Internet fungerer ikke!

Jeg sidder lige nu hjemme hos min mormor og morfar.

De kontaktede TDC omkring dette problem for omkring en uge siden og jeg har selv kontaktet TDC i sommers.

Internettet virker helt fint når der kun er en bærbar tilsluttet via WI-FI. Men ligeså snart at vi kobler en anden på bliver internet forbindelsen så langsom at vi overhovedet ikke kan lave noget på vores bærbare.

Intet hvad der er blevet gjort har hjulpet og jeg er ved at være godt træt af jeg at ikke kan sidde inde i sofaen, men istedet skal sidde i sengen for at overhovedet kunne have forbindelse.

Vi har prøvet alt det TDC har fortalt os. Derudover har min morfar brugt 300 kr på noget TDC ikke engang var sikker på kunne hjælpe...og rigtig nok, det gjorde det ikke.

Jeg håber der er nogen der har en ide om hvad der er galt. Min computer-teknisk uddannede kæreste mener at de sendere der sidder er routeren er ved at være slidte...hvilket kommer bag på mig da den kun er 3 år gammel og kun hænger på en væg. Ingen rører altså ved den.

Håber at nogen kan hjælpe da intet der er blevet gjort syntes at fungere.

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej Kattshot.

Det kan være rigtig mange ting der er galt. Det du kan prøve, og som er gratis:

1. Sørg for at Router(Wi-Fi delen) sidder frit. (Ikke bag sofaen, nedenunder sengen, inde i et skab, bag moster annas vase el.lign.) Optimalt er der frit udsyn mellem WiFi og enhed der skal på...

2. Er der noget mellem Wifi og det sted hvor du ikke kan modtage der skærmer signalet? (Hvis du kører med Android tlf. kan du hente Wi-Fi Analyzer af Farproc. og med den kan du måle kvaliteten af dit signal hvor du sider. Den skal være i det grønne, eller øverste af det gule) Det der skygger kan være køleskab, Stort møbel (Skab), el.lign. Hvis man bor i en betonblok, eller et meget gammelt hus kan der være trådnet af metal i vægen, og de skærmer meget effektivt! Hvis man bor i et sådant hus eller lejlighed er det sjælendt at signalet rækker mere end 10 - 15 meter.)

3. Ligger jeres WiFi på en Kanal der er fyldt? (Igen WiFi- Analyzer, der kan man se hvilke WiFi der ligger hvor på hvilke kanaler, og så finde en fri kanal at sende på)

4. Prøv at flytte router (Wifi) et andet sted hen, hjælper det?

Husk en WiFi enhed er KUN en to vejs radio! (I gamle dage kaldet en Walkie talkie) Der er kun EN enhed af gangen der ENTEN kan sende , eller modtage på en gang pr. frekvensbånd (2,4 og 5 ghz) Hvis der er flere WiFi på samme kanal (punkt 3) vil det svare til at flere snakker på samme kanal på radioen, og gør det svært at forstå ens egen snak.

Venlig Hilsen

Brian

Routeren sidder frit ved siden af en skrivebord med ingenting til at skygge for den på nogen som helst måde.

Vi har også prøvet -mange- gange at flytte kanal. Vi har endda fået TDC til at kigge på det og valgt en

kanal efter deres vejledning, efter at de har genstartet signalet.

Vi har endda været inde at sende 'pakker' fra routeren til TDC's sendere. Signalet syntes at være dårligt begge veje.

Nu bor vi i Brønderslev og jeg har intet problem hos min mor, som bor i en lejlighed fra før anden verdenskrig.

Omdømme 2
Mon ikke du skulle tage en snak med din "computeruddannede kæreste"?

Slidt sender? det er alligevel det væste sludder jeg endnu har hørt. En sender fungerer eller også fungerer den ikke. Den bliver ALDRIG "slidt". Så bed ham om at droppe den slags inkompetent tåbeligt sludder!

Hvad med om han brugte sin "computer uddannnelse" til at hjælpe dig med at finde ud af om der er en konflikt på jeres net? Det er der nemlig meget der tyder på at der er.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)