Spørgsmål

Kan ikke tilgå een enkelt url

Vis første besked

36 Kommentarer

På min PC ser det således ud:

altså identisk med din, Logan, men min browser søger i flere minuter, før den meddeler, at der kan ikke oprettes forbindelse med dette website, forbindelsen blev nulstillet.
Omdømme 7
Badge +6
Loader heller ikke i min Firefox, jeg får server timeout.
Prøvede derfor for sjov skyld at downloade Tor Browser, for at se om den kan.
Sitet loader med den, men ikke just hurtig efter min mening, fordi der kører en masse script stads først, inden siden faktisk gider at loade færdig og blive synlig.

Ret amatør agtigt af et web developer site at benytte så meget script, så det tyder på at den er prop fyldt med sladrehanke om folks færden på nettet og så derfor også bedst kun besøgt med en browser der faktisk anonymiserer en.
Knitter skrev:

Teknisk Support var det første, jeg forsøgte, men det unge menneske, der svarede mig havde absolut ingen ide om, hvad det drejede sig om.

Så må man insistere på at tale med (eller blive kontaktet af) en netværkstekniker, om man så skal til 2nd- eller 3rd-level support.
En netværkstekniker kan koble på udstyret på centralen eller andre steder i deres netværk og checke forbindelsen mod websiden, så man derved springer over brugerens router og pc.

Jeg har for nylig haft en sag kørende via mail-support, og blev bedt om at ringe til Teknisk Support, da de i mail-support ikke kunne hjælpe mig. Jeg har ikke fået ringet til dem endnu, men jeg troede faktisk, at begrebet "Teknisk Support" så dækkede en gruppe lidt højere oppe i hierarkiet. Suk.....
Nu har jeg ringet til Teknisk Support, fik fat i en mand, der talte med accent. Han gad slet ikke høre på mig, problemet angik ikke ham, og det med at gå ind i forum og læse tråden, tror jeg slet ikke, han opfattede. Måske er det, fordi jeg er kvinde, at jeg ikke bliver taget alvorlig.

Hvor kan jeg ellers henvende mig???
Jeg har bedt mine kolleger, frivillige hjælpere på IT-cafeen her i byen, om at se, om de kunne åbne siden. Ud af 6 besvarelser kunne tre ikke åbne den.
Der skal åbenbart samles nogle flere fakta, før de fatter det.

Hvis du har smartphone, så prøv at besøge siden både via WiFi og mobildata, dvs. ved test af den ene forbindelse skal den anden være deaktiveret. Telefonen skulle så lave forbindelse via to forskellige IP-adresser, hvilket kan checkes på siden http://www.ip-adressen.dk/

Hvis du har en bærbar pc, kan denne også bruges til forsøg hos dig selv og andre steder.

Så burde man kunne få et overblik over, hvilke IP-adresser (eller IP-ranges) der er problemer med, og skrive det i en mail til Kundeservice.

Der er jo prøvet med en tor-browser, så du burde også kunne få forbindelse via nogle proxy-servere, som f.eks. https://whoer.net/webproxy eller https://hide.me/en/proxy (kender dem ikke selv - de var nogle af de første der dukkede op via Google-søgning).

Alternativt kunne man jo håbe, at én af YouSee-folkene her i forum kunne fange dit spørgsmål og gå videre op i systemet med dit problem.
Problemet med den udenlandske support var, at jeg ikke kunne få lov til at forelægge ham problemet.
I det øjeblik, jeg havde sagt, at jeg ikke kunne åbne een bestemt side, så fik jeg besked på, at jeg skulle henvende mig et andet sted, det var ikke hans problem, og hver gang jeg forsøgte at sige noget, så afbrød han mig med besked om, at det var ikke hans problem. Det var simpelthen plat umuligt at føre en normal samtale med ham.
Jeg har oplevet det en gang før med en såkaldt Kundeservice medarbejder, der heller ikke kunne føre en ganske almindelig samtale, men blev ved med at fortælle mig, at "han havde været hos dronningen", hvad jeg så end skulle bruge dét til?
Konklusionen på mine erfaringer er, at hvis jeg får en medarbejder med accent i røret, når jeg ringer op til en service, så kan jeg lige så godt lægge røret med det samme, for det vil jeg ikke få noget ud af.
Jeg har sendt en mail til "Kontakt os" for et par dage siden, men har ikke hørt noget endnu.
Jo, jeg kan også tilgå siden via en proxy uden problemer, siden kommer omgående.
Omdømme 7
Badge +6
Knitter skrev:

Jo, jeg kan også tilgå siden via en proxy uden problemer, siden kommer omgående.

Så benyt den metode og anse problemet som værende løst og kom videre i livet.
Du har allerede fundet ud af, at blive ved med at køre i rundkreds med emnet er kun ren spild af tid.

Det er der så mange andre af os der har været nød til at gøre i tidernes løb når vi løb panden mod en mur ang. brug af internettet. Her har vi også været nød til selv at finde alternative brugbare løsninger, fordi internet udbyderne ikke kunne levere løsningerne.
Nu kan jeg komme ind på den famøse side.
Da knitters traceroute er identisk med min, tænker jeg, at det var/er en firewall-blokering i den anden ende.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)