Kan jeg fjerne reklamer fra min PC, der bliver meget langsom af dem?

Jeg har flyttet indlæg ind i egen tråd, idet Provence er kommet til at bumpe et 2½ år gammelt indlæg. Ændret Emne feltet til relevant, men har ikke redigereret i øvrigt./Patrick, Forum Administrator

Min veninde får epileptiske anfald hver gang hun åbner for sin pc af det skidt der står og hopper på begge sider af skærmen: Din pc´s ydeevne er ringe, eller: 7 ting du ikke må spise. Kan man virkelig ikke stoppe de pop-up reklamer med et eller andet program? Det kan da ikke være meningen at man skal være afskåret fra at benytte sin pc fordi uinviterede blinkende reklamer invaderer ens pc. 

Efter at have ryddet op i min pc og genstartet den, så har jeg fået et problem. Jeg har fået Julemærket igen og det kan ikke fjernes. Det kunne det første gang jeg fik et råd om det, men nu er det umuligt at fjerne. Jeg skal tvangslukke min pc. Det er sidste gang jeg køber Julemærket!

18 Kommentarer

Hej Provence

Jeg har engang læst at det var muligt at fjerne alle billeder fra en side med en bestemt funktion, men jeg kan ikke huske hvilken og hvordan det fungerer. Hvis det forsats er mulig. Måske er der en anden bruger der ved det.

Jeg har et tip til, hvordan du kan undgå pop-up vinduer.

Jeg bruger browseren internet eksploer og jeg har downloadet googles toolbar.

http://www.google.com/intl/da/toolbar/ie/index.html

Når den er indstaleret skal du klikke på det lyseblå kryds. Find og klik der hvor der står noget med pop-up eller lignende. Hvis ikke det står på første side skal du klikke på > for at få næste side frem.

Den nye knap ligner tre små vinduer, med en rød cirkel med en streg over.  Klik eventuelt på den llille knap, Så kan du se den forandrer sig, og husk at læse hvad der står på det lille gardin.

Når knappen er aktiveret vil toolbaren forhindre, at pop-up vinduer popper op på din skærm.

Angående Julemærket.  Indtækterne fra mærket går til et rigtig godt formål, og jeg tror ikke julemærkefondet er glade for at vi ikke støtter det gode arbejde. Det er ærgerligt at du har proplemer med det, så jeg vil anbefale dig at kontakte julemærkefonden, for at høre hvad du kan gøre.

Mange børn bliver hjulpet gennem julemærkehjemmene.

Lad os støtte op omkrig det gode arbejde vores Kronprinsesse er protektor for. Glad humørikon

Tak for svaret.

Jeg har skam prøvet med det foreslåede, men der er stadig masser af pop-up-reklamer her omkring hvor jeg skriver nu til TDC´s forum. Jeg har også sat kryds i "beskyttelse af personlige oplysninger"s blokering af pop-up-vinduer til på Internet Explorer på højeste niveau, men intet hjælper. Det hopper og danser rundt omkring så man er ved at blive tosset i hovedet. Jeg kan godt forstå at min veninde, som lider af epilepsi, får anfald når hun er på nettet.

Når jeg henvender mig til jer kloge hoveder er det fordi, at fra november måned skal alle i Danmark kunne klare sig på pc til offentlige myndigheder. Så er der store problemer for folk med epilepsi som får anfald af blinkeriet. Er der andre muligheder?

Med hensyn til Julemærket, så har jeg støttet dem i flere år med både købte mærker på posthuset og på nettet. Men når de laver noget der giver så meget besvær, så ønsker jeg ikke at støtte dem på den måde. De er i øvrigt ikke til at få fat på.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Lige en detalje... det er ikke fra november i år at alle borgere skal kunne klare kommunikation via internet - det er fra senest november 2014. Muligvis kommer der en bekendtgørelse der sætter bestemmelserne i kraft tidligere - men ikke i år. November 2013 er fristen for virksomheder og foreninger.

Man får adgang til sin digitale postkasse via www.borger.dk. Du kan lade din browser bruge den side som startside. Den er der ingen animationer eller reklamer på. Hvordan du lige sætter en startside, det kommer helt an på hvilken browser du bruger.

Vh

Peter

En mulighed er at bruge Firefox og installere den add-on der hedder AdBlock Plus.

Den kan blokere stort set alle de reklamevindue man normalt oplever.

