låst netværk

Har for længe siden instelleret trådløst netværk - men har aldrig fået sikret det, så andre. Nu vil jeg gerne sikre mit netværk. Har prøvet at finde svar på nettet - men er ikke skarp nok til at kunne finde ud af det. 

Har naturligvis smidt vejl ud fra dengang jeg installerede det.

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej simlarsen og velkommen

Vi skal bruge lidt mere Info om dit udstyr?

Er det tdc udstyr eller fra en anden producent, fortæl gerne så mange oplysninger som muligt
Har fået det fra tdc - router er: sitecom 54 g..øh er ret edb imbicil, så hvad skal jeg mere finde frem ?? :-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis den er udleveret fra tdc burde der være sikkerhed slået til, men skal du ikke indtaste en kode når du forbinder til dit trådløse netværk første gang? Eks hvis der kommer en gæst på besøg der skal bruge wifi så skal de taste en kode?? Hvis ikke så følger her en guide til hvordan du sætter kode på dit netværk.

Her er en manual på engelsk til hvordan du sætter sikkerhed på dit netværk
NB. Det kan være din kode til at komme ind i boksen er en anden end den der står i pdfen, den kan eventuelt stå på undersiden af routeren, og ellers må du ringe til TDC og høre dem ad..

https://www.sitecom.com/file/wl-160-534-wireless-security-manual-wpa-psk/pdf/10964
Hej Alex

Tak for hjælpen - det startede godt og endte...hm knap så godt. Så prøver at finde en der kan fixe det for mig. 

Omdømme 2

Øv det er jo skidt.. men god ide at finde en der kan få et par øjne på og eventuelt gøre det sammen med dig, så opdager i måske nemmere hvis der er en fejl eller noget der ikke passer.. Glad humørikon

Men passede den guide ellers med hvordan det ser ud når du logger ind i dit udstyr?? jeg tænker om den guide jeg fandt er den rigtige...
Guiden passede helt fint og var sikker på at det ville gå fint...for den var ret pædagogisk ( men tydeligvis ikke helt nok :-))- der hvor det gik galt var da jeg skulle have computer til at genkende nettet...eller noget. 

Omdømme 2

kan din pc ikke se det trådløse netværk længere eller hvis den ikke logge på det med den kode du har lavet?
Ha det var en lang kamp...Den startede med at kunne "se" netværket, og at sikkerhed var aktiveret - men kunne ikke få lov at komme på, da jeg jo må have lavet en fejl. Så prøvede jeg at google hjælp....det endte med at computeren ikke kunne finde netværket. Når men nu er jeg tilbage ved start...( via min telefon har jeg kunne se, at netværket ikke er låst ) - men på nettet..

Omdømme 2

okay ja det er jo noget dumt noget så, det er nok nemmest hvis du kan finde en der kan kigge på det med sine fingre.. Glad humørikon
Ja - men du skal have tak for forsøget....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)