Langsom IPAD AIR WIFI

Jeg har for nyligt anskaffet mig en IPAD AIR WIFI. Den kører imidlertid

umådeligt langsomt på nettet - kan tage op til 10 sekunder for at loade

en hjemmeside. Min gamle IPAD 2 kører langt hurtigere. Kan det være

min TDC Homebox som ikke er kompatibel med IPAD AIR eller

andre der har et bud på problemet.

IPAD AIR'en fejler angiveligt ikke noget - når jeg har den med på arbejde

er den hurtig som lynet.

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er et par ting man kan kontrollere, for at se om det er din Homebox, eller andet. Der kan være STORE forskelle på hvor godt forskellige enheder kommer på nettet. Fra egen erfaring har jeg f.eks. oplevet at en Iphone ikke kunne finde WiFi, men min HTC havde halv styrke på WiFi, og vi stod ved siden af hinanden. Her er et par ting du i hvert fald kan prøve.

1. Er du langt fra din box? (Prøv lige ved siden af homeboxen, virker den bedre der?)

2. Hvor står din Homebox (Optial placering Frit fremme, ikke bag noget eller inde i et skab)

3. Er der kommet andre på din kanal (Nabo fået nyt net eller lign?)

4. Sluk IPAD helt, og start den igen.

5. Læg IPAD på et bord, eller prøv at hold IPAD'en i hånden, og se om der er forskel.

6. Sluk alle andre enheder, så IPAD er alene på Homebox, Hjælper det?

WiFi er noget besværligt at have med at gøre, da det bare er en helt normal 2 vejs radio (Virker som en Walkie Talkie gjorde det i gamle dage.) Så der kan være mange andre ting der indvirker på kvaliteten af signalet. Deriblandt f.eks. Hvor sider antenne på IPAD, og hvordan er den lavet. (Tænk på Iphone 4, der tabte signalet hvis man holdt den på en bestemt måde Glad humørikon )

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)