Svar

Jeg får fejl "403 access forbidden" på www.sochi2014.com

Jeg havde ingen problemer med dette websted i forgårs. Men i går og i dag får jeg fejl 403 hele tiden. Har fjernet cookies, renset browserdata, udført en ipconfig/flushdns, genstartet min Chrome browser. Prøvet IE og Firefox. Har testet om  http://www.sochi2014.com er nede, men det er den ikke. Intet hjælper. Er det et TDC DNS problem eller noget andet? Er der nogen der har en løsning på dette problem. På forhånd tak.

icon

Bedste svar af Alexsus 10 februar 2014, 17:09

Man blokere jo ikke HTTP adgang ud fra en mail spamliste, og der der ingen login funktion på hoved siden, kun på deres shop som ligger på en anden server med ip 85.26.205.71

og hvis de blokerede via et login ville man vise en fejl besked om at deres adgang er blokeret grundet for mange forsøg, især fra en stor side som sochi2014.com da man ikke ønsker at lade bruger hen i det uvisse en simple 403 er ikke nok, som jo også betyder at serveren har modtager besked fra browseren men nægter at svare på den besked, og det kan jo så være mange ting især når det er en windows iis 8 server, så er der mange typer af 403.x beskeder...

Du kan prøve at slukke din router hele natten og så håbe på at den næste morgen for tildelt en ny IP adresse fra TDC, og så se om der stadigvæk er en blokering... det er nok det nemmeste.. nogle fortæller at 2 timer uden strøm nogle gange er nok til at homeboxen for en nye WAN IP

Du kan bruge denne side http://www.whatismyip.com til at se din WAN IP og så tjekke om den har skiftet når du har haft boxen uden strøm i 2 timer eller mere...

Se original

34 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Sikke noget skidt  - jeg har prøvet  at forbinde - ingen problem.

403 er jo fordi serveren i enden IKKE vil have du lister data - prøv først at skrive :

www.sochi2014.com/en i browseren - det er her man som europæisk ip-adresse forbindes til af serveren.

Alternativt forbind via en proxy ! det kræver jo man har adgang til sådan een selvfølgelig.

Du kan checke om din ip adresse er blacklistet generelt - http://www.blacklistalert.org/

Selv om den ikke findes her kan den være blokeret på webserveren. Hvis den er blokkeret på webserveren, bliver man 'clearet' efter nogen tid - som regel.

Venlig hilsen

/

• Flyttet det ene af to identiske indlæg. /MajaH
Hej solotdc,

Tak for dit svar.

Har prøvet dit blacklist link og der så alt ud til at være i orden bortset fra 3 domæner hvor der kunne være et problem med at modtage en e-mail fra mig og 2 uden resultat. Har copy/pasted dem nedemfor: 

combined.njabl.org No Result (REFUSED)
db.wpbl.info No Result (REFUSED) 

dnsbl.sorbs.net Listed! See why 

l2.apews.org Listed! See why 

zen.spamhaus.org Listed! See why

Alle andre var OK, så jeg tror ikke det er problemet.

Jeg har prøvet at bruge en proxy forbindelse (Tor), men det hjalp ikke.

Da siden er den officielle OL side, kan jeg jo ikke sidde og vente på at min IP adresse bliver clearet engang efter olympiaden Glad humørikon

Mvh

Omdømme 1

Hmmm ... listningen hos spamhaus kunne gøre det men når du heller ikke kan komme igennem via tor så er det jo ikke din ip adresse.

Jeg kan ikke se nogen fejl på websiden - der er lidt java fnidder men ikke noget alvorligt og den skal bruge adobe flash, men det vil den jo bede om hvis det manglede.

Jeg overvejede at skrive til dem men da tor heller ikke gør nogen forskel så er det jo umuligt at spore din adresse for dem.

HAr du prøvet at trace ? bare for at se hvor lang du kommer ?

/

Hej solotdc,

Udførte tracert i command prompt og fik følgende resultat:

http://www.angelfire.com/nj3/dk/screendump.jpg

Jeg har ikke meget forstand på dette, men hvis du kan se noget der ikke ser korrekt ud, så er alle forslag velkomne.

Tak og mvh.

Omdømme 1

har problem med at sende indlæg så kommer tilbage om lidt

/

Omdømme 1

Hej igen.

Jeg har lavet et svar til dig med lidt forklaring på men den vil af een eller anden grund ikke accepteres i TDC forummet - siger der er fejl.