Hvis der er reklamer den ikke fanger, kræver det kun et par klik at tilføje dem til blokeringslisten.

mvh

Jesper

Hej Quark

Jeg har været inde og se på Firefox, men så vidt jeg kan se, så skal jeg godkende at programmet skal være min standardside? Jeg er også i tvivl om programmet kan fungere sammen med TDC´s sikkerhedsprogram? Kan man have begge programmer samtidig og kan jeg stadig bruge Internet Explorer?

Du kan selv vælge om Firefox skal være din standard browser og/eller standard startside.

Du kan til enhver tid skifte startside til hvad du ønsker.

TDCs  sikkerhedsprogram fungerer uanset hvilken browser du bruger.

Begge browsere kan være installeret på samme tid og kan bruges vilkårligt.

Men du skal bruge Firefox for at kunne undgå reklamerne.

"Når jeg henvender mig til jer kloge hoveder er det fordi, at fra november måned skal alle i Danmark kunne klare sig på pc til offentlige myndigheder. Så er der store problemer for folk med epilepsi som får anfald af blinkeriet."

Fra år 2020 skal hele danmark være digitaliseret, det vil sige at henvendelse til det offentlige skal ske gennem internettet. Dog med den undtagelse, at de personer der ikke har de fornødne IT færdigheder/muligheder kan man blive blive undtaget for at skulle bruge internettet.

Betjening på anden vis 

Borgere, der ikke kan bruge de digitale selvbetjeningsløsninger, skal fortsat have mulighed for at foretage ansøgninger, anmeldelser mv. på anden vis. Kommunen vil derfor anvise, hvordan borgeren i stedet skal indgive en ansøgning, anmeldelse mv., hvis kommunen vurderer, at der foreligger særlige forhold, der gør, at borgeren ikke kan anvende den digitale selvbetjeningsløsning. Særlige forhold kan eksempelvis være særlige handicap, manglende digitale kompetencer, visse socialt udsatte borgere, sprogvanskeligheder mv., der gør, at borgeren ikke kan ansøge digitalt.

http://www.digst.dk/Home/Digitaliseringsstrategi/Digitaliseringsstrategiens%20initiativer/Effektiv%20digital%20kommunikation%20med%20borgerne/Lovgivning%20om%20obligatorisk%20digital%20selvbetjening

Har du mange problemer, med reklamer kan det være at der at sneget sig, adds on, adware, toolbar ind på computeren.

Adware

http://da.wikipedia.org/wiki/Adware

Det kan man fjerne med Adwcleaner se vejledningen på denne side, håber ikke det er for kompliceret.

http://pixxel.dk/om.html

Jo, det er kompliceret for mig. Under forsøget på at fjerne de irriterende reklamer m. Firefox og Ads on har jeg fået raget mig noget til som er meget værre. Delta Search forhindrer mig hele tiden i at komme ind på det jeg søger, hvorefter jeg skal søge igen. Hver gang skal jeg give tilladelse èn gang og jeg bruger oceaner af tid på det skidt. Jeg kan ikke fjerne det igen og det er ikke et program der ligger på min pc. Så nu har jeg både Julemærket, bannerreklamer og Delta at slås med.

Jeg er kun bruger af og med min pc og aner ikke hvad I taler om så snart i går bag programmerne. Det eneste jeg nu kan gøre er at aflevere den til nogen der kan rense den. jeg skulle aldrig have downloadet Firefox.

Okay, men prøv at kikke på denne side, nederst på siden.

http://www.anti-spyware-101.com/dk/delta-search

Hej Provence

Jeg forstår til fulde hvad du skriver og hvor svært det kan være.

Jeg har søgt på nettet på Delta search, som nogen steder betegnes som en undervirus. Ud fra det du skriver vil jeg give dig ret i, at du er nød til at få en til at rense din pc, eventuelt at ominstalere dit styresystem. 

Når du skriver i Forum, bør der ikke være skyggen af en blinkende reklame. Hvis du har hentet firefox fra moserillas webside, er det ikke Firefox der er skyld i, du har fået Delta Search indenfor. Jeg tror du ved et uheld er kommet til at klikke ja, til noget du ikke har læst konsekvensen af. Det har jeg i hvertfald prøvet op til flere gange, men har til dato været heldig ikke at ha' fået skidt ind i min pc.

Dette er den rigtig side at hente Firefox fra:

https://www.mozilla.org/da/firefox/new/

Jeg har ringet til julemærket fra deres kontaktside og de svarede med det samme.

Damen jeg talte med, oplyste at der altid sidder nogen ved telefonerne i telefontiden.

Prøv at ringe til dem, for at høre hvordan du fjernet julemærket.

