Kabel til Home Trio

Jeg skal flytte mit tv, og kablet mellem stik i væggen og tv'et er for kort. Jeg skal derfor købe et kabel på ca. 20 m kabel, fordi kablet nu skal følge en væg rundt den anden vej. Jeg har fundet en hjemmeside (se nedenfor), men det er jo en jungle. Hvad betyder et længere kabel for kvaliteten?

Jeg har en 10 Mbit forbindelse - VDSL, hvor der også er koblet Sonos på........

Hvilket kabel skal jeg købe - vil have det bedste! Prisen er underordnet.

http://www.av-cables.dk/netvaerkskabel/

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej Bobart.

prøv at kontakte tdc suport eller en tdc butik,de vil helt bestemt hjælpe dig.

mvh.2515

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis kablet er monteret korrekt - så betyder længden ikke særlig meget i almindelige omgivelser som et hjem.

Og 20 meter bør slet ikke være noget problem overhovedet.

I princippet er der ingen af de kabler der er på den side du linker til, du ikke kunne anvende. Alligevel vil jeg klart anbefale at du vælger minimum cat. 6 kabler eller bedre. Selvom du ikke har brug for hele kapaciteten nu - så er du forberedt på at du måske får brug for den om et års tid eller to. Prisforskellen er begrænset og arbejdet med at trække dem er det samme.

Hvis det skal monteres med bøjler eller clips - så sørg for at de ikke klemmer kablet. Undgå også at lave alt for skarpe knæk på det. Det er altid i skarpe knæk der opstår problemer.

Så altså - køb et kabel der passer til din økonomi - og vær god ved det :-)

Vh

Peter

Hej PeterA

Tak for svar, omend et pudsigt og uklart svar. Har du mon læst mit spørgsmål ordentligt?

Du skriver: "Hvis kablet er monteret korrekt - så betyder længden ikke særlig meget i almindelige omgivelser som et hjem"

Jeg skriver netop, at jeg vil have det bedste, altså er "særlig meget" ikke godt nok. Det må ikke betyde noget for kvaliteten, da jeg er en feinschmecker. Hvis 20 m frem for 10 m betyder poteltielle pixeleringsfejl, skal jeg finde en anden løsning. Hm - kablet kan jo kun monteres korrekt. Plugin i den ene ende og plugin i den anden. Det er jo ikke en raketvidenskab.

Du skriver:  

I princippet er der ingen af de kabler der er på den side du linker til, du ikke kunne anvende. Alligevel vil jeg klart anbefale at du vælger minimum cat. 6 kabler eller bedre. Selvom du ikke har brug for hele kapaciteten nu - så er du forberedt på at du måske får brug for den om et års tid eller to. Prisforskellen er begrænset og arbejdet med at trække dem er det samme.

Dette er ikke et klart svar. "cat. 6 eller bedre" Er 7 bedre eller hvad. Jeg spørger netop til det bedste, og skriver at prisen er underordnet! Måske får brug for om et års tid eller to. Til hvad? Hvorfor?

"Hvis det skal monteres med bøjler eller clips - så sørg for at de ikke klemmer kablet. Undgå også at lave alt for skarpe knæk på det. Det er altid i skarpe knæk der opstår problemer".

Dette er da helt overflødigt, da jeg ikke spørger til, hvordan man fører et kabel rundt i et hjem. Det nuværende kabel er i forvejen ført rundt, men er nu for kort efter omflytningen. Og klart at man ikke skal klemme, bøje skarpt m.m.

"Så altså - køb et kabel der passer til din økonomi - og vær god ved det :-)" Passer til min økonomi. Jeg skriver netop, at prisen er underordnet.

Jeg spurgte blot til det bedste kabel og om ca. 20 meter villle have betydning for kvaliteten.

Jeg har derfor ikke fået et klart svar, og har derfor søgt vejledning et andet sted.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det Peter skriver er: Cat 5 har en kapasitet på 100mb og cat 6 1000mb. Da højeste forbrug er 16mb er der rigelig med plads i et 100mb. Samtidigt har lan kabler en max længde på 100m og derfor har den længde du skal trække ingen indflydelse overhovedet på dit signal Glad humørikon

mvh

Jan

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Bobart>>

Jeg kan jo kun opfatte dit svar, som om du vil misforstå hvad jeg skriver, og så er det jo meget godt du har søgt råd andre steder.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)