Intet internet på smart tv


Hej alle!

Jeg har det problem at mit samsung smart tv ikke vil oprette forbindelse til vores trådløse internet.

Internettet virker fint på både mobil og pc.

Den flinke mand fra TDC kundeservice rådede mig til at skrive herinde.

Er der nogen der har haft ligende problem?

Og er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?

18 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
det første du bør forsøge er om det virker via kabel. Altså et kabel mellem router og TV.

Vh

Peter

Hej 

Jeg har præcis samme problem internettet virker fint på bærbar og mobil. Dog ikke mit samsung tv.

Kundeservice kan ikke hjælpe mig da de ikke er uddannet til at tage i imod henvendelser om internet på tv.

Så jeg blev også henvist hertil denne side.

Nogen som kan hjælpe????

Vh. Arfan

Hej, prøv at ændre jeres dns indstilling til 8.8.8.8 ,fandt det på en US side, men det virkede for mig.
Har også Samsung, og det virkede fint indtil i dag hvor der så ingen forbindelse var. Brugte det gode råd med 8.8.8.8 som også virkede for mig. Tak for det.Glad mand

Hej

Jeg har det samme problem på min samsung 8005 smart tv.

TDC har åbenbart problemer med deres DNS, så folk bruger Googles 8.8.8.8, og det er hellere ikke optimalt siden Google kan tracke alle dine aktiviteter og spamme dig efter behøv....

Omdømme 5
Badge +4
Du siger Google DNS tracker alle ens aktiviteter? Men de fleste der har internet, har jo Dynamisk DHCP tildelt adresse? Så hvis jeg genstarter min router, er der stor chance for at jeg ikke får samme IP igen. Så hvad skal Google så gøre? Spame min nabo, der måske får min IP, da han også genstartede sin router, og så får han alle de reklamer jeg skulle have haft?

De kan selvfølgelig registrere min MAC adresse, men øhh... Hvis jeg nu logger på ved en ven, eller mine forældre, så får jeg jo ikke samme Mac adresse, men deres respektive Routers MAC adresse. Ligesom hjemme ved mig, der er det jo Min Routers MAC adresse Google kan se? Så jeg ville måske få reklamer med Strikke opskrifter, eller kogeopskrifter, hvis det var min mor der havde brugt deres forbindelse sidst?

Eller hvad nu hvis du har hundreder af maskiner bag din router, og bruger Google DNS? Får alle sammen så samme reklamer?

Hvis man derimod har en google account (Gmail, Goggle+ el.lign.) Så tracker de hvad du laver. Og det har man givet dem lov til, da man godkendte deres betingelser..

Du kan også læse her, at de sletter alle reccords efter 24 Timer, og hvad de gør med de informationer de samler fra Google DNS: https://developers.google.com/speed/public-dns/faq?csw=1#privacy

Gælder det mon også phillips ? Det er kun det inde i stuen der siger den mangler forbindelse to andre har ingen problemer. Kan nogen hjælpe en folkepensionist ??🤕
Omdømme 7
Badge +7
Du kunne skrive lidt mere. F.eks. hvilken router du bruger og hvilken frekvens du bruger på det trådløse net.
efter youees ændringer hvor jeg genindstillede tv et forsvandt internet forbindelsen, men kun på det inde i stuen det siger jeg ingen forbindelse har og jeg skal undersøge mun router og kabel forbindelse, men når alt det amdet virker må det vel være tv et, phillips siger jeg skal genindstille som jeg nu har prøvet et antal gange. vh verner
Omdømme 7
Badge +6
Kablet forbindelse fra Modem til TV.? Ingen netforbindelse.? Er der valgt kablet forbindelse.? Er der forbindelse hvis kablet tilsluttes anden enhed.?
ja der er valgt kabet
l, men det burde vel også virke ved trådløs???
Omdømme 7
Badge +6
Der der skal vælges den rigtige tilslutning
mit phillps i køkkenet har ikke kabel forbindels det er åbenbart trådløst og har ingen problemer.vh verner
Omdømme 7
Badge +6
Hvis der er problemer med forbindelsen både ved brug af kablet forbindelse og ved brug af Wi-Fi, så kunne det tyde på problem med netkortet.
Kan det ikke finde det trådløse net.?
det virker ved alm tv alle kanaler er indstillet og i orden, jeg mangler blot it forbindelsen, min wi-fi ruter virker også på alle andre enheder bare ikke i stuen, mit tv i køkken phillips virker også og uden kabel forbindelse men trådløs i stedet for kabel.i stuen ser vi alle yous kanaler, åbenbart med defekt kabel??:(
Omdømme 7
Badge +3
Undersøg TV-apparatets netværksindstillinger. Er de indstillet til at få IP-adresse automatisk (via DHCP) eller manuelt? Hvis der kan vælges mellem IPv4 og IPv6 så sørg for at IPv4 er aktiv. Hvis IP-adresse er indstillet til manuel, så skal den enten ændres til automatisk eller alle de nødvendige oplysninger skal indtastes.

Er MAC-filter aktiveret i routeren (det er det ikke som standard fra YouSees side)? Har betydning hvis der anvendes wi-fi.

Prøv også at slukke TV helt, genstarte routeren, og når routeren er helt genstartet tænd for TV igen.
@Radiomanden
Jeg har samme problem med mit Samsung TV - har prøvet både med og uden kabel, og skiftet indstillinger, så det matcher wifi eller kabel.
Smarthub indstillinger er forsøgt nulstillet, router er forsøgt slukket og genstartet.
TVet kan godt finde både wifi og kabel, men kan ikke forbinde til internettet.
Så, kan det "kun" tænkes at være netkortet, der er problemet?
Alle andre enheder fungerer uden problemer på wifi.
Med venlig hilsen Mette
Omdømme 7
Badge +6
Er der prøvet det som MS Erik foreslår.?

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)