Men din trace er helt forkert - du har fået et eller andet ind i dit system der peger helt forker når du taster web adressen.

det der kommer er en side med 403 forbidden som 'bare' er et billede fra en udbyder der hedder angelfire...

Check i dine host filer under /windows og se om der er lavet noget der

Vender evt. tilbage med lidt mere info når jeg finde r ud af mit problem med TDC Blinkende humørikon

/

Hej,

Jeg havde også problemer med at poste mit tracer resultat, da TDC forum ikke ville acceptere de URL's som stod i resultatet. Man kan heller ikke uploade et billede til dette forum, som er gemt på mit eget drev. Derfor gemte jeg mit screendump på en host som hedder angelfire. Det kan man så heller ikke se i dette forum. Det virker lidt håbløst når man ikke kan poste div. resultater i dette forum.

Mvh

Omdømme 1

Aha det forklarer lidt (samme som mit problem) - men heller ikke dit screendump indeholder noget info.

Men ihvertfald skal du have 3 -5 linier i din trace, startende med din router 192.168.x.x og ender med en ip adresse der starter med 195....

/

Hej,

Jeg fik 4 linjer tilbage i mit trace og det startede med min router og sluttede med min ip adresse, så det ser fint ud.

Mvh

Omdømme 1

Hej igen igen.

Det er ikke din egen ip adresse tracen slutter med  - vel ? men 195.249.27.X som er sohci2014.com adresse (X er mellem 37 - 41)

Jeg kan kun sige du må være blevet 'banned' (altså din ip-adresse som du jo får tildelt lidt tilfældigt fra TDC) og hvordan det hænger sammen med at du heller ikke kan tilgå siden gennem tor kan jeg ikke lige svare på.

(Kan også skyldes i meget få sager at cookies er slået fra - prøv at checke om du har slået dem fra)

Anyway - da du jo ikke selv kan kontakte teknikken i Sohci har jeg skrevet og bedt dem checke din ip adresse - ved ikke om de vender tilbage men hvis / når så vender jeg tilbage.

/

Hej endnu engang,

Tracen slutter med 195.215.221.26.

Det minder jo ikke om den ip adresse du får.

Jeg har ikke slået cookies fra.

Endnu engang tak for hjælpen. 

Omdømme 1

195.215.221.26 er ok - de benytter en masse proxy servere så der er en masse med tung trafik (min sidste trace går gennem 12 hops før jeg når sohci2014.

Jeg vender sagen igen og hvis jeg får svar fra Sohci eller en ide skriver jeg.

/

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Lige en tilføjelse..

Det blacklist tjek du lavede tjekker din WAN IP adresse mod en række spam filtre, og de normalt kun brugt til mail trafik, altså hvis du har din egen server stående så vil en modtagende mail server tjekke din WAN IP på den liste og afvise mails hvis den (din WAN IP) er listet... det har normalt intet med HTTP trafik at gøre.

Spamhaus og Sorbs er de to største og mest brugte spamfiltre, og du kan ikke forvente at de vil fjerne din ip adresse da den er dynamisk og de har blokeret de fleste dynamiske IP adresser hos ISPer i hele verdenen, netop så man ikke kan sende spam mail for derefter at skifte IP og sende flere spam mails uden at de kan nå og følge med.

Jeg tror fejlen ligger et andet sted, da man yderst sjællent afviser HTTP trafik ud fra klientets WAN IP adresse, og hvis man gjorde ville der være flere hjemmesider du ville havde svært ved at komme ind på.

403 betyder at serveren modtog din anmodning men nægter at svare på den, det kunne være fordi din browser har en tilføjelses plugin/modul der laver ged i det, sådan at det ikke er en GET kommando der sendes men ved en fejl sender en anden kommando..

kan se du har prøvet med en anden browser, så det er da ikke det der gør det...

eventuelt prøv på en anden pc/mobil/tablet via din forbindelse, så kan vi få bekræftet om det er din linje der blokere eller din pc/mac...

Hvis du har en firewall på din pc/mac kan det være adressen er blevet tilføjet ved en fejl da den har opdateret listen over sider der skal blokeres, men i det tilfælde vil jeg mene du ville få en anden fejl, men man skal jo aldrig sige aldrig...

Håber der er noget af det du kan bruge til noget, og skriv endelig hvad du gør af opdagelser så er der helt sikkert en der kan hjælpe.. Glad humørikon

VH

Alex

Hej Alex,

Tak for dit svar.

