Kablet access point tilsluttet Homebox for at udvide rækkevidde?!?

Hej!

Jeg har en Homebox, men vil godt have udvidet rækkevidden af det trådløse netværk.

Jeg bor i hus som har IHC hvilket giver mig mulighed for kablet tilslutning til Homeboxen et andet sted i huset. Jeg har læst om muligheden for tilslutning af router efter Homeboxen, men jeg frygter det bliver for "langhåret" for mig at opsætte.

Jeg havde i stedet tænkt på at købe denne router som kan opsættes som access point:

ftp://ftp2.zyxel.com/NBG-419N_v2/datasheet/NBG-419N%20v2_2.pdf

Jeg ville så blot indstille den router som access point - og derefter tilslutte den via kabel til Homeboxen.

Mine spørgsmål:

1. Giver det nogle udfordringer at gøre ovenstående i forhold til Homeboxen?

2. Bliver SSID fra access point et andet end fra Homeboxen?

3. Skal jeg slukke for det trådløse netværk i Homeboxen?

4. Bliver sikkerheden i mit netværk ringere ved at gøre ovenstående?

5. Er jeg naiv, hvis jeg Tor på, at jeg får et bedre og kraftigere netværk ved at gøre ovenstående?

På forhånd tusind tak for jeres hjælp Overrasket humørikon)

Mvh JesOH47

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej JesOH47,

JesOH47 skrev:
Hej!

Jeg har en Homebox, men vil godt have udvidet rækkevidden af det trådløse netværk.

Jeg bor i hus som har IHC hvilket giver mig mulighed for kablet tilslutning til Homeboxen et andet sted i huset. Jeg har læst om muligheden for tilslutning af router efter Homeboxen, men jeg frygter det bliver for "langhåret" for mig at opsætte.

Jeg havde i stedet tænkt på at købe denne router som kan opsættes som access point:

ftp://ftp2.zyxel.com/NBG-419N_v2/datasheet/NBG-419N%20v2_2.pdf

Jeg ville så blot indstille den router som access point - og derefter tilslutte den via kabel til Homeboxen.

Mine spørgsmål:

1. Giver det nogle udfordringer at gøre ovenstående i forhold til Homeboxen?

Ikke umiddelbart, men du skal være forberedt på at skulle prøve dig lidt frem Glad humørikon Her er et godt sted at starte: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

2. Bliver SSID fra access point et andet end fra Homeboxen?

Jeps, men du kan logge ind i din egen router og selv ændre SSID, hvis du ønsker, at det skal hedde det samme som det på HomeBoxen. Bemærk, at hvis du gerne vil have at dine enheder skal skifte "sømløst" mellem de to netværk, skal sikkerhedsindstillingerne være identiske på både router og HomeBox (og så er du ikke engang sikker på at alle enheder skifter lige nemt). 

3. Skal jeg slukke for det trådløse netværk i Homeboxen?

Det behøver du ikke, men jeg ville lade være med at køre begge WiFi-netværk på samme kanal.

4. Bliver sikkerheden i mit netværk ringere ved at gøre ovenstående?

Du bestemmer helt selv hvor sikkert dit trådløse netværk skal være når du sætter det op på den nye router. 

5. Er jeg naiv, hvis jeg Tor på, at jeg får et bedre og kraftigere netværk ved at gøre ovenstående?

Slet ikke - men tænk på det som at du ikke får et "større" netværk, men at du laver to netværk, der overlapper lidt og arbejder sammen. 

Emnet er i øvrigt en klassiker her på Forum, og hvis du gerne vil læse lidt mere op på andres erfaringer med at koble routere på HomeBoxen er dette er godt link: /t5/forums/searchpage/tab/message?searchGranularity=tdc%7CCommunity&q=router+p%C3%A5+homebox

Knæk og bræk med det Kat glad

/Ulf

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej JesOH47,

som jeg læser det (din henvisning), er du ikke ved, at købe noget der kan udvide dit netværk, men en "wireless N300 Net USB router" - altså en selvstædig WiFi-base, der kablet skal kobles på din Homebox - den kan altså ikke modtage et WiFi-signal og sende videre/udvide.

Stor forskel på "udvide" og "oprette" et WiFi-netværk.

Som jeg har lært det, vil altid en "udvidelse" gå ud over hastigheden - man får en større rækkevidde, men da man belaster WiFi-netværket, vil hastigheden blive påvirket.

Google evt. "udvidelse af wifi", så vil du finde forskellige udbydere af den slags enheder.

Da jeg selv synes at Homebox (Sagemcom´s) WiFi er under al standard, har jeg valgt at deaktivere Homebox´ WiFi, og har min egen WiFi-base.

Mvh

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)