Internet forbindelse kommer og går

• Deltager
  • 1 kommentar
Hej

Jeg har en Macbook Pro - alt opdateret. En TDC-homebox - til denne er der tilkoblet, Iphone, JBL on Air og så min Macbook. Mit problem er at Safari simpelthen ikke vil loade sider. Det kan køre fint i 2 min, men hvis jeg har været på en side lidt for længe og gerne vil til en ny er det som om forbindelsen er død.
Når jeg endelig får hul igennem kan jeg sagtens streame film og andet uden problemer.

Jeg har prøvet følgende løsninger, men intet ser ud til at virke.:

Jeg har resat routeren.
Jeg har prøvet at skifte kanaler. (Der er mange trådløse netværk i nærheden af mig)
Jeg har prøvet at deaktive-DNS forhåndsindlæsning - sat det til igen da det heller ikke virkede.
Jeg har resat Safari (Har også prøvet med Firefox - problemet er det samme)
Jeg har prøvet kun at have Macbook'en tilkoblet netværket.

Hvis jeg går ind og skifter kanal - virker internettet igen umiddelbart efter, men går igen i stå efter kort stykke tid.

Jeg har prøvet at tage min macbook med ud på andre netværk og her er der absolut ingen problemer. Internettet kører gnidningsfrit.

Nogen forslag til hvad jeg skal gøre for at få mit netværk til at køre stabilt?

Mvh. Simon

4 Kommentarer

Lyder genkendeligt.

Har i mange år haft pc og iphone i huset og alt har virket. Nu er alt langsomt, billeder hentes ikke før minutter efter, hvis slet ikke, safari kører og kører men intet sker. Dette er primært på iphonen.

Må slå wifi'en fra, så hjælper det en lille smule. På jobbet og alle andre steder er der ingen problemer med de samme funktioner på telefonen.

Håber der kommer løsningsforslag her.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Simon.

Hvordan fungerer Safari på din MacBook Pro, hvis du forbinder den til Homeboxen med et netværkskabel?

Mvh
Stephen
De nye macbook pro har slet ikke den mulighed. Så skal jeg ud og skaffe mig et thunderbolt stik med RJ45 indgang i.
Det mærkelige er jo at det kun er på når jeg er hjemme på homeboxen at jeg har problemet - og ja at det det kun er på Macbook'en. Umiddelbart kører nettet uden problemer på Iphonen.

På alle andre netværks flyver det afsted.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Simon.

Jeg spørger, fordi jeg har haft lignende problemer med en iPad. Jeg valgte derfor at købe en ny router, som jeg tilsluttede Homeboxen med et netværkskabel og bruger som access point. Dvs. jeg har deaktiveret den trådløse funktion i Homeboxen og bruger kun den trådløse funktion i den nye router.

Efter installeringen af den nye router har jeg ikke oplevet problemer med iPad'ens trådløse forbindelse eller internetforbindelse. Så i mit tilfælde er jeg ret sikker på, at Homeboxens trådløse funktion var årsagen til problemerne.

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)