Svar

lav downloadhastighed

Jeg har brug for hjælp da jeg ikke ligefrem er dygtig til computere og det der ligner.

Det lader til at vi har det produkt der hedder HomeTrio Basic, som ifølge TDC selv bør have en minimum download speed på 3,9 Mbit/s. Når jeg udfører hastighedstesten (med alle andre forbundede devices slukkede), giver den mig et fint resultat på 6,71 Mbit/s download speed. Problemet er så det, at når jeg foretager store downloads som f. eks. updates til diverse programmer, kan hastigheden aldrig presse sig over 700 Kbit/s (dette er med alt andet online udstyr slukket), hvilket jo er langt under både produktets minimum og testresultatet. Desuden kan hastigheden skrabe de øvre dele af 200 Kbit/s, når det går rigtig galt. Det skal også siges, at jeg på disse tidspunkter befinder mig i det rum, hvor routeren er, ca. 4,5 meter væk.

Mit spørgsmål er så, hvad kan der gøres for at speede det op til den lovede hastighed?

Det er nemlig ret surt at sidde med et 8.5 GB download, som kører mellem 200-700 Kbit/s. Humørikon med tunge

Ydermere har jeg et andet problem, som jeg lige så godt kan skrive her. Når jeg går ind på mit soveværelse med min laptop, hvilket er godt 7 meter fra routeren frakobles forbindelsen fuldstændig.

På forhånd tusind tak!

Mvh Rumle Glad humørikon

icon

Bedste svar af BrianHHansen 6 november 2014, 14:12

Hej SillyKitten

Jeg læser det som du er tilsuttet med WiFi. Hvis du vil have hastighed er WiFi uegnet. Men at du får lave hastigheder kan skylde mange ting, især hvis du kører WiFi. Følgende er bare nogen af de ting der kan gå galt, og det er desværre også ret teknisk:

1. Den trådløse Router (Homeboxen) må IKKE stå i skabet. Bag mormors flotte Vase. Under sengen. Bag sofaen eller andre skjulte steder. Den skal stå FRIT! FOr optimal forbindelse skal der være frit mellem router og PC (Hvis du kan se routeren fra det prunkt hvor PC'en er, det er optimalt. Gennem væge, er det ligegyldig om det er 7m, 4,5m eller 1m, det er vægenes beskaffenhed der bestemmer hastighed, se også punkt 5)

2. Hvis der er andre der bruger samme frekvens (Kanal) kan det sløve MEGET (WiFi virker som en Walkie Talkie. Andres WiFi kan "snakke i munden" på din.)

3. Hvis der er andre der bruger dit netværk samtidig, vil dette oså sløve netværket. Da der kun EN der Enten kan sende, eller modtage ad gangen.

4. Hvis du bevæger dig væk fra Routeren vil signalet falde med afstanden. Og den vil falde meget hurtigere hvis punkt 1,2 eller 5 også gælder.

5. Jeg gætter på at du har væge mellem soveværelse og router? Det er det der dæmper signalet så meget at det ikke rækker så langt (Se punkt 1) Især hvis man bor i en betonblok, kan der være stor udfordringer, da der inde i betonnen er et jerngitter. Ældrer huse kan også være et problem, da de meget tit har Hønsetråd (Det man bruger til hønsehuse) på vægen for at stabilisere vægene. Det skærmer også på samme måde som metalgitter i beton byggeri. Meget gamle huse har også tykke vægge, med samme resultat.

Hvis du skal overføre meget data er der kun en vej frem.... Det er Ledning!

Hilsen

Brian

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej SillyKitten

Jeg læser det som du er tilsuttet med WiFi. Hvis du vil have hastighed er WiFi uegnet. Men at du får lave hastigheder kan skylde mange ting, især hvis du kører WiFi. Følgende er bare nogen af de ting der kan gå galt, og det er desværre også ret teknisk:

1. Den trådløse Router (Homeboxen) må IKKE stå i skabet. Bag mormors flotte Vase. Under sengen. Bag sofaen eller andre skjulte steder. Den skal stå FRIT! FOr optimal forbindelse skal der være frit mellem router og PC (Hvis du kan se routeren fra det prunkt hvor PC'en er, det er optimalt. Gennem væge, er det ligegyldig om det er 7m, 4,5m eller 1m, det er vægenes beskaffenhed der bestemmer hastighed, se også punkt 5)

2. Hvis der er andre der bruger samme frekvens (Kanal) kan det sløve MEGET (WiFi virker som en Walkie Talkie. Andres WiFi kan "snakke i munden" på din.)

3. Hvis der er andre der bruger dit netværk samtidig, vil dette oså sløve netværket. Da der kun EN der Enten kan sende, eller modtage ad gangen.

4. Hvis du bevæger dig væk fra Routeren vil signalet falde med afstanden. Og den vil falde meget hurtigere hvis punkt 1,2 eller 5 også gælder.

5. Jeg gætter på at du har væge mellem soveværelse og router? Det er det der dæmper signalet så meget at det ikke rækker så langt (Se punkt 1) Især hvis man bor i en betonblok, kan der være stor udfordringer, da der inde i betonnen er et jerngitter. Ældrer huse kan også være et problem, da de meget tit har Hønsetråd (Det man bruger til hønsehuse) på vægen for at stabilisere vægene. Det skærmer også på samme måde som metalgitter i beton byggeri. Meget gamle huse har også tykke vægge, med samme resultat.

Hvis du skal overføre meget data er der kun en vej frem.... Det er Ledning!

Hilsen

Brian

Tak for svaret. 

Jeg tænkte nok, at det var noget i stilen med det, du skrev. Da opstår det nye problem, som jeg heller ikke fatter. Jeg har nemlig allerede forsøgt mig med kabel. Desværre er der nul forbindelse mellem det og computeren. Den opfører sig simpelthen som om, der ikke er noget kabel. Jeg tror bare, at kablet er defekt, men jeg ville lige høre her, om der kan være andre årsager, inden jeg investerer i et nyt Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Som du selv er inde på, kan det vævre et par ting. Her er et par ting du kan prøve.

1. Kablet er nemt at teste. Se om du ikke kan prøve med en anden PC, og se om der er forbindelse. Hvis der er det, kan det være din PC, hvis ikke, så er det kablet.

2. Se om dit netkort er tændt. Det kan være blevet slået fra i windows.

3. Det kan være dit netkort der er defekt. Test det ved at prøve med en anden ledning (Naboen har måske en ledning du kan låne, bedre endnu er at teste din computer med naboens ledning, i naboens router)

Det mest sanddynlige er nok din netledning. Det er nok også det der er nemmest at skifte Glad humørikon

Tusind tak! 

Jeg sætter pris på, at du tager dig tiden til at hjælpe mig.

Mvh Rumle Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P