Linksys router efter TDC homebox

Jeg har længe haft problemer med at få Airplay til at virke med TDC Homebox. Jeg har kunnet læse mig til at det skulle hjælpe at sætte en anden router efter homeboxen. Derfor har jeg nu skaffet et Linksys router. Men jeg har problemer med at få opsætningen til at virke. Jeg har prøvet at følge de forskellige vejledninger her i forumet, men desværre uden held. Håber der er en der kan hjælpe,

Linksys routeren (WLAN) er koblet til homeboxens LAN stik. Jeg har deaktiveret wifi i homeboxen.

Homeboxen køre med ip 192.168.1.1. 

Inde i opsætningen på linksys routeren, står den til automatisk konfiguration - DHCP. Lokal IP adresse er standard 192.168.1.1, denne er forsøgt ændret til 192.168.2.1 og DHCP server er disabled. Men det virker ikke, og efter disse ændringer kan jeg heller ikke komme ind i opsætningen på linksys routeren, med mindre jed resetter den.

Nogen kloge hovede der har en idé til hvordan jeg får det til at virke?

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du har slukket for DHCP på Linksys er du nødt til at give din PC fast IP-adr. ellers får du aldrig fat i den.

Når du har slukket DHCP på Linksys ville det være nemmest at forbinde LAN til LAN mellem de to routere, dermed vil du få tildelt IP-adr. fra HomeBoksens DHCPserver, og du kan så bruge Linksyssens Wi-Fi.

Den anden mulighed er at forbinde HomeBoks LAN til Linksys WAN, og som nu bruge 192.168.2.1 i Linksyssen men for nemheds skyld, så skal DHCP være slået til.

Mvh

Kim

Synes jeg har prøvet dit sidste forslag Kim uden held, men kunne være jeg skulle prøve igen. Udfordringen er bare at når jeg ændre lokal IP adressen til 192.168.2.1, så kan jeg efterfølgende ikke komme ind i konfigurationen på linksyssen. Har prøvet at skrive adressen 192.168.2.2 og 192.168.2.1, som jeg har kunnet læse mig til andre steder skulle virke. Men ikke her.

Derudover så hvis jeg lader DHCP'en være slået til, så har jeg kun mulighed for at ændre det sidste decimal i IP adressen, altså 192.168.1.x. Vil det ikke skabe problemer med homeboxen, når den også køre DHCP med 12.168.1.100 som start værdi?

Omdømme 3

Det virker underligt hvis den ikke kan køre med 192.168.2.1 og DHCP, prøv evt. 192.168.0.1, hvilken IPadr bruger du for at komme ind i Linksyssen.

Hvis den ikke bruger laveste IP er der måske et sted i opsætningen hvor det kan/skal ændres.

Mvh

Kim

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Tror der er lidt misforståelser her Glad humørikon

Linksys skal have ne ip der hedder 192.168.1.2

Der forbindes lan til lan det vil sige at din wan port bruges IKKE

derved vil dín linksys kunne fungerer som et trådløst access punkt og det skal dermed virker.

mvh

Jan

Omdømme 3

Ja, hvis den skal bruges som accespunkt, som mit første forslag - som jeg også ville foretrække, men ikke hvis den skal virke som router.

Router efter router kan dog godt give andre udfordringer.

Mvh

Kim

Nu har jeg fået slukket fra wi-fi i homeboxen. Koblet homeboxen til Linksyssen med LAN til LAN. Sat IP adressen i Lnksyssen til 192.168.1.2 og slukket for DHCP. Nu kan jeg få adgang til nettet vi LAN kabel i linksyssen. Tager jeg kablet ud af computeren, så kan jeg godt få trådløs adgang til linksyssen, men der er ikke adgang til internettet. Er det fordi jeg ikke har tildelt computeren en fast IP adresse? Hvordan er det jeg gør det? Jeg køre Windows 7

Hov var lidt for hurtig på tasterne. Nu virker det trådløse netværk også.

Så kommer bare spørgsmålet med den udfordring der førte dette med sig. Jeg vil godt kunne bruge mit anlæg på nettet (Airplay). Jeg har derfor nu koblet mit Denon anlæg til linksyssen men der er umiddelbart ikke nogen forbindelse..... Anlægget har IP adresse 192.168.1.100. Skal jeg ændre på dette. F.eks. ved selv at give den en anden IP og port adgang? DHCP i anlægget er slået fra på nuværende tidspunkt

Omdømme 3

DHCP må være nemest, hvis du sætte fast IP på anlæget skal du huske selv angive DNS og Gateway.

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)