Langsom wifi på fiber installation

Har fået installeret fiber 50M. Virker fint med 50M på kabel. Min wifi er helt nede på 1 til 3M. Har prøvet flere indstillinger som ny kanal og AES. Dette er dårligere wifi jeg havde da jeg havde alm. kobber. Jeg mener at TDC boksen en ødelagt,kan jeg få en ny som kan give mig mere hastighed ?

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er MANGE ting der kan genere din WiFi.

1. Har du prøvet med en anden enhed, og er hastigheden stadig langsom?

2. Da du flyttede din WiFi til en ny kanal, har du kontrolleret at den kanal var fri? Hvis du bor i et tæt bebygget område, er der så overhovedet en fri kanal? (Her kan man f.eks. bruge Android programmet WiFi Analyzer af Farproc).

3. Hvor langt er du fra din Homebox? (Har du prøvet forbindelsen lige ved siden af boksen)

4. Hvis man bor i en boligblok, kan der være jerngitter i bærende vægge, de skærmer WIFi signalet. Det samme kan gøre sig gældende hvis det er en gammel bygning, der blev der brugt en del hønsetråd til at holde på mørtel osv., det skærmer også.

5. Hvor står din Homebox? Optimal placering er frit fremme, ikke bag ved noget, eller i et skab.

6. Er der noget mellem din boks, og din placering der kan skærme signalet? (Køleskab, Fryser eller andet der skræmer radiosignaler)

7. Husk WiFi er kun en normal tovejs radio (I gamle dage kaldet en Walkie talkie).

Optimal forbindelse fåes når der er  frit udsyn til boksen, og ingen på den kanal du bruger, OG de to NABO kanaler! (f.eks. boksen på kanal 11, og kanal 10 og 13 er frie! eller Kanal 5, hvor kanal 3 og 6 er fri!)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)