Lige pludselig langsommere internet

Hej alle.

Håber nogen kan give et godt råd.

Jeg har i årevis haft en TDC 10/1 mb forbindelse og opnået et stabilt resultat omkring 8.9/0.9 mb i deres internettest.

De sidste ca. 2 måneder har jeg undret mig over, at ved streamning fra 2 tv samtidig blev det ene så dårligt, at man næsten ikke kunne se tekster osv.

Når jeg nu måler min forbindelse (kablet) ligger den på 5.8/0.8 mbit.

Jeg ringer til TDC for at fejlmelde men får bare den lakoniske (men høflige) besked, at det ligger inden for den range de har fastsat fordi mit internet er OP TIL 10 mbit med mindst 5 mbit.

De kan nemlig nu måle den til max 6.8 mbit.

Før kunne de måle den flere gange jeg har ringet om mere hastighed til næsten 10 mbit.

Så de kan desværre ikke hjælpe....

Så jeg står altså nu med et super dårligt produkt jeg intet kan gøre ved, samme pris men stort set halveret hastighed.

Hvad gør en klog? (vil/kan ikke skifte internetudbyder, da det er en del af min løn)

3 Kommentarer

Omdømme 1
Jeg har oplevet en tilsvarende nedsættelse af hastigheden. Har et abonnement med op til 20/2 Mbit, og indtil for nylig passede dette med den hastighed, der kunne måles, og som også kunne ses på HomeBoxens startside. Men nu er hastigheden sunket til noget i retning af 11/2 Mbit i henhold til HomeBoxens startside. Men da jeg nu skifter internetudbyder fra TDC til YouSee, og får en hastighed på 100/20 Mbit har jeg ikke fejlmeldt TDC, da abonnementet hos TDC bliver opsagt.

Det er fuldstændig det samme hos mig, har en 20/2 Hometrio, når alt er taget fra som man jo skal så har jeg en hastighed der hedder 11,30/1,65, men det går jo fint i hak med den lovede minimumslevering der siger 10/1 altså det halve, men så mener jeg bare at når det er mere reglen end undtagelsen at man kører med halv hastighed, burde man jo også have halv pris. Men nej ikke hos TDC, her har man åbenbart åbnet en afdeling hvor der arbejdes intenst på "hvordan kan vi optimere vores indtjening, samtidig med at servicen forbliver den samme eller forringes. Først den gode ide med brevpost-gebyr, den trak kugler. Nu har man så fundet ud af at rykke betalingsdagen en dag tilbage,der gør at abonnenter for trukket 2 gange TDC på en måned, I er efterhånden blevet mig et nummer for kreative, men det er jo heller ikke på danske hænder mere. Jeg er også den der er smuttet så snart jeg har bestemt mig til hvem det skal være. YouSee bliver det dog ikke, det er også TDC, bare med et andet navn.Humørikon frustreret

Ps: Åh undskyld jeg glemte rent dig Ebber99, der er ikke meget du kan gøre når det er TDC det drejer sig om, du kan råbe og skrige herfra og til Skagen, TDC siger bare; så'n ered jo....og med småt; Vi har ikke tænkt os at gøre noget ved det. Du kan jo altid bede dit firma om en højere hastighed, det vil TDC helt sikkert være glade for.

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Når man har tdc-tv (Hometrio) er der IKKE flex hastighed.

Det vil sige at hvis linien er sat til at kører 20/2 så kører den 20/2.

Alt derunder er lig med ingen forbindelse. Den eneste helt sikre er at se det via Homeboxen under status.

Ved hastighedstest er der utroligt mange ting der kan spille ind. Selv har jeg haft en kunde der med AVG antivirus slået til målte 3mb men når den var deaktiveret målte den 8,8 på en 10mb linie.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)