Svar

Kun internet ud af ét telefonstik

Hej forum,

Jeg har i min bolig et abonnement som tillader mig, at få internet ud af op til 3 telefonstik. Problemet er dog, at så snart jeg sætter en ny omformer til, at føre kablet op til mit modem i, slukker internettet, som kommer ud af den ene anden kontakt, som virker. Jeg har derfor kun mulighed for, at få internet ud af én kontakt.

Jeg har ladet mig høre, at det er noget med nogle kabler inde i stikkontakten, som skal flyttes rundt for, at det er muligt, at få internet ud af flere telefonstik. Er der nogen, som kender til dette og kan hjælpe mig med mit problem?

- dkcas11

icon

Bedste svar af PeterA1 25 oktober 2013, 13:47

Du kan jo tænke på det på den måde, at du kun har en datastrøm til centralen. Når du fordeler EFTER din router - så er det ikke noget problem. Her bliver datastrømmen distribueret til de forskellige terminaler.

Du vil dele FØR din router - hvem skulle så fordele datastrømmen mellem de forskellige terminaler?

Jeg er derudover meget uening i at det skulle være det samme.... I telefonledningen ligger der et akustisk signal - godt nok udenfor det hørbare område - og i netværkskablerne ligger der sigitale signaler. Så er er faktisk meget forskelligt hvad der sker, og hvilke muligheder der er.

vh

peter

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Er ikke helt med hvad du mener med "omformer", med du kan kun have ét modem/router tilsluttet, altså kun internet ét sted.

Derfra kan der laves netværkskabling, eller det kan køre trådløst.

Mvh

Kim

Ja altså bare det stik jeg sætter ind i telefonstikket som jeg bruger til at forbinde mit modem med.

Men min IP er jo den samme, uanset hvad. Ligesom hvis jeg bruger en router, vil min IP stadig være den samme. Derfor må det jo være muligt at benytte flere telefonstik i en husstand?

- dkcas11

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, ikke telefonstik, hvis det skal bruges andre steder i huset, så er det netværksstik der skal bruges, eller trådløst.

Mvh

Kim

Men jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke er muligt at benytte flere ad gangen, eftersom det er samme princip som at dele forbindelsen ud via netværkskabler. Jeg har hørt det skulle være muligt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan jo tænke på det på den måde, at du kun har en datastrøm til centralen. Når du fordeler EFTER din router - så er det ikke noget problem. Her bliver datastrømmen distribueret til de forskellige terminaler.

Du vil dele FØR din router - hvem skulle så fordele datastrømmen mellem de forskellige terminaler?

Jeg er derudover meget uening i at det skulle være det samme.... I telefonledningen ligger der et akustisk signal - godt nok udenfor det hørbare område - og i netværkskablerne ligger der sigitale signaler. Så er er faktisk meget forskelligt hvad der sker, og hvilke muligheder der er.

vh

peter

Tak for dit svar. Det har ikke været til at finde ud af ved at søge på nettet og få et rigtigt argument for hvorfor det ikke virker, når nogen har sagt at det gjorde, imens andre sagde det ikke gjorde Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)