Jeg har en huawei e5776s router, og har tilsluttet webcam, men kan ikke få forbindelse udefra.

Hejsa.

Jeg har en huawei e5776s router.

Jeg har tilsluttet et webcam, og oprettet en virtuel server, der peger port 80 på kameraets port 80.

Men selv om jeg kender min "udvendige" ip-adresse, kan jeg ikke få forbindelse til mit webcam udefra.

Er der nogen form for firewall på min 4G forbindelse fra TDC's side?

Hvis der er, kan jeg så få den fjernet?

Kan man købe en fast ip-adresse?

Jeg har en 25GB 4G mobil bredbånd.

Venlig hilsen

Betina Hvejsel

3 Kommentarer

Hej Betina,

Du fortæller ikke hvordan din webcam er forbundet til netværket; er det via din maskine, trådløst via WiFi eller via alm. netværkskabel. Det har naturligvis betydning hvordan du skal konfigurere det i routeren. Normal skal du bruge en IP adresse som du dedikere til din webcam. Dette skal enten gøres som en fast adresse i selve webcam eller via DHCP serveren (routeren) hvor du bruger MAC adressen fra din webcam.

Virker din webcam fra en pc/tablet som er forbundet dit netværk? dvs. kan du tilgå webcam fra en browser f.eks. http://192.168.1.15  hvis ikke skal du først sørge for at det virker internet før du laver ændringer i din router og åbner for en IP adresse og port.

Husk at bruge en statisk adresse til din webcam således at du undgår at DHCP serveren tildeler adressen som er åben i din router til en pc/device når adressen fornyes, da dette vil åbne op for andre som vil kunne tilgår din pc.

Hilsen,

Filip

Tak for dit svar.

Jeg skulle måske have uddybet, men jeg driver en webvirksomhed, og ved alt om at sætte webcams op :-)

Der er tildelt en statisk adresse til webcammet, som kører trådløst op imod routeren (Routeren har ingen stik).

Routeren er en 4G router, som får tildelt en dynamisk IP fra TDC.

Jeg har selvfølgelig også oprettet en virtuel server, der pointer al trafik til webkameraet, fra routeren.

Problemet er at der ikke kommer nogen indgående trafik. Hvilket sikkert skyldes at TDC har en firewall på deres 4G, som spærrer for indkommende trafik.

Hej,

Og du har naturligvis verificeret at webcam'en kører fint på det interne net?!

Når du siger at der ikke er noget indgående trafik antager jeg at du kigger på routerens stats side. Kan du verificere at porten er åben udfra vhj. https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2? Dette værktøj burde give dig en indikation hvorvidt porten er åben men er konfigureret forkert fra routerns side eller om porten er fuldstændig blokeret af muligvis TDC.

Hilsen,

Filip

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)