Internettet lukker når pc startes.

Hejsa,

Sidder her med en bærbar (på det trådløse) og en stationær (via kabel).
Problemet er, at når jeg tænder for min stationære går der få minutter, så slukker internettet i min homebox, og den står bare og søger efter internet.

Jeg har, efter problemet opstod, rebootet min stationære fuldstændig. Dette hjalp dog ikke.
Jeg har købt nyt kabel, skiftet porte samt nulstillet og genopsat homebox'en.

Hvad kan der være galt?

Mvh. Niklas

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Niklas

Jeg kunne se, at du ikke havde fået noget svar.

I sådan et tilfælde, er det en god idé at hive fat i TDC Hotline. Det lyder også som om, at du har prøvet rigtig mange ting af.

Hvordan du kontakter dem, kan du se her: http://privat.tdc.dk/kontakt

/Stefan

Hej Stefan.

Jeg har haft kontakt med TDC.
Det jeg fik stillet til rådighed var en fra supporten der kunne underholde mig i 14 dage hvis problemet varede ved. Jeg fortalte ham at problemet hele tiden var der og det ikke ændrede sig, om han så gendannede homeboxens instillinger 20 gange om dagen.
Til sidst var der intet svar at få og sagen blev lukket. Dette er simpenthen min sidste udvej inden jeg lukker og slukker for TDC og Homeboxen. Jeg kunne have været heldig at der var én der havde haft samme problem.

Men tak for opmærksomheden.

Mvh. Niklas

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Det lyder som om at din pc udsender elektrisk støj eller har et defekt netkort.

Hvis den udsender støj kan det vælte signalet fuldstændigt. Det kan være hvilken somhelst af alle de enheder du tænder i den forbindelse. Hvis du har en lille transistor radio eller kan låne en som har mellembølge er det muligt at lytte sig frem til støjen. Sæt den på mellembølge og tun ind på omkring 560 KHz og opefter. Hører du en kraftig brummen har du muligvis fundet fejlkilden.

mvh

Jan

Hej... Tillader mig at spørge videre på denne tråd

Jeg oplever den fejl at vi ikke kan søge på nettet, ej engang skifte side her på TDC før at den trådløse falder ud. Der er 0,5m mellem router og PC.

Med kabel, altså ikke trådløs har vi ingen problemer og hastighedstest 8,8/0,8Mbit

Testen viser, når den kan gennemføres trådløst 1,28/0,67Mbit. (ca. gennemsnit målt af 6 forskellige produkter en af gangen, de andre slukket).

Abbonement 10/2Mbit.

Vi har haft lukket ned for Ipads, Iphones og PCèr, haft dem startet op en af gangen, ingen kan køre trådløst.

Har lavet Home Box test for støj som viser ca.-95 fra kanal 0-3. Automatisk valgt. Har forsøgt at ændre kanaler, men så kan det trådløse slet ikke starte op

Har kun 0,5m kabel mellem router og PC, men Lan testen kan aldrig gennemføres, kører så lang tid at man bliver logget af.

Har udført reset funktionen på Home Box flere gange.

PCér kan for trådløs vise.

1. Fuld signal - tilsluttet - ingen internetadgang.

2. Fuld signal - begrænset adgang - ingen netværksadgang.

3. Eller det virker.

Tdc tekniker oplyste at TDC kun leverer kabel-internet og har ingen forpligtigelser for funktionen af det trådløse, men foreslog mig dog selv, at købe en ny trådløs router.

Så tænker lidt om det er min Tdc-router der ikke virker, den oplyste støj eller, som Tdc tekniker også foreslog alle mine enheder der er fejl på.

Hvor står der noget om, hvor meget støj der må være?

Håber på at andre kan se,hvad der er galt.... på forhånd tak.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Niklas.

Fejlen skal sandsynligvis findes i støj som JAN er inde på.

Fjern strømkablet og netledningen til stationær pc.
Det er ikke tilstrækkeligt kun at lukke komputeren ned,,
Den kan stadig stå med spænding på USB / Lan-porte.

Test derefter dine andre enheder både med kabel og trådløst.

Sæt strømkablet til,og start den stationære UDEN netledning.
Bliver det trådløse signal nu ustabilt--er det temmelig sikkert din strømforsyning der er årsagen.

Denne kan være defekt,,også selv om den kan "trække din PC" uden problem.
Den kan derfor udsende et kraftigt støjfelt.
Og er der kun 0,5 m til routeren vil wi-fi signalet blive "kvalt".

Er dette ikke fejlen,kan du nu sætte netledningen i den stationære.
Herefter er det sandsynligt at fejlen er i netkortet.

Håber du finder "synderen".

Kan du låne en anden stationær pc til kontrol,kan du hurtigt se om fejlen er i dit eget,,eller i TDC`s udstyr.

Venlig hilsen
   Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)