Langsomt internet

• Deltager
  • 0 kommentarer
Har i længere perioder haft langsomt internet (har en 20/2 forbindelse) og kørte kun 1 -5 mbit ned.

Fik så skiftet router efter en snak med jeres support - men får stadigvæk kun 10-13 mbit.

Jeg er ikke forkert når jeg siger at jeg er garanteret 20/2 som minimum vel? har lige læst noget med jeres direktør René(?) som meldte at man personligt kunne kontake ham hvis man ikke fik hvad man skulle have.

Ville bare lige høre, da jeg er rimeligt irriteret på min forbindelse.

Mvh. Jeppe

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej JsMunk

Til at starte med så hedder det sig at TDC garantere 20/2 hvis din linje kan klare det (45% af dks husstande) og ellers garanterede de 10/1 til resten og skulle det være helt galt garanterede de den hastighed man aftale med dem, såfremt linjen ikke kunne klare de andre automatiske hastigheder.
Men der er så sket en ændring i mandags hvor der kom nye bredbåndspakker med forskellige hastigheder eks 20/2 30/5 og 40/10 men ud over disse pakker der bliver solgt på hjemmesiden har de også nogle med mindre hastighed til mindre penge, selvfølgelig.

Så jeg vil råde dig til at ringe til kundeservice og få lavet en måling på din linje, så de kan undersøge om der er en fejl eller det er fordi kablet i jorden ikke kan klare mere end 10-13mbit og er det tilfældet så få ændret dit abonnement så du ikke betaler for mere end du kan få Glad humørikon

Der er nemlig en masse der spiller ind for hvilken hastighed man kan få der hvor man bor, så som afstand til nærmeste DSLAM og kvaliteten af kobber kablet i jorden samt hvor meget støj der er i det kabelbundt dit kabel er i, altså støj fra alle dine naboers kabler som ligger samlet nede i jorden... Men det vil kundeservice kunne teste og finde ud af ca hvad der sætter din begrænsning...

Jeg kan godt forstå din irritation da det jo virker meget simpelt sådan noget bredbånd, det er det desværre bare ikke og der spiller så meget ind også ting som TDC ikke kan gøre noget ved, men kan da fortælle at de er i gang med at opsætte mini centraler rundt om i landet så afstanden til nærmeste DSLAM bliver kortere, hvilket for de fleste muliggøre en højere hastighed, selv om det ikke er garanteret at alle kan få...

I sidste ende er det fiber vi skal over på for at kunne lave rigtig hastigheds garanti, og der går nok et par år før man kan få fiber lige så nemt som man kan få et mobil abonnement... Desværre...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)