Kan jeg få en HomeBox?

Dette er sikkert et mega dumt spørgsmål, men nu må jeg lige finde ud af det en gang.

Jeg bor til leje og kan se at vores internet herude er ved TDC. En af mine naboer har en HomeBox, og er derfor nysgerrig om jeg også kan få eller købe sådan en uden at jeg skal til at oprette et abbonnement hos TDC? Er der nogen der ved det, eller noget min udlejer skal vide?

Jeg bruger nemlig en anden router lige nu fra D-Link og den virker sgu ikke så godt. Den hopper af og på hele tiden men det gør nettet ikke når jeg er kablet direkte til.

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg tror ikke du kan købe en løs homebox fra TDC. Da Homebox er kombineret Trådløs router og Modem.

Tilbage til dit problem. Jeg tror ikke det er din router der er galt med. jeg tror det er noget der "jammer" din WiFi. Hvis du kører en Android Telefon kan du prøve at hente en app der hedder WiFi Analyzer af Farproc, og med denne kan f.eks. se om der er andre WiFi routere der er på samme frekvens som din. Eller se på disse foreslag:

1. Er du langt fra din box? (Prøv lige ved siden af din router, virker det bedre der?)

2. Hvor står din router (Optimal placering Frit fremme, ikke bag noget eller inde i et skab)

3. Er der andre på din kanal (Naboers net  eller lign?) Det kan du så se med WiFi Analyzer. Hvis der er, så skift din kanal. (Se Bruger vejledning til din router)

4. Er der andre enheder der bruger din WiFi? Og evt. har meget trafik? (Online spil, Streamer video, downloader osv.) Desuden skal du være opmærksom på WiFi på en Trådløs router (Fabrikat er underordnet) kun er en simpel tovejs radio (Også det man i "de gamle dage" kaldte for en Walikie Talkie) Selv hvis du f.eks. har en 100mbit WiFi og der er 4 enheder på, så er det desværre ikke sådan at hver enhed har 25 Mbit. Det der sker er 1(én) enhed har 100 Mbit og alle andre har 0(nul). Når den så er færdig med at hente eller sende en datapakke (Det kan ikke gøres samtidig som på en ledning) så kan en anden enhed melde sig ind, den får så 100 mbit, og alle andre 0 osv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)