Intet internet på smart tv

Hej alle!

Jeg har det problem at mit samsung smart tv ikke vil oprette forbindelse til vores trådløse internet.

Internettet virker fint på både mobil og pc.

Den flinke mand fra TDC kundeservice rådede mig til at skrive herinde.

Er der nogen der har haft ligende problem?

Og er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

det første du bør forsøge er om det virker via kabel. Altså et kabel mellem router og TV.

Vh

Peter

Hej 

Jeg har præcis samme problem internettet virker fint på bærbar og mobil. Dog ikke mit samsung tv.

Kundeservice kan ikke hjælpe mig da de ikke er uddannet til at tage i imod henvendelser om internet på tv.

Så jeg blev også henvist hertil denne side.

Nogen som kan hjælpe????

Vh. Arfan

Hej, prøv at ændre jeres dns indstilling til 8.8.8.8 ,fandt det på en US side, men det virkede for mig.
Har også Samsung, og det virkede fint indtil i dag hvor der så ingen forbindelse var. Brugte det gode råd med 8.8.8.8 som også virkede for mig. Tak for det.Glad mand

Hej

Jeg har det samme problem på min samsung 8005 smart tv.

TDC har åbenbart problemer med deres DNS, så folk bruger Googles 8.8.8.8, og det er hellere ikke optimalt siden Google kan tracke alle dine aktiviteter og spamme dig efter behøv....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du siger Google DNS tracker alle ens aktiviteter? Men de fleste der har internet, har jo Dynamisk DHCP tildelt adresse? Så hvis jeg genstarter min router, er der stor chance for at jeg ikke får samme IP igen. Så hvad skal Google så gøre? Spame min nabo, der måske får min IP, da han også genstartede sin router, og så får han alle de reklamer jeg skulle have haft?

De kan selvfølgelig registrere min MAC adresse, men øhh... Hvis jeg nu logger på ved en ven, eller mine forældre, så får jeg jo ikke samme Mac adresse, men deres respektive Routers MAC adresse. Ligesom hjemme ved mig, der er det jo Min Routers MAC adresse Google kan se? Så jeg ville måske få reklamer med Strikke opskrifter, eller kogeopskrifter, hvis det var min mor der havde brugt deres forbindelse sidst?

Eller hvad nu hvis du har hundreder af maskiner bag din router, og bruger Google DNS? Får alle sammen så samme reklamer?

Hvis man derimod har en google account (Gmail, Goggle+ el.lign.) Så tracker de hvad du laver. Og det har man givet dem lov til, da man godkendte deres betingelser..

Du kan også læse her, at de sletter alle reccords efter 24 Timer, og hvad de gør med de informationer de samler fra Google DNS: https://developers.google.com/speed/public-dns/faq?csw=1#privacy

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)