Kan mit bredbånd blive hurtigere???

• Deltager
  • 3 kommentarer
Vi har tidligere fået af vide, at her hvor vi bor, kan vores trådløse netværk ikke blive hurtigere end 2 GB. Lige meget om vi køber 10-20-30 GB ændrer det sig ikke... Er der nogen der siger.

Mit spørgsmål er derfor.

1 - Er det stadig således?

2-- Findes der noget vi kan bruge istedet for?

Vi har 3 teenagebørn i huset. vi er selv meget på nettet ser film, downloader osv.

Men er vi alle på går det galt.

Vi kan ikke se film . ungerne kan ikke spille deres forskellige spil, som trækker meget net osv.

Kan det virkelig være rigtigt at I ikke kan give os flere GB og derved gøre vores trådløse netværk bedere?

De børn der bor længst væk fra den trådløse router flyver af nettet hele tiden til stor frustration hvis de sidder i games osv.

Håber i kan komme med en løsning??

Venlig hilsen

Gitte Dalgaard

7 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at du skriver med andre brugere her :-)

Vi skal holde tungen lige i munden nu. Jeg tillader mig at antage at du har en kablet forbindelse ind i huset, som derefter føder et trådløst netværk?

Jeg tror der er noget galt med de tal du angiver. 2Gb er enormt hurtigt. På den anden side kan det næsten ikke være 2 Mb du mener - da det er meget langsomt.... Så jeg tror vi holder tallene ude.

Den første og vigtigste begrænsning der er, det er selve forbondelsen ind i huset. Hvis i henter data udefra - så bliver hastigheden ikke højere end de kan leveres via denne forbindelse. Så hvis det er der begrænsingen ligger - så vil der være noget at hente ved at købe mere kapacitet.

På det interne net kan man i princippet få meget høje hastigeheder. Dvs. hvis man f.eks. flytter data internt memmel enhederne på det interne net, så er det i princippet kun jeres eget udstyr der søtter begrænsiningerne.

Umiddelbart lyder det som om i også har problemer på det interne net, da du skriver at der er nogen der ryger af. Det kan der sagtens gøres noget ved, men det er ikke noget der hører til TDC's standardsoortiment. Så hvis du har bedt om en Plug-and-play løsning - så er det sådan set korrekt hvad du har fået at vide.

Men der findes et væld af Accesspoints, Extenders osv. på markedet som sagtens kan hjælpe på jeres problemer. Men der er noget man enten selv skal sætte op, eller have andre til.... Det er ikke noget TDC leverer. Meget af udstyret er forbavsende nemt at installere - men jeg fornemmer lidt på dit indlæg at i nok ikke har en nørd i den nærmeste familie :-) Derfor kunne man overveje at bede en proff. om at komme med et forslag.

Vh

Peter

Omdømme 5
Badge +4
Jeg vil lige indskyde en lille ting omkring brug af trådløse netværk. hvis der er store mængder data der skal flyttes (ses film f.eks. Netflix, hentning af store datamængder, eller hvis man spiller onlinesppil der kræver jævn datastrøm) er WIFI ikke en god løsning! Til sådant brug anbefaler jeg trådet net. Prøv at læse det jeg har skrevet i dette indlæg: /t5/Bredb%C3%A5nd/Begr%C3%A6nsning-af-forbindelse/td-p/122106 Det er lige nu den sidste post. Her foklares lidt omkring hvordan et netværk fungerer.  (Dertil kommer også, hvis man er lige i udkanten af rækkevidden af WIFI, vil der komme mange fejl.) Jeg vil lige indsætte den del specielt omkring WIFI:

Hvis der er flere der trækker på den trådløse forbindelse skal man altid tænke på at en trådløsforbindelse er kun en radio! den virker som en gammedags Walkie-Talkie. Der er kun ÉN enhed af gangen der ENTEN kan sende ELLER modtage, Man kan ikke begge dele samtidig. Så skal der være flere sender og modtagere til rådighed.. Så hvis der er en enhed der bruger meget trafik på Wi-Fi (f.eks. Netflix) kan det sænke hastigheden for andre enheder drastisk. Desuden er det en god ide at finde ud af om der er andre naboer der bruges samme frekvens. (Igen Walkie-Talkie, Man snakker i munde på hinanden.)

Løsningen må være at få børnene over på trådet net. Eller i hvert fald de computere der bruger mest data, evt skal bruge den mest jævne strøm af data.(Spil, Netflix osv.)

Hej Peter

Undskyld det sene svar.

Men jeg takker for dit informationsrige indlæg.

Og du har helt ret, vi er ingen IT nørder... derfor gør det tingene lidt mere besværlige.

Jeg vil få en prof. til at kigge på dit svar, og måske ud fra det hjælpe.

Vh Gitte

Hej Brian

Tak for dit svar og jeg har læst det indlæg du refererede til.

Men som du sikkert kan se jeg skrev til Peter, er jeg ingen IT nørd.

Så et trådet net istedet for WiFi... Hvad er det og kan TDC levere det?

Kan det evt. betale sig at få en WiFi forstærker i de rum der ikke kan trække det?

Vh Gitte

Omdømme 5
Badge +4
Trådet betyder at der trækkes en netværks ledning (en tråd Glad humørikon ) fra router (TDC Kassen) til en enhed, f.eks en PC. Der kan har indsættes en Switch (Det er en lille kasse hvori du isætter ledningen fra routeren i et stik, og kan så tage tilsvarende ledninger til andre enheder fra de andre stik i kassen.) Dette vil så medføre at jeres wifi (Der jo virker ved hjælp af radiobølger) får færre enheder der kan snakke i munden på hinanden. Jeg ved ikke om du kan købe Netværksledninger, og evt. Switch ved TDC. Ellers kan de købes i f.eks. Elgiganten, Thansen, eller nærmeste computerhandel. De kan kaldes f.eks. Netværkskabel, eller Netværksledning, og der kan du nok også få en NetværksSwitch. Begge dele fåes i forskellige kvaliteter. Det ER noget af en jungle, det vil jeg give dig helt ret i. Det nemmeste ville være at finde en der ved noget om computer du stoler på, og vise ham/hende denne tråd, det burde give ham/hende en ide om hvad der skal gøres. Glad humørikon

Hej Brian
Endnu engang tak.
Jeg vil forsøge mig frem med en der kan noget :-)
God dag
Omdømme 3
Hej Baby1

Hvis der er en løsning på dit problem så venligst marker tråden som løst, så kan andre se er der er fundet en løsning og måske selv få gavn af den... Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)