Svar

Kan jeg se hvilken hastighed der er mulig på en addresse?

Hej.

Vi overvejer at flytte og kigger på huse i forskellige områder.

Kan jeg et eller andet sted indtaste en addresse og se hvilke hastigheder der er mulige på den pågældende addresse? Det er jo meget rart at være lidt forberedt på at TDC kun kan tilbyder en  basis opkobling. Tak for hjælpen.

Thomas

icon

Bedste svar af FN1 31 januar 2011, 20:35

Det findes, - mig bekendt, ikke nogen oversigt over hvor i landet og på hvilke adresser man kan se hvilke hastigheder der kan forventes på det pågældende sted.

Det ændrer sig i øvrigt også hele tiden idet nettet konstant udbygges og forbedres.

Det bedste du kan gøre er at rette en forespørgsel til TDC når du har en bestemt adresse under overvejelse, - eller spørg nogle af dem der i forvejen bor i området.

Her er nogle generelle tal om bestilt hastighed kontra den hastighed der rent faktisk kan leveres:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20154

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det findes, - mig bekendt, ikke nogen oversigt over hvor i landet og på hvilke adresser man kan se hvilke hastigheder der kan forventes på det pågældende sted.

Det ændrer sig i øvrigt også hele tiden idet nettet konstant udbygges og forbedres.

Det bedste du kan gøre er at rette en forespørgsel til TDC når du har en bestemt adresse under overvejelse, - eller spørg nogle af dem der i forvejen bor i området.

Her er nogle generelle tal om bestilt hastighed kontra den hastighed der rent faktisk kan leveres:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20154

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Jeg suplere lige.Blinkende humørikon

som en tommelfinger regl,

hvis du bor mindre end 2 km fra den nærmeste central kan du få optil 20 megabt og hvis du bor længere væk kan du få op til 10 megabit.

der er godt nok også andre ting som spiller ind, men gennerelt er det sådan.

som en tommelfinger regl,

hvis du bor mindre end 2 km fra den nærmeste central kan du få optil 20 megabt og hvis du bor længere væk kan du få op til 10 megabit.

dette lyder meget godt men kan edelig ikke bruges til ret meget da man ikke kan se nogle steder hvor de er stillet op (på et kort eller ligne)

men jeg ved der hvor jeg bor (Roskilde) er der inden for 3 km nogle der har 100/100mbit linjer og jeg kan kun køre med en pt 4/0,5mbit Trist humørikon (den kan skruges op til 6/0,5mbit men begynder så at lagge helt vildt(dette betyder kun noget hvis man spiller fps spil))

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Til ThomasNielsen.

Du kan i det mindste glæde dig over at TDC tilstræber at næsten alle deres kunder skal kunne få 20Mbit i indeværende år:

http://om.tdc.dk/publish.php?id=27473

Mvh FN ;-)

det vil jeg se frem til med stor glæde Meget glad humørikon

Ja tak, det er altid dejligt hvis så ambitionerne også holder stik med virkeligheden Glad humørikon

Jeg frygter bare at skulle gå fra min nuværende 10mbit til en eller anden slowmotion forbindelse Glad humørikon

Omdømme 3

Det tror jeg ikke du behøver frygte, Thomas. 10Mbit kan, mig bekendt, leveres næsten overalt. Det er generelt 20Mbit der er problemet.

Jeg har selv en 20Mbit forbindelse, men har aldrig oplevet at den var højere end cirka 13Mbit. Trist humørikon

Har lige målt netop nu: 12.71Mbit

Mvh FN

jeg bor i Roskilde og kan kun få 5 mbit Trist humørikon ptså det er desværre ikke kommet alle steder endnu

Omdømme 3

Tak. Jeg har tilføjet: Kan leveres NÆSTEN overalt.

Stor hilsen

FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Oki...

Så kan jeg da konstatere at meget store dele af Fyn ligger udenfor "næsten overalt" :-)

vh

Peter

Omdømme 3

Ja, - så kunne jeg jo redigere igen og skrive: Kan leveres NÆSTEN overalt, - undtagen på store dele af Fyn. Meget glad humørikon

Jeg tror nu bare jeg vil nøjes med at konstatere at det er både godt og nyttigt at forskellige brugere kommer frem med deres personlige erfaringer. Glad humørikon

Mvh FN

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

For et lille års tid siden rettede jeg henvendelse til kundeservice for at få oplyst hvor høj en hastighed jeg kunne forvente at få leveret på min adresse. Jeg bor ca. 2km fra centralen. Medarbejderen svarede mig at hun kunne se, at jeg maksimalt ville kunne få en 10 Mbit forbindelse. Når jeg foretager en hastighedstest viser den nu lidt over 8 Mbit, og det er jeg godt tilfreds med. Glad humørikon

Dem med 100/100 mbit/s har helt sikkert ikke TDC kobber ind i huset, det har du derimod Blinkende humørikon

Derfor forskellen.

De har højest sandsynligt en fiber ved en anden udbyder (Måske TDC Fiber) 

Narh helt så simpelt er det ikke. Jeg bor ved Holmstrup i Odense postnummer 5250. Jeg har lige få afslag på levering af 5 mb (garanteret).
For dem der er interesseret kan jeg oplyse at jeg bor lige op af en central og selv om tdc siger 70/18

så for jeg 50/10 som er det hurtigste abonnement bortset fra fiber tdc tilbyder jeg for 55/12 for at sikre at jeg har 50/10.

At nogen kan få 50/10 står ikke nogen styeder på deres hjemmeside, koster 299kr

nu er det fint at man ikke kan se nogen steder hvornår man kan få bedre hastighed men i skriver sku heler ikke til kunderne eller inde på jeres hjemme sidde hvornår man kan forvente en bedre hastigtighed hvor i landet i bo det kalder jeg sku dårlig service

Og store dele af jylland. Og nu er vi i slut 2014, der kommer nok ikke hurtigere net mens vi lever her i udkanten af udkanten

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)