Intet internet på smart tv

• Deltager
  • 1 kommentar
Har netop købt JVC Smart tv og samtidig TDC hometrio med trådløs router. Nu skal homerio boksen have LAN ledningen og derved skal smart tv køre trådløst, men det virker ikke! Med kabel fungerer det fint. Hver gang jeg indtaster den ønskede WPA kode, siger tv at AP ikke kan oprette forbindelse. Hvad gør jeg galt?

Mvh Jaycob

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Min anbefaling er at tage kabel til TV. Men det er nok mest hvis det er streaming der skal foregå (f.eks. Netflix, el lign.) og der kan dergodt komme "klumber" i strømmen, når det er via trådløs. Især hvis der er andre enheder der bruger trådløs samtidig. f.eks. PC, Smartphone, iPad el.lign. Jeg taler af egen erfaring. Især hvis du vil streame HD indhold, er det en god ide at have et netværks kabel til TV.

Tak for hurtigt svar! Men hvordan gør jeg så det smartest hvis jeg helst vil undgå for mange ledninger? Kan der trækkes direkte fra hometrio boksen som står lige ved siden af TV?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det lyder som om du allerede har trukket et kabel til en TV-boks ved fjernsynet?

Hvis det er tilfældet - så køber du en switch i en computerbutik eller sågar Bilka, og to korte patchkabler. Tag LAN stikket ud af TV-boksen og sæt den i switchen. Fra switchen sætter du så et kort kabel til TV-boksen og et til TV'et. Så slipper du for at trække et nyt kabel.

Vh

Peter

Kan ikke komme på smart tvmed nettet, selv om de andre enheder virker. I går var der ikke noget ivejen
Jeg har det samme problem med mit Samsung SmartTV.

Mandag ingen problemer med at streame f.eks. Netflix mv. Tirsdag begyndte tv'et at sige, at der ikke var forbindelse til internettet. Det er kablet internet fra en router som er sluttet til TDC's box. 

Der er masser af LAN forbindelse, og jeg kan stadig streame fra min NAS-server. Og alle mine - mange - andre dimser kan uden problemer kommer på.

Er der kommet ny firmware eller lign i TDC Duo box??

Jeg kan heller ikke få Internetadgang via mit Samsung SmartTV.

Mandag ingen problemer med at streame f.eks. Netflix mv. Tirsdag begyndte tv'et at sige, at der ikke var forbindelse til internettet. og at jeg skulle kontakte min Internetleverandør. Det er kablet Internet via en TDC Homebox (router). 

Jeg kan sagtens få Internet-adgang til min computer, tablet, telefon og NAS - MEN altså et stop for Internetadgang via mit Samsung SmartTv.

Nogen, der kan gøre mig klogere på, hvad jeg skal gøre?

Virker igen :-) Alt er godt.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej johnFante.
Kom det bare af sig selv,eller fik du det til at virke(evt. Hvordan)
Mvh.
Det kom af sig selv. Beklager jeg ikke kan hjælpe med mere!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Fejlen er opstået hos Samsung.
Udmelding fra Samsung-Danmark Support:

https://www.facebook.com/SamsungDanmark/posts/10153149904749846? comment_id=10153149939729846&offset=0&total_comments=1&notif_t=share_comment

Venlig hilsen
   Trumle.

Blot en opdatering. Alt virker nu igen. Efter kontakt til TDC hotline blev det oplyst, at Samsung Support havde oplyst, at deres server har været nede.

Den er nu oppe igen - ligesom min Internet-forbindelse til fjernsynet. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)