langsomt internet konstant

Hej

Er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor mit internet på min bærbare er såååååå langsom???? jeg fik i går at vide af tekniker fra TDC, at det skulle, efter deres måliger, køre ret fint og hurtigt. Men gab efter 15 min i dag kom jeg endelig på, og endda med ledning til routeren.

Svar gerne på jane0504@privat.dk da jeg så kan læse svar på iPad. kan det være selve netkortet i pcèn?

Venlig hilsen

Jane

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej janeelise.

Hvis du kører trådløst, er der uendelig mange ting der indvirke på kavalitet, og dermed hastighed af nettet. TDC kan kun måle frem til boxen.

Her er et par ting du kan starte med at undersøge:

1. Er der mange brugere på nettet? (telefoner, bærbare, Ipads osv Jo flere brugere jo langsommere vil nettet køre)

2. Er der en anden bruger der bruger meget data? (Ser f.eks. Netflix, Hbo, eller andet streaming/download. Husk at Wifi er kun en simpel radio. der er kun en person af gangen, der enten kan sende eller modtage! Man kan ikke begge dele samtidig, eller flere på en gang.)

3. Er der andre der ligger på din frekvens? (Som på en radio er der forskellige frekvenser, og hvis man f.eks. ligger på samme frekvens som andre, viker det som på en normal radio (Walkie Talkie) man sknakker i munden på hinanden, og så er det svært at forstå.)

4. Hvor står din WiFi router? (En trådløs router er en radiosender. så routeren skal stå frit fremme for at få det bedste signal. Ikke inde i et skab, bag sofaen, under sengen, bag vasen fra moster Anna, eller andre gemte steder)

5 Sidder din router evt. i et stik hvor der er meget radiostøj? (I samme stik som køleskabe, frysere osv.)

6. Er du langt fra den trådløse router? (er der væge, møbler, køleskabe imellem, eller bare lang afstand til hvor du bruger WiFi. Et WiFi signal taber hurtigt signal jo længere væk man er, især hvis det også skal igennem væge osv.)

7. Til allersidst kan det også være dit netkort, men prøv enheden ved en ven, og se om den virker fint der. Hvis den gør, kan det være en af de ovenstående problemer.

Hej Brian
Tak for dine svar.
Jeg kan svare på nr 4, TDC teknikerne satte routeren op på væggen bag tv, og inde på den anden side 2 meter på skrivebordet, står min pc.
Jeg har prøvet at tage min pc med over til en nabo, der var der slet ikke noget at gøre.
Jeg må prøve at få en tekniker ud, jeg betaler jo for det.

Men tusind tak for dine svar, jeg vil printe dem ud, så jeg har dem, når jeg får fat i en tdc montør.
Hav en god dag.
Hilsen
Jane

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8