Spørgsmål

Kan ikke tilgå een enkelt url

Jeg har et underligt problem. Jeg kan ikke åbne siden http://www.webdeveloper.com ??
siden downforeveryoneorjustme.com siger, at det kun er mig.
Jeg har tre PC'ere. En kablet stationær med win7, browsere: IE, FF, Opera og Chrome
en trådløs laptop med win10, FF og Chrome
og en trådløs laptop med Vista og LinuxMint FF og Chrome

jeg kan ikke åbne siden på nogen af dem.
Så fik jeg lige et godt råd om at bruge Tor-browseren, og så kunne jeg komme på.

Hvad kan denne fejl skyldes?

36 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Bruger du Yousees DNS? (jeg ville ud fra hvad du siger prøve med anden DNS f.eks. Open DNS).
Omdømme 7
Badge +6
Har lige prøvet, og man er på siden med det samme. Chrome på Android.
Omdømme 7
Badge +4
Knitter skrev:

Jeg har et underligt problem. Jeg kan ikke åbne siden http://www.webdeveloper.com ??
siden downforeveryoneorjustme.com siger, at det kun er mig.
Jeg har tre PC'ere. En kablet stationær med win7, browsere: IE, FF, Opera og Chrome
en trådløs laptop med win10, FF og Chrome
og en trådløs laptop med Vista og LinuxMint FF og Chrome

jeg kan ikke åbne siden på nogen af dem.
Så fik jeg lige et godt råd om at bruge Tor-browseren, og så kunne jeg komme på.

Hvad kan denne fejl skyldes?

Jeg kan heller ikke
Omdømme 7
Badge +4
Hverken på PC (flere browsere) eller Ipad
Omdømme 7
Badge +7
Det kan være I bruger samme DNS (f.eks. på samme central). Find ud af, om det er et DNS problem og informer Yousee, hvis det er tilfældet. Jeg kan fint komme ind på siden med en DNS fra Open DNS.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad DNS er, og det, jeg kan finde om det, er google-oversat, så det giver ikke meget mening.
Er det det her, der menes ? 192.168.1.1
Omdømme 7
Badge +6
Google oversat, så har du ikke set de rigtige steder. https://da.m.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System
Omdømme 7
Badge +7
Nej, det er en lokal adresse. Måske adressen på din router.

Når du indtaster en URL omsætter DNS den til en adresse på internet. Alle dine enheder bruger sikkert samme DNS. Derfor får de alle samme fejl. Computerne får adressen på DNSen fra din router med en teknik, som hedder DHCP. Du skal derfor prøve, at en af dine computere bruger en anden DNS end den fra DHCP. Det kunne være f.eks. være fra Open DNS eller Google DNS. Du skal derfor ind i indstillinger på en af dine computere og sætte nogle andre DNS servere op manuelt.
Når jeg skriver google-oversat, så mener jeg de sites, der er oprettet som pc-support, hvor man har fundet forskellige artikler, oversat dem og lagt dem ud uden at korrigere for fejloversættelser, og desværre er det de sider, der dukker op først i søgemaskinerne. Eks. dipee.info, computerdk.com

Det med DNS går desværre helt hen over hovedet på mig. :(
Jeg har prøvet forslagene med at skrive ipconfig/all i cmd, men ud for DNS-servere står der adressen på min router. Min IP-adresse er 87.56.42.171, kan det bruges?
Omdømme 7
Badge +7
Prøv først at genstarte din router. Der være noget DNS cache, der er gået kludder i.

