En lille underskriftindsamling

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Jeg har lavet en lille underskriftindsamling, som har til formål at undersøge hvor mange der godt vil kunne bruge enten eget modem eller egen router på deres TDC bredbånds linje. Det skal ikke forståes som noget jeg vil tvinge TDC med, men mere for at skabe et overblik så TDC kan se at vi er en del der godt kunne tænke os at bruge vores eget udstyr...

Jeg håber det er ok med hensyn til reglerne at jeg linker til den her, ellers må en superbruger fjerne linket..

http://www.skrivunder.net/tdc_homebox_bridge_mode_eller_modem

Jeg håber også alle i andre TDC kunder vil dele adressen og skrive jeg på så vi kan gøre TDC opmærksom på at vi ønsker en mulighed for at kunne bruge vores eget udstyr, enten med deres Homebox i bridge mode eller med et modem fra dem, eller helt med eget modem og router...

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Overser du ikke at du sagtens kan benytte eget udstyr?

Der findes masser af produkter som man kan købe og bare slutte til - altså så længe det "bare" er bredbånd. Med TV og IP-telefoni kan det også lade sig gøre - men her er det lidt mere kompliceret at sætte op.

Hvordan stiller du dig i øvrigt til support? Hvor stopper den??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Jo du kan godt bruge eget udstyr, men så skal du lige havde fat på et modem der understøtter VDSL2 og vectoring når de åbner op for det til i 2015 og så er det ikke engang sikkert at det modem man har købt understøtter den dSLAM s vectoring som man er tilsluttet.. TDC har her i 2014 haft udstyr inde fra alle dem der lejer deres linjer for at varificere om deres CPE (Costumer Premice Equitment) udstyr fungere med den opsætning de har, og det var ikke alle der kunne fungere...

TDC support har også fortalt at de frem over kun uddeler Homebox 4 for at kunne bedre overvåge deres netværk helt ud til forbrugerne og løbende forbede kvaliteten...

Alle der allerede har en router de er glade for ville jo kun skulle bruge et modem og jeg kan ikke finde et rent VDSL2 modem, kun routere med inbygget modem og så er man ude i at sætte det op som bridge, men da TDC nu er så glade for deres Homebox så ville det jo være fint hvis de lavede en bridge mode som slå DHCP, NAT, DNS, osv. fra og tildelte WAN IP adressen til eks ethernet port 1 som man så sætter sin egen router i. Så kunne de stadigvæk bruge deres overvågning og andet de gerne vil og kunden kunne bruge sit eget udstyr til sin del af netværket...

Men kender du til et VDSL2 modem som kan købe ville jeg da gerne høre mere? Meget glad humørikon

Og support skulle så kun gå til deres udstyr som det allerede er...

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ved hvor der sidder et par stykker..... :-)

Men fabrikat og model - det har jeg ikke kigget nærmere på. Jeg ved også hvor mange problemer der var med dem da de skulle op at køre. Personligt har jeg ikke en chance for at gøre det mere. Så nu om dage foretrækker jeg såmænd også stadardløsninger som f.eks. homebox.

I bund og grund tror jeg ikke på at det kan betale sig at arbejde i for private. Og det kan under ingen omstændigheder betale sig for et firma som TDC, at markedsføre et produkt der måske kunne sælges i nogle få hundrede eksemplarer. Alene den support der også skulle være til og med sådan et modem......

Omdømme 2

Det er jo ikke fordi det kræver specielt meget af TDC da de jo bare skal lave en konfiguration som slår router delen fra så kun modem delen er aktiv

Deres eget datterselskab Fullrate har en sådan løsning som de aktivere hvis man har betalt for fast IP adresse. Så må TDC også kunne gøre det.
Underskrift givet!

Det er nemlig rigtigt at man kan blot kan tilslutte sin egen router til TDC's net - men der er stadig begrænsninger i deres HomeBox. Og da de er stoppet med at føre deres modem, bør man kunne komme uden om den deres HomeBox.

Godt intiativ

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P