Kan ikke portforwarde efter jeg har kablet min Synology NAS

Hej.

Jeg har en Synology DS213J. Denne var tidligere tilsluttet trådløst via en WIFI-dongle, hvor det intet problem var, at porforwarde til denne. Jeg har nu kablet den, og når jeg åbner for den nye port i min TDC opsætning, så virker det overhovedet ikke. Det er meget frustrerende, da jeg har gjort nøjagtig som sidste gang. Er der en venlig og behjælpelig sjæl herinde, som jeg må sende en e-mail til, med screenshots af min opsætning m.m.? Det ville VIRKELIG være en STOR hjælp, hvis der var en som lige havde 5 minutter til at løse dette problem!

På forhånd MANGE tak.

Mvh. Morten Ejland

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Det er nok det at din diskstation ikke har fået samme IP som med din WIFI-Dongle. Alle dine portforwarder er nok lavet til den IP der har været tildelt din Dongle. Men når du tilslutter via en anden netværks enhed (Og dette gælder alle typer enheder, ikke kun synologi, også hvis du f.eks. går fra trådløs til kabel på din PC) vil denne enhed få en anden IP.

Der findes muligheder for at komme udenom det problem. et par løsninger er her:

1. Tildel enhed, og interface, en fast IP.

2. Reserver adressse i DHCP server, via MAC adresse, og ret den til for at passe med det nye netinterface (Anden MAC adresse)

3. Find den nye IP, og ret dine port forwarder.

Sørg for at diskstation ALTID får samme adresse af din DHCP (Touter), eller tildel den en fast IP. På den måde er du ikke i tvivl om hvor den er på nettet. og der skulle være muligt at portforwarde. HUSK: Slet de gamle port forwarder du har lavet, inden du laver nye!

Hej Brian,

Tusind tak for dit svar. Da min Synology var wireless havde den en fast IP der hed: 192.168.1.16, efter jeg kablede fik den automatisk en ny som hed 192.168.1.15. Derefter gik jeg ind i router indstillinger på min TDC HomeBox og ændrede den faste IP til den nye IP adresse. Så jeg burde have gjort det korrekt?

Lad mig endelig vide, om der er en behjælpsom sjæl, som jeg må maile et par screens til. Ud fra dem kan i helt sikkert lige spotte om der er noget der ikke lige er sat korrekt op.

Tak.

Mvh. Morten Ejland

Omdømme 3
For en god ordensskyld så sæt også den samme IP på din synology så ved den at den har fast IP adresse og ikke skal bede om en fra DHCP serveren...

Du kan sende mig en privat besked hvis det er så vil jeg gerne tage et kig på dine billeder.. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)