På din Windows 10 maskine med brug af DNS fra Open DNS:
1. Tryk flaget nede i venstre hjørne
2. Tryk Indstillinger
3. Tryk Netværk og internet
4. Tryk Adapterindstillinger
5. Vælg den netværks afgang du bruger
6. Tryk Egenskaber
5. Marker TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)
6. Tryk Egenskaber
7. Vælg Brug følgende DNS-server adresser:
8. Indtast 208.67.222.222 og 208.67.220.220
9. Tryk Ok

Kører ikke selv Windows og du skal måske genstarte din Windows 10 PC. Windows elsker bare genstarter i tide og utide :D

Nu skulle den gerne køre med DNS fra Open DNS.
Omdømme 7
Badge +4
Det burde vel ikke være nødvendigt, at alle skal ændre på standardindstillinger, Yousee´s egne standardsindstillinger burde vel kunne anvendes ?
Omdømme 7
Badge +7
Det er netop for undersøge om Yousees lokale DNS har fejl. Jeg vil tro, at der er efterhånden er omkring 100 centraler, og mon ikke der står et par DNSer per central.
Nu har jeg reset routeren, - ingen virkning - , indtastet de to IP-ads. - stadig ingen virkning -.

Hvordan kan jeg være sikker på, at disse IP'ere bliver brugt?

Omdømme 7
Badge +7
Huskede du at genstarte din Windows 10 PC?
Omdømme 7
Badge +7
Du skal måske også udføre kommandoen ipconfig /flushdns
Den sikrer at resultatet af gamle søgninger slettes.
Ja, den er genstartet. Jeg har tidligere lavet dette stunt på W10 PC'en, men denne gang gjorde jeg det på Win7 maskinen, fordi det er den, jeg bruger mest. 10'eren synes jeg stadig er uhåndterlig, selv om jeg har lagt en 7'er shell på den.
Nå, vi krydesde vist. Nu har jeg også udført den seneste kommando. Stadig ingen forandring.
Omdømme 7
Badge +7
Nu er det Windows, så prøv lige en genstart af den maskine du lavede flushdns på igen :D
Omdømme 7
Badge +7
Virker det stadig ikke, er jeg løbet tør for ting du kan prøve :(
Det virker stadig ikke, men jeg er meget glad for, at du forsøgte at hjælpe mig. :D
Nu må jeg så bare bruge Tor-browseren, når jeg skal ind på den side, og hvis der måske viser sig andre sider, jeg heller ikke kan komme ind på. :cool:
Jeg tror nu ikke det er DNS, da DNS hos YouSee, Google og OpenDNS alle oversætter den pågældende hjemmeside til IP-adressen 70.42.23.121.

Jeg sidder selv på en forbindelse i segmentet 87.60.128.0/18 og kan heller få forbindelse, så hvis Slangefar og Radiomanden sidder på et andet segment, hvor der er fin forbindelse, kan det være YouSee der skal justere lidt på deres netværkssetup i backbone.
Jeg har fundet en liste med websites, der befinder sig på samme server, 1188 stk.
https://www.seokicks.de/reverse-ip-lookup/70.42.23.121
Jeg har prøvet at åbne nogle stykker, men det lod sig ikke gøre.
Hvor i YouSee skal jeg henvende mig for at gøre opmærksom på problemet?
Ring til Teknisk Support på 7070 4040.
Forklar dem, at nogle her i forum fint får forbindelse, og andre ikke gør.
Selv om downforeveryoneorjustme.com siger det kun er dig selv, kan det også være YouSees forbindelse til Level3/USA der er problemer med.
Teknisk Support var det første, jeg forsøgte, men det unge menneske, der svarede mig havde absolut ingen ide om, hvad det drejede sig om.
kommandoen tracert kan vise pakkernes vej gennem internettet. Hjemmesiden fungerer hos mig...

tracert www.webdeveloper.com

3 10 ms 7 ms 7 ms ae10-100.odttv1nqe10.dk.ip.tdc.net [94.189.51.64]
4 9 ms 10 ms 9 ms ae0-0.alb2nqp8.dk.ip.tdc.net [83.88.19.117]
5 9 ms 8 ms 23 ms lag-21.ear1.Copenhagen2.Level3.net [4.68.72.193]
6 185 ms 184 ms 183 ms ae-4-4.car1.SanFrancisco1.Level3.net [4.69.133.149]
7 180 ms 181 ms 180 ms 205.129.20.42
8 * * * Request timed out.

Opsætningen af nettet i den anden ende gør, at tracert ender med en masse * * *. Det gør ikke noget i dette tilfælde, men det er vigtigt, at pakkerne forlader tdc's net.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)