Konfiguration af modem og firewall ?

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej.

Jeg vil kunne ringe ud via en gateway, men får at vide, at den ikke kan arbejde. Jeg har kikket i min firewall log, og den ser ud som følger:

idHændelseHænd. typeDetaljer
Jun 19 01:12:09 2014RGFW-OUT[19] NAT out failed(First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.16:55095->93.184.220.20:443 on ethoa1)
Jun 19 01:12:09 2014RGFW-OUT[19] NAT out failed(First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.16:55096->93.184.220.20:443 on ethoa1)
 (Programmet her har selv fjernet noget i ovenstående, som den kalder ugyldig HTML-Kode???)

Der er ca. 1000 linier på en time, jeg har her kun vist de 2 første

Jeg har ingen anelse om, hvad ovenstående entries i fejlloggen betyder, men min pc sidder 192.168.1.16, og jeg har ikke sendt noget på nettet med ca. 5 sek. mellemrum.

Jeg har et portnummer på denne gateway Er der en måde at kunne åbne for den?

På forhånd tak.

Ask Brandstrup

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er et program der prøver at kontake adresen 93.184.220.20 på port 443, der er en VPN connection fra din maskine. (Måske Antivirus, Addware, eller et andet program der ligger i baggrunden og prøver at snakke med ovenstående IP.) Programmer der kører i baggrunden kan sagtens kummunikere via nettet, UDEN du gør noget. Hvilket program det er kan jeg ikke fortælle dig. Men der kan hentes programmer, der kan vise dig hvilken process der har hvilken port åben. Der er også en lidt mere indviklet måde at se det, F.eks. i en command promt skriv "Netstat -a -o -n" Her kan du se hvilken IP du har kontakt til og hvilken port (Forgin/fjern adress) og om forbindelsen venter eller er oprettet. og til sist får du et PID (Program ID) Hvis du ser på en jobliste i windows, kan søjlen PID tilføjes (Hvis ikke den er det allerede) og på den måde kan du se hvilken program der har hvilke forbindelser Glad humørikon

Hej Brian.

Man skal rose den, der fortjener det, og det gør duGlad humørikon

Tak for et glimrende svar. Jeg har prøvet det, og kan se præcis det, som du oplyser (For en aldrende mainframe-mand, er det rart at kunne få lov at bruge en god gammeldags ”grøn skærm”).

Jeg vidste imidlertid godt, hvilket program det var. Jeg vil blot sikre mig, at netop dette program, der kører på en specifik port (Vist nok 5385), rent faktisk kan komme gennem min firewall. Det må den nemlig meget gerne, da jeg skal bruge den til at ringe op. Det er en gateway, og det lader til, at den sender ”et eller andet”, som min firewall ikke kan lide.

Hvordan får jeg sat et ”flag” i min firewall, så netop denne process kan komme ud i den store verden? Jeg ved nemlig intet om firewalls

På forhånd tak.

Mvh. Ask

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Så skal du bare åbne en port i din router Glad humørikon (Det lyder mere svært end det er.) Hvis det er en Homebox du har, se denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672 Ellers er det bare at finde vejledningen for den Router du har, og søge efter "Port forwarding". Desuden er det en god ide at se om porten er åben i Windows Firewall (Kontrol panel, og under Firewall)

Herj Brian.

Vi bliver vist desværre nødt til at tage en dans mere.

Hvis jeg ved, at en gateway kører på f.eks port 2468, og at den er installeret på en pc, der sidder på IP: 192.168.1.16. Jeg vil gerne have, at denne gateway kan ringe op til alle i verden.

Jeg har så opfattelsen af, attingene skal se ud som følger:

Navn= F.eks "Gateway - Telefon"

Aktiveret = "Yes"

Status = "Enabled"

Protocol = "TCP"

Fra- og til-port = "2468" og "2468"

Omdirigeringsport = ????????????

TCP-IP: "192.168.1.16"

Hvad skal der stå i Omdirigeringsport??

Er dette korrekt opfattet?

På forhånd tak (Igen)

Mvh. Ask

Omdømme 3

Badge +3
Det er helt korrekt opfattet Glad humørikon I den vejledning jeg linker til i min sidste post står der en fin forklaring på hvad omdirigeringsport er: (Klippet fra siden)

Ved Omdirigerings port (5) skrives det ønskede portnummer på lokalnet-siden. Hvis der er valgt flere porte så kan omdirigeringsport sættes til samme værdi som Fra port - så bliver portene overført til lokalnettet på samme port som de er sendt på.

Dvs. i dit eksempel skal der bare stå 2468 (Det er så den port det bliver sendt data på, på indersiden af routeren til client 192.168.1.16.) Hvis du f.eks. hellere ville bruge port 1000 på 192.168.1.16. men stadig port 2468 på ydersiden, så skulle der i det punkt have stået 1000. Det er altså den port som data bliver sendt til på INDERSIDEN af routeren Glad humørikon.

Hvis du vil bruge Port forwarding, er det også en god ide at clienten på indersiden af din router får samme IP hver gang den forespørger. Dette kan du gøre ved at følge denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

Håber du får det til at virke Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P