Jeg ringede til Louise, der står nederst på listen.

https://www.julemaerket.dk/Default.asp?Action=Details&Item=463

Hej Pixxel

Det er dejligt at du henviser til en side, men hvad er det lige jeg skal læse og hvorfor? 

AdBlock Plus. er et program man henter via udvidelser i firefox eller google chrome
@MajaH linket er til Provense, ikke til dig.
Tak til jer alle som har forsøgt at hjælpe mig. Jeg har ingen virus på min pc for ellers ville TDC´s sikkerheds-program have fortalt mig det, og jeg sørger for at opdatere dem af mine programmer, som ikke er indstillet til at gøre det selv, regelmæssigt. Det var først da jeg fik downloadet Firefox og det foreslåede Ad Blocker add on at det gik helt galt.

Jeg har forsøgt at spørge Julemærket via mail, hvor jeg også har kunnet beskrive den besked der kommer ved lukning af programmet, men de har ikke reageret.

Under alle omstændigheder skal I alle have tak for hjælpen.

Delta Search er ikke en virus men en startside eller søgemaskine som det fremgår af det link som jeg satte ind. Følger man vejledningen på siden kan man ændre på startside eller søgemaskine.

Provence skrev:
Tak til jer alle som har forsøgt at hjælpe mig. Jeg har ingen virus på min pc for ellers ville TDC´s sikkerheds-program have fortalt mig det,

Hej Provence

det er ikke sådan du skal tænke om et antivirusprogram. Sådan et program kan ikke tænke selv. Det er afhængig af de informationer du giver programmet og de informationer TDC opdaterer det med..

Hvis du downloader et program af en tvivlsom karekter, kan det godt være at antivirusprogrammet stopper websiden, men du kan ikke stole 100 procent på det. Du har også selv et ansvar. Hvis du downloader et program som endnu ikke er kommet i den forbudte kasse, og du klikker ja tak til at indstallere programmet, Tror antivirusprogrammet at det er godt nok. Du har nemlig givet din tilladelse til at programmet indstaleres.

Hej Pixxel

Det er muligt at det er en startside, men når jeg søger på navnet er det ikke  de bedste ord der dukker op i diverse link:

https://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=&oq=delta+&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGNI_daDK535DK535&q=delta+search&gs_l=hp..2.0l4.0.0.0.6473...........0.&pbx=1

citat "Delta Search er en browser hijacker, der forårsager virkelig alvorlige sikkerhedsproblemer, hvis når de er installeret på en PC. Programmet gør det muligt for brugeren at oprette sin egen spillelister på YouTube og dele dem med venner via forskellige sociale netværk. Selv om dette er ikke en computer virus og dens formål er at gøre din online oplevelse mere behagelig, er den kategoriseret som et potentielt uønsket program." citat slut

kilde: http://www.xp-vista.com/da/spyware-removal/delta-search-removal

citat "Delta Search er et søgeprogram der klart er gået over stregen. Det er åbenlyst at dette potentielle uønskede program er brugt af dens ejere til at promovere sider, som prøver at sælge unødvendige ting og services. Delta Search gør det at den returnere opsatte søgeresultater som klart adskiller sig fra dem vist af Google. Udover det udøver den irriterende redirections, dette gør at vi ikke kun ligger den ind under kategorien adwares men også browser hijackers. Så snart denne virus er i systemet, ændrer den dele af computerens indstillinger såsom den normale søgemaskine, bogmærker eller startside." citat slut

Kilde. http://udenvirus.dk/delta-search/

o.s.v.  Glad humørikon

Jeg ville ikke turde have det på min pc. Blinkende humørikon 

pixxel skrev:@MajaH linket er til Provense, ikke til dig.

Hej Pixxel

Ja det ved jeg godt, men jeg elsker at blive klogere, så derfor læser jeg det også. Meget glad humørikon

Provence et antivirus program er ikke retningsgivene for om du har virus den kan altid komme ind din bil kan også gå i stykker selv om du overholder alle service et virus program gør hvad det kan men 100 % er det aldrig læs de værse test på nettet så ser du jeg har ret

Der findes et alternativ til AdBlock og AdBlock Plus, som både loader hjemmesider hurtigere og som er lettere at sætte op. NoAd.dk virker på alle devices/computere som bruger TCP/IP, man skal blot bruge NoAd's DNS servere.. På windows klienter findes der et lille program der kan skifte dine DNS indstillinger automatisk. Du kan også gøre det manuelt i din router eller direkte på din klient pc/device. Du kan læse mere på http://NoAd.dk

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)