Internethastighed 7 gange dårligere end det vi betaler for

Over en længere periode har internet forbindelsen i mit hjem været dårlig. Vi har bestilt 5mb download, og på TDCs hjemmeside efter adskillige forsøg kan vi kun modtage 0,7mb fra hastighedstesten. Ikke nok med at forbindelsen generelt er lav, og hvis én person er på youtube er internettet stort set utilgængeligt for de andre, så er det også meget svingende, og nogle gange bare hopper af eller nægter at loade en side.

Hvad kan der gøres, for at vi i det mindste får hvad vi betaler for? 

Mvh. Lasse Andersen

2 Kommentarer

Hej Lasse

Ikke fordi jeg har en løsning til dig, men jeg syns du skal tage testen nogle gang på denne side også:

https://bredbaandsmaaleren.dk/maaler.html

------------------------

Har du genstartet dit udstyr efter denne vejledning?

BBS's vejledning:

Start med at slukke for computere og følg denne opskrift:

Bag på Homedisken, mellem strøm og Lan er en Resetknap. Denne holdes inde (med en papirklips eller en nål), indtil der kommer 2 bipder går op til 10 sekunder før 2. bip kommer, slip ikke knappen før 2 bip. Derefter kan gå 1 minut før Homedisk er resat.

Når lampen på forsiden er holdt op med at blinke, tryk da på knappen på forsiden med det blå lys ca. 3-6 sekunder, efter første bip slip da knappen.

Når Homedisk har været slukket ca 30-45 sekunder, tænd da igen og vent til de 2 grønne lamper lyser konstant.

Tænd nu din pc, og åben en Internet browser.
Prøv nu at taste 192.168.1.5 i browser adressefeltet., så skulle det gerne virke.

--------------------------

Du skriver at det er svært at lode websiderne.

Har du prøvet at slette broserdata?

Giweo's vejledning.

Internet Explorer 7: Funktioner > Slet browserdata > Midlertidige internetfiler > Slet filer > Ja > Luk.

Internet Explorer 8: Sikkerhed > Slet browserdata > Aktiver kun Midlertidige internetfiler > Slet.

Internet Explorer 9: Sikkerhed > Slet browserdata > Aktiver kun Midlertidige internetfiler > Slet.

Internet Explorer 10: Funktioner > Internetindstillinger > Browserdata > Slet.

Mozilla Firefox: Tryk CTRL+SHIFT+DELETE > Vælg: hele min historik > Detaljer > Aktiver kun Cache > Ryd nu.

Google Chrome: Tre streger > Værktøjer > Slet browsingdata > Vælg Tøm Cache > Ryd browsingdata.

Safari: Safari > Tøm buffer > Tøm.

Kan det have noget at gøre med at du har mange enheder på dit net?

Har du læste dette blog-indlæg?

/t5/Forum-bloggen/G%C3%A6steindl%C3%A6g-om-ADSL-linjer-fra-TDC-teknikeren-jk44/ba-p/125263

Hvis ingen andre har et bedre råd, kunne du jo prøve at kontakte kundeservice. De kan måle din forbindelse. Måske er der sat formeget krudt på din forbindelse, således at der ikke "er plads" i ledningsnettet. (Lyder som om jeg har forstand på det. Det har jeg ikke, så dette skal du tage med forbehold. Blinkende humørikon

Som sidste mulighed kan du fejlmelde din forbindelse, men vær obs på at hvis det er noget i din husstand der gør at din linie ikke kan trække mere, så hænger du højst sansynlig selv på et teknikkerbesøg.

Jeg har desværre ikke viden nok til området, til at kunne hjælpe dig yderligere.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Maja er nu ikke helt skævt på den Glad humørikon

Hvis linien er presset skal de samme data sendes flere gange fra en server inden de er modtaget korrekt.

Samtidig er hastighedstest betinget af at den er taget med kablet forbindelse og ikke trådløst for at være tilregnelig. Dette skyldes at alt for meget kan påvirke det trådløse signal. Har du en linie på "op til" 5mb vil den minimale hastighed være 2mb, under det vil du slet ikke være på nettet. Men som Maja ganske rigtigt foreslog, kontakt kundeservice. De vil helt sikkert kunne hjælpe dig såfremt der er problemer med linien.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)