurere din homebox's dmz funktion, f.eks. sæt dmz op til at være 192.168.1.2, når du har gjort dette vil alt trafiik fra internettet uden undtagelse blive sendt videre til denne adresse.

3. du skal så sætte din linksys e3000 wan adresse til ovenstående 192.168.1.2 255.255.255.0 med default route til 192.168.1.1 (som er din homebox) og forbinde dit linksys wan interface med en af de 4 porte i din homebox, jeg bruger port 4, da port 1-3 har jeg sat til deres iptv bokse.

4. for at tilgå din server fra internettet skal du se på mit svar i punkt 1a og 1b, hvis du f.eks. har sat dyndns.org op skal du gøre noget ala dette http://dyndnskontonavn.dyndns.org,  dette kræver selvfølgelig at du har sat den korrekte adgang op i din linksys.

Med Venlig Hilsen / Kind Regards,

Lars Christian Thasenhod

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)