Kan ikke ændre SSID på Homebox Sagem 3980

Omdømme 2
Badge
  • Bruger
  • 8 kommentarer
Lige meget hvor meget vor mange gange jeg forsøger at ændre SSID (for WIFI 5GHz) og trykker SAVE, så bibeholder boxen det gamle SSID....også selvom jeg genstarter modemet.

Efter at have gemt ændringen kan jeg se at den er gemt i selve modemets (ved skift af menupunkt og tilbage igen), men :
1. det nye SSID bliver aldrig synligt for andre devices
2. og efter X antal timer er ændringen gudhjælpemig blevet nulstillet i modemets menu igen.

SUK!

Hvad gør jeg forkert?

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal bestille "åben konfiguration" hos YouSee på 70 70 40 40. Uden "åben konfiguration" retter YouSee automatisk tilbage til, hvad der er sat på "Mit YouSee" eller https://aktiver.mitwifi.dk/ omkring wifi.
Omdømme 2
Badge
Tak for tippet...men hvorfor skriver Yousee da ikke dette et sted i pakken når man modtager modemet? Det ville alt andet lige gøre det lettere for alle parter ;-)
Omdømme 7
Badge +7
Nej, det glemmer YouSee desværre, og det gør at mange af os generes af det. Labelen i bunden er nærmest en invitation til at rette selv lokalt.
Omdømme 4
Badge +6
Jeg blander mig lige.

Du behøver ikke nødvendigvis en åben opsætning for at ændre SSID. Det kan også gøres på MitWifi.dk eller Mit YouSee, og så holder den fast i det, du har valgt der. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +3
cwitt skrev:

Tak for tippet...men hvorfor skriver Yousee da ikke dette et sted i pakken når man modtager modemet? Det ville alt andet lige gøre det lettere for alle parter ;-)

Fulgte der ikke en lille seddel i A5-format med modemmet, med overskriften "Koder til dit modem"?
På den seddel står der faktisk (i afsnittet "Adgangskode til modemmet") at man skal kontakte YouSee support hvis bl.a. netværksnavn ændres direkte i modemmet men ikke på websiden "Mit YouSee".

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)