Har nu prøvet med min mobil via min tdc wifi forbindelse og her får jeg også "403 access forbidden" på http://www.sochi2014.com. 

Er det ip adressen i min TDC box der er problemet?

Mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

ja altså det er jo en tydelig indikator på at det din linje der blokere. hvis du ikke har sat firewallen op fra "normal" i homeboxen så ville jeg nok ringe ind til hotline og få dem til at kigge, det kan være der ved en fejl er blevet sat en blokere på din linje via centralen, lyder dog godt nok underligt da der jo ikke er noget specielt ved den hjemmeside og du har da ikke problemer med andre sider vel??

men altså ring og sprøg support/hotline om at få tjekke efter.

JEg har været ude for at en port var blokeret i deres ende selv om jeg har statisk IP og alle porte skulle være åbne, og fejl kan jo ske...

Omdømme 1

Hej.

Ja det er det der er problemet - din boks får tildelt en ip adresse af TDC og det er den der er spærret.

Adressen kommer fra en 'pujle' som desværre af og til bliver brugt til dårlige ting på nettet og derfor er der nogen der vil blokere for sådan een - mest mail servere.

Det kan være du har forsøgt at logge ind på en side på Sochi2014 og er blevet afvist et par gange - det er nok til at man vil blokere ip adressen.

Mine servere både web og mailservere har denne mulighed, så hvis nogen taster forker 3 gange lukkes ip adressen for en tid eller jeg kan helt blokere for ip adresser fra f.eks. Kina.

Jeg afventer stadig svar fra Sochi om de har noget på din ip adresse.

/

Omdømme 1

Hej igen igen.... ;-)

Prøv at bruge din tlf med mobil data i stedet for Wifi.

/

Omdømme 2

Man blokere jo ikke HTTP adgang ud fra en mail spamliste, og der der ingen login funktion på hoved siden, kun på deres shop som ligger på en anden server med ip 85.26.205.71

og hvis de blokerede via et login ville man vise en fejl besked om at deres adgang er blokeret grundet for mange forsøg, især fra en stor side som sochi2014.com da man ikke ønsker at lade bruger hen i det uvisse en simple 403 er ikke nok, som jo også betyder at serveren har modtager besked fra browseren men nægter at svare på den besked, og det kan jo så være mange ting især når det er en windows iis 8 server, så er der mange typer af 403.x beskeder...

Du kan prøve at slukke din router hele natten og så håbe på at den næste morgen for tildelt en ny IP adresse fra TDC, og så se om der stadigvæk er en blokering... det er nok det nemmeste.. nogle fortæller at 2 timer uden strøm nogle gange er nok til at homeboxen for en nye WAN IP

Du kan bruge denne side http://www.whatismyip.com til at se din WAN IP og så tjekke om den har skiftet når du har haft boxen uden strøm i 2 timer eller mere...
OK jeg prøver. Jeg var ellers igang med at ringe til TDC support men de havde for travlt til at tage min telefonsamtale. Gal humørikon

Hvis det virker, skal jeg nok advisere at problemet er løst. 

Hej hej,

Det har jeg lige gjort og det virker. Der får jeg en normal forbindelse til siden.

Omdømme 2

ja supporten er ikke altid lige hurtig at få fat på...

men jeg krydser fingre for at det virker så du kan få siden frem igen...
Hej Alexus,

Det var et svar til solotdc. Jeg fik forbindelse til siden via mobil data med min mobil.

Jeg har stadig ikke forbindelse til siden via min TDC box. Jeg slukker for boksen i nat og jeg skal nok fortælle dig i morgen om det har virket.

Undskyld forviringen.

Mvh

Omdømme 2

Hehe det var mig der var lidt hurtigt til at læse, så fik den i anden omgang og har også derfor slettet beskeden for at minske den overordnet forvirring... men vi ser i morgen, for håbentlig virker det og så kan vi binde en knude på det, og under tæppet... Glad humørikon

forresten skriver den kun 403 eller skriver den 403.x hvor x er et tal fra 1 til 20 stykker?? 

Det er nemlig en IIS server så den burde skrive 403.x som kan give lidt mere forklaring til hvorfor du ikke må komme ind... 

vh

Alex

Den skriver kun 403. Jeg har prøvet at poste et screendump, dog uden succes. Glad humørikon

Mvh

Omdømme 2

Sært men måske man kan slå det fra...

Hvilken fejl oplever du når du prøver at indsætte et billede